Telecom News - הכיאוס ואובדן השליטה של משרד התקשורת בחברת הדואר - נמשך

הכיאוס ואובדן השליטה של משרד התקשורת בחברת הדואר - נמשך

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> הכיאוס ואובדן השליטה של משרד התקשורת בחברת הדואר - נמשך
לא רק מבקר המדינה גילה, שהציבור לא מקבל שירות מחברת הדואר. כעת פתאום שר התקשורת, יועז הנדל, מגלה זאת, אבל עדיין לא עושה מאומה לתיקון הליקויים החמורים ביותר. חשיפת הכיאוס בהתנהלות צמרת חברת הדואר ובצמרת משרד התקשורת, שעושה מהעניין הזה צחוק ולעג. בתגובה נמסר, שהשר יקיים דיון חירום בנושא. טרם ידועות תוצאות הדיון הזה (ככל שהתקיים/ייתקים).
מאת: אבי וייס, 30.6.21, 10:42השר יועז הנדל

ב-28.6.21 שר התקשורת יועז הנדל, (בתמונה משמאל), בליווי צמרת משרד התקשורת, נפגש עם מבקר המדינה (כמפורט כאן, לא יצאה על כך כל הודעה או עדכון לציבור), לשמיעת התלונות המוצדקות הרבות, שמצא מבקר המדינה בתחום חברת הדואר.

ב-2019 מבקר המדינה פרסם דו"ח חמור ביותר בנושא הזה (כאן). עברו שנתיים ואין שום שיפור. להיפך. המצב נהיה רע הרבה יותר. גם בגלל מגפת הקורונה וגם בגלל מחדלי צמרת משרד התקשורת, כמפורט בנספח א' כאן למטה, מה שמתלווה לקריסה הפנימית של צמרת משרד התקשורת

בכתבה קודמת, שפרסמתי בנושא זה תחת הכותרת: "אובדן השליטה של משרד התקשורת בחברת הדואר יוצר נזקים לציבור ולעסקים", חשפתי פרשה מזעזעת של איומים על עיתונאית, רק בגלל שהעזה להתלונן בפני הנהלת חברת הדואר על הנעשה בסניף הדואר ביפו. וכך כתבתי ב-8.5.21: "תלונה חריפה ביותר וחמורה ביותר שלי, שנשלחה ב-17.3.21 להנהלת משרד התקשורת וגם למנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט ולשר דודי אמסלם, שר הדיגיטל הלאומי והממונה על רשות החברות (חברת הדואר היא חברה ממשלתית, שגם כפופה לרשות החברות), טרם נענתה. הפניות הללו נמצאות כאן וכאן, למתעניינים". 

לפתע, ב-25.6.21 התקבלה תשובה סופית ממשרד התקשורת (אחרי יותר מ-3 חודשים מאז שהתלוננתי) והתשובה נמצאת בתצלום כאן:
נענה משרד התקשורת

אולי מי מקוראינו יצליח להסביר לי מה כתוב בתשובה הזו, שאין קשר בין המשפטים הכתובים בה? (שלא לדבר על השגיאות דוגמת "לאחר שבחנות", או: "שהיא נפגשה באפשרותה לפעול" (מה זה אומר?).

כדי שלא תחשבו שהשמטתי איזה חלק בתגובה של משרד התקשורת, זו כל התגובה והנה התצלום המלא שלה - כאן.

לכן, פניתי לשר התקשורת (יועז הנדל) שיעזור לי בפענוח התשובה, שקיבלתי מהמשרד עליו הוא ממונה כשר.

שלחתי לשר התקשורת, לצמרת חברת הדואר ולצמרת משרד התקשורת ביום 26.6.21 את השאלות הדחופות הבאות:
"הנדון: מענה על פנייתך אל משרד התקשורת – פנייה 00005949.
שלום רב,
1. אולי כבוד שר התקשורת, ד"ר יועז הנדל, יצליח לפענח עבורי ועבור הציבור - מה השיב לי משרד התקשורת לאחר 3 חודשים מתלונתי, תשובה הנמצאת כאן [למעלה], שאין כל קשר (ואפילו לא עקיף), בין מה שהתלוננתי ושאלתי את המשרד, בפנייה רשמית ומתועדת במערכת ה-CRM של המשרד, פנייה הנמצאת כאן - מתחת לתשובת המשרד, לבין מה שנעניתי.

2. אני סבור, שאנסה להכריז בציבור, אם השר לא יוכל לסייע בידי להבין את התשובה, על פרס מובטח, למי מהציבור שיצליח להסביר לי, מה כתוב בתשובה הזו, תשובה שאין קשר בין המשפטים שכתובים בה, שלא לדבר על השגיאות הבלתי מובנות שבה, דוגמת 2 השגיאות הכי בולטות שיש בתשובה כל כך קצרה ולא מובנת הזו:

א. "לאחר שבחנות" (איזו "חנות"? מה קרה "בחנות"? אני לא התלוננתי על שום "חנות" ולא על מה שמתרחש "בתוך החנות". התלוננתי על הנהלת הדואר ועל הגיבוי שהנהלה זו (לכאורה) מקבלת מצמרת משרד התקשורת במקרה כזה חמור (לכאורה), של איום על עיתונאית. זה לא נוגע לשום "חנות").

ב. "שהיא נפגשה באפשרותה לפעול": מה זה אומר? איך אפשר "להיפגש באפשרות" לפעול? לא מכיר ביטוי כזה בעברית. ניסיתי לחפש בגוגל, אם אי פעם משהו על פני כדור הארץ השתמש בביטוי "נפגשה באפשרותה" ולא מצאתי דבר כזה.
אולי מערכת החיפוש של גוגל לא יודעת, מה שמשרד התקשורת כותב כאן וממציא חידושים בלשון העברית, שלא ידועים אפילו לאקדמיה ללשון עברית.

3. ממתין בסבלנות לעדכון, כדי שאולי אבין, מה משרד התקשורת השיב לי, לאחר 3 חודשי "בדיקה מעמיקה", בנושא כל כך חמור."

עוד לא הספקתי לשלוח את השאלה הזו לשר, ונוסף עוד מידע על חברת הדואר, וכמה שעות מאוחר יותר ב-26.6.21, שלחתי שאלה נוספת לשר התקשורת, יועז הנדל, לצמרת חברת הדואר ולצמרת משרד התקשורת כדלהלן:
"שבוע טוב,
1. עוד לא "יבשה הדיו" מפנייתי [הקודמת] (בנושא איומים של צמרת חברת הדואר על עיתונאית, רק בגלל שהעזה להתלונן על הנעשה בסניף הדואר יפו) והנה מגיעה עוד פרשה מחרידה ומזעזעת, של התנהלות חברת הדואר:
"כך מרוויח הדואר כסף מהחבילות שלא קיבלתם".

2. הכאוס המתואר על ידי במשך חודשים ושנים (דוגמה טרייה כאן), בתחום שירותי הדואר בישראל מחברת הדואר, לא היה יכול להתקיים, אלמלא הגיבוי והחיפוי של צמרת משרד התקשורת.

3. מה בדעת השר לעשות כדי לסיים את ההפקרות הציבורית הזו - שמקורה בצמרת משרד התקשורת?"

תגובת משרד התקשורת: אבי שלום, להלן תגובת שר התקשורת יועז הנדל:
בכוונתי לקיים בשבוע הבא דיון חירום בנושא השירות לציבור בדואר ישראל. יש בעיה חמורה ואנו נטפל בה."
 
יפה שהשר זיהה, שיש בעיה חמורה בשירות לציבור בחברת הדואר (זה נולד לא עכשיו, זה נולד בקדנציה הקודמת של אותו שר בדיוק בהיותו שר התקשורת... כמפורט בנספח א' כאן למטה).

אני ממתין לעדכון, מה היה בדיון החירום, שיזם השר בנושא הדואר, כאמור בתגובת השר אלי. 

תגובה מצמרת חברת הדואר לא קיבלתי. ככל שאקבל - אעדכן בהתאם. 

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת (וכמובן צמרת חברת הדואר) באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).


נספח א':
רשימת כתבות קודמות מהשנה החולפת, בנוגע לתהליכי הפיקוח והאכיפה על חברת הדואר מצד משרד התקשורת, להפרטת חברת הדואר וליישום מסקנות "ועדת רוזן", בכל הנוגע לשירותי חברת הדואר לציבור הרחב:
POST FREE

 



 
 
Bookmark and Share