Telecom News - מחקר: כמות תקיפות סייבר נגד משחקי מחשב זינקה בכ-50% בתוך שנה

מחקר: כמות תקיפות סייבר נגד משחקי מחשב זינקה בכ-50% בתוך שנה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> מחקר: כמות תקיפות סייבר נגד משחקי מחשב זינקה בכ-50% בתוך שנה
מחקר: כמות תקיפות סייבר נגד משחקי מחשב זינקה בכ-50% בתוך שנה
מאת: מערכת Telecom News, 5.7.21, 15:06CYBER FREE

לאחר שכמות הגיימרים בעולם זינקה בצורה משמעותית, וכיום יש כ-3 מיליארד שחקנים פעילים, משחק הווידאו, שהותקף באופן הקשה ביותר, הוא Counter Strike: Global Offensive, משחק יריות פופולרי מאוד בקרב מאות מילוני שחקנים מידי יום. אילו משחקים הותקפו במיוחד? מתי התרחש מספר התקיפות  הגדול ביותר?
 
במהלך 2020, כמות הגיימרים ברחבי העולם זינקה בצורה משמעותית, וכיום יש כ-3 מיליארד שחקנים פעילים בכל רחבי העולם. עובדה זו גרמה באופן ישיר לעלייה בכמות המחשבים המחוברים בכל רגע נתון לפלטפורמות הגיימינג השונות (Steam, Epic Games Store וכו'), ובהתאם לכך גם הגבירה את סכנת המתקפות.



מחקר של חברת הסייבר קספרסקי (Kaspersky) חושף שוב, שלצד העלייה בכמות צרכני משחקי הוידאו, ישנה עליה משמעותית בכמות מתקפות הסייבר המכוונות אליהם.

המחקר לקח בחשבון את העלייה המטאורית בכמות הגיימרים בכל רחבי העולם בעקבות מגפת הקורונה, ובמסגרתו גילתה החברה את ההשלכות של הגידול במספר השחקנים הפעילים על כמות התקפות הסייבר ויעדן.

על פי ממצאי החברה, הגידול המשמעותי בכמות השחקנים והמשתמשים הפעילים גרם לתוקפי הסייבר לפתח שיטות חדשות לביצוע ההתקפות: החל מהשתלת וירוסים וסוסים טרויאנים באתרים המציגים עצמם כקשורים למותג גיימינג או משחק כלשהו ועד פריצה למאגרי מידע של מפתחות המשחקים עצמן.

מטרת התוקפים, כמובן, היא לגנוב את פרטי המשתמשים ואף את קוד המקור של המשחקים, זאת, כדי שיוכלו לזהות מתוך הקוד פרצות וחולשות חדשות דרכן יוכלו לבצע את מתקפותיהם.

במהלך המחקר בחנה החברה את דפוס ההתקפות השונות בקרב משחקי מחשב פופולריים שונים בחודשים ינואר 2020 עד מאי 2021. על פי הנתונים, משחק הווידאו, שהותקף באופן הקשה ביותר, הוא Counter Strike: Global Offensive, (ירוק בהיר בגרף להלן), משחק יריות פופולרי מאוד בקרב מאות מילוני שחקנים מידי יום.

מיד אחריו עומד משחק פופולרי לא פחות בשם Dota 2, (סגול בגרף להלן) - שניהם מפותחים ע"י חברת Valve המחזיקה גם בפלטפורמת המשחקים Steam.

התקפות על משחקים ספציפיים:

קספרסקי

בנוסף, עולה מתוך נתוני המחקר, שהתוקפים מודעים היטב לתזמון התקיפות שלהם, ומתזמנים את אלו בסמוך למועדים חשובים בתעשיית הגיימינג. דוגמה טובה לכך, שהעלה המחקר, היא העובדה, שבמהלך נובמבר של 2020, כמות מתקפות הסייבר המכוונות לגיימרים שברה שיאים, עם כמעט 2.5 מיליון תקיפות חודשיות.

הסיבה לעלייה הגדולה בכמות התקיפות, ככל הנראה, קשורה לכך, שנובמבר 2020 הייתה תקופה בה אחד המשחקים המצופים ביותר בשנים האחרונות, Cyberpunk 2077, יצא לשוק. כ"כ, גם בזמני שגרה, ההאקרים אינם נותרים חסרי מעש, וכמות התקיפות הממוצעת גם בחודשים אלו עומד על כ-900 אלף תקיפות מידי חודש.

מספר המתקפות:
קספרסקי
 
נתון מעניין נוסף, שעלה במסגרת המחקר, היא העובדה ,שלצד אנשים, שמשתמשים במחשב שלהם לצרכי גיימינג בלבד, ישנם לא מעט אנשים, שהחלו לעשות שימוש בפלטפורמות הגיימינג השונות גם במחשבי העבודה שלהם, דבר שעלול לאפשר לתוקפים גישה למידע רגיש אחר, כגון קבצים מסווגים של חברה מסוימת או נתונים אישיים נוספים על עובדי החברה.

מריה ניימסטינקובה ((Maria Namestnikova, ראש חטיבת המחקר והניתוח הגלובלית בקספרסקי רוסיה: "כיום ישנו גידול חסר תקדים במספר הגיימרים ברחבי העולם, כ-3 מיליארד שחקנים. נתון זה אומר, שתוקפי הסייבר ימשיכו להביע עניין בתעשיית המשחקים, ובהתחשב בעובדה, שיותר ויותר אנשים משתמשים במחשבי העבודה שלהם גם לצרכי משחק, עולה הסכנה] שתוקפי הסייבר יצליחו לשים את ידם על מידע רגיש של חברות שונות".
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share