Telecom News - רשות ני"ע פרסמה עמדת סגל בנושא עבירות בניירות ערך המבוצעות באינטרנט

רשות ני"ע פרסמה עמדת סגל בנושא עבירות בניירות ערך המבוצעות באינטרנט

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> רשות ני"ע פרסמה עמדת סגל בנושא עבירות בניירות ערך המבוצעות באינטרנט
רשות ניירות ערך פרסמה עמדת סגל בנושא עבירות בניירות ערך המבוצעות באינטרנט
מאת: מערכת Telecom News, 11.7.21, 15:10CYBER FREE
 
הרשות פרסמה דגשים לבחינת סיכוני פשיעת סייבר, שעלולים להשפיע על המסחר בניירות ערך.
 
רשות ניירות ערך פרסמה היום עמדת סגל משפטית העוסקת בעבירות ניירות ערך המבוצעות תוך שימוש באינטרנט. עמדת הסגל מבוססת על עבודת צוות בין מחלקת,י שהוקם ברשות כדי לבחון את הסיכון לקיומה של עבריינות ניירות ערך המבוצעת באמצעים של תקיפת סייבר.
 
פשיעת סייבר מוכרת כאחד האיומים הצומחים על שווקים פיננסיים בעולם כולו. תקיפות סייבר עלולות לאיים על חוליות שונות בשרשרת אספקת השירותים לציבור בשוק ההון: גופים המספקים שירותי מסחר לציבור הרחב כגון בתי השקעות וגופים מוסדיים שונים; גורמי תשתית כגון הבורסה וחבריה, מסלקות, וחברות לרישומים; ותאגידים מדווחים, שכספי הציבור מושקעים בהם.

עבירות ניירות ערך המבוצעות באמצעות פשיעת סייבר פוגעות בתכליות המוגנות בחוק ניירות ערך במידה שאינה פחותה מעבירות דומות המבוצעות באמצעים אחרים. בעולם הדיגיטלי, אמון הציבור בשוק ההון עשוי להיפגע בצורה ממשית אם פשיעת סייבר תיצור יתרון בלתי הוגן לשחקנים מסוימים בשוק, תספק להם מידע עודף, או תשבש את תמונת המסחר בבורסה ומנגנון קביעת המחירים בבורסה.

לפיכך, עמדת הסגל נועדה לשמש כלי עזר לפעילים בשוק ההון, לממוני אכיפה פנימית וציות ולאחרים העוסקים בתחום, בבואם לבצע ניהול סיכונים הנוגע להתמודדות עם עבירות ניירות ערך באינטרנט. העמדה מציגה רשימה לא סגורה של עבירות ניירות ערך, שעלולות להתבצע תוך שימוש באינטרנ, וכן סימנים מעידים הנבחנים לצורך קביעה אם ישנו חשד להפרת החוק.

 
עו"ד ציפי גז, מנהלת מחלקת חקירות: "סיכון עבריינות הסייבר מוכר כיום בעולם כאחד הסיכונים המרכזיים בפעילותם של שווקים פיננסיים. עבירות ניירות ערך המבוצעות באמצעי סייבר עלולות לפגוע באופן משמעותי  בציבור המשקיעים ובאמון שלו בשוק ההון. רשות ניירות ערך, על מחלקות האכיפה שלה, בוחנת את המשמעויות וההשלכות של ההתפתחויות הטכנולוגיות על המסחר בשוק ההון כדי לייצר מענה מתאים. כ"כ, הרשות פועלת לחידוד ולעדכון הסיכונים הנגזרים מסיכוני סייבר כדי שהגופים יידעו להיערך כנדרש".

עמדת הסגל המלאה - כאן.
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share