Telecom News - צל"ש למועצת הכבלים והלוויין, שלא נכנעה לפופוליזם כמו השר יועז הנדל!

צל"ש למועצת הכבלים והלוויין, שלא נכנעה לפופוליזם כמו השר יועז הנדל!

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> צל"ש למועצת הכבלים והלוויין, שלא נכנעה לפופוליזם כמו השר יועז הנדל!
חשיפת החלטה מדהימה של מועצת הכבלים והלוויין, שהוסתרה כ-3 חודשים ע"י משרד התקשורת, בה המועצה החליטה להעדיף את האינטרסים הציבוריים ולא לקבל את בקשות החברות HOT ו-YES להוריד את גובה הערבויות שלהן מול המועצה, לגובה הערבויות, שקבע שר התקשורת יועז הנדל, שהוריד דרסטית את גובה הערבויות לכל חברות התקשורת, במהלך פופוליסטי שלו, מה שסיפק מתנה של מאות מיליוני ש"ח לחברות התקשורת על חשבון האינטרסים הציבוריים. המועצה לא נכנעה לתכתיב הזה וקיבלה החלטה נכונה, עצמאית ולפי האינטרסים הציבוריים בלבד, על פי החוק, הניתוח הכלכלי והשכל הישר. 
מאת: אבי וייס, 19.7.21, 11:30נתי שוברט

לעיתים נדירות אני מעניק צל"ש לפעילות של משרד התקשורת, והפעם הצל"ש הזה מגיע ובגדול למועצת הכבלים והלוויין, שהתכנסה ב-25.3.21 בראשותו של נתי שוברט, (בתמונה משמאל), יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (בהטלת תפקיד), מועצה שקיבלה החלטות מדהימות, שהוסתרו עד היום ופורסמו בשקט באתר משרד התקשורת ביום 14.7.21, באיחור של 3 חודשים!, מה שגיליתי באקראי, באתר המשרד.

ההחלטה של המועצה נמצאת כאן והיא מפורטת כאן.

בקצרה, המועצה דחתה את בקשות HOT ו-YES שהוגשו למועצה (אחרי ששר התקשורת, יועז הנדל, הוריד דרסטית את הערבויות לחברות התקשורת הפועלות לפי רישיונות ממשרד התקשורת). מדובר בבקשות חוזרות ונשנות למועצה, של HOT ו-YES, להוריד את הערבויות, שחלות עליהן מכוח החוק והרישיון, ערבויות של 34 מיליון ש"ח ל-HOT ו-40 מיליון ש"ח ל-YES. 

ההחלטה הזו היא הפוכה לגמרי מההחלטה הפופוליסטית של שר התקשורת, יועז הנדל, בקדנציה הקודמת שלו כשר התקשורת, כששפרסם ביום 14.10.20 (כאן) את החלטה שלו שפורסמה על ידו תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "שר התקשורת החליט על הפחתה קבועה של סכומי ערבויות הרישיון של חברות תקשורת ב-50% עד 90%", החלטה שנסמכה על המלצת אגף הכלכלה במשרד (כאן) והמנכ"לית, ומפורטת בכל תיקוני הרישיונות ותקנות חוקיות, שפורסמו אז על ידו - כאן.

היה מדובר אז בהחלטה מאוד דרמטית מבחינה כלכלית לכל חברות התקשורת, החלטה, שיצרה טבלה חדשה של ערבויות מופחתות לחברות התקשורת, שהובילה לחיסכון של מאות מיליוני ש"ח בשנה לכל החברות, כמפורט בטבלה דלהלן: 
ערבויות

את המהלך הלא בדיוק חוקי ואנטי צרכני הזה, של השר יועז הנדל, ניתחתי בכתבה, שפורסמה אז תחת הכותרת: "עוד ספין של שר התקשורת יועז הנדל בנושא הערבויות לחברות התקשורת".

גם ההבטחה של השר, יועז הנדל, שהורדת הערבויות תלווה בהגברת התחרות ובאכיפה מוגברת על החברות - לא מומשה, בעיקר בגלל שמערכת הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת קרסה לתוך עצמה ברעש ענק, כפי שחשפתי כאן

מול הספינים ההזויים, הכניעה לתכתיבים של הטייקונים, בעלי האינטרסים הצרים, הלוביסטים, מנהלי החברות וזריקת כל האינטרסים הציבוריים לפח האשפה ע"י צמרת משרד התקשורת ברשות השר, יועז הנדל, והמנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין והמועצה קיבלו כעת החלטה נכונה וחשובה מבחינה ציבורית ומעשית, החלטה המבוססת רק על שיקולים ציבוריים, כמו שנאמר בהחלטת המועצה:
שיקולים ציבוריים

ומהם השיקולים הציבוריים הללו ששקלה המועצה?
מועצת הכבלים והלוויין מציינת זאת בברור, מה שצמרת משרד התקשורת שכחה מזמן:
מהם השיקולים הציבוריים

בנוסף, לאחרונה, יו"ר המועצה, נתי שוברט, הטיל קנס על הוט (כאן) בגלל אי ניתוק מנויים בזמן הנדרש ברישיון החברה. מה שמצביע, שהמועצה לא עוברת לסדר היום על הפרות חוק ורישיון, של החברות הנתונות לפיקוח רגולטורי של המועצה. 

ההחלטה להשאיר את גובה הערבויות הקיים (34 מיליון ש"ח להוט ו-40 מיליון ש"ח ל-YES), ודחיית כל הנימוקים של החברות הפונות, היא החלטה חשובה ביותר ונכונה ביותר, שמצביעה על כך, שמועצת הכבלים והלוויין שקלה שיקולים נכונים, על פי האינטרסים הציבוריים, כמפורט בהחלטתה, ועל כך מגיע צל"ש וברכות לאומץ הלב הציבורי בהחלטה הזו, ליו"ר המועצה (נתי שוברט, שסיים ממש לאחרונה את תפקידו במועצה), ולכל חבריה. 

טלויזיה
עדכון 22.7.21: אושרו במועצת הכבלים והלוויין מינויים חדשים. 
אלעד רונן ישמש כמנכ״ל ערוץ הכנסת ואייל אופנהיים העורך הראשי של ערוץ הכנסת.
שר התקשורת יועז הנדל מסר, ״מברך על מינויים של אלעד ואייל. לערוץ הכנסת תפקיד חשוב בסיקור קודש הקודשים של הדמוקרטיה ובהנגשת הפרלמנט הישראלי סמל הריבונות לאזרחי ישראל. עלו והצליחו״.



 
 
Bookmark and Share