Telecom News - סלקום ו-Ciena תקמנה רשת תמסורת בארץ שתגיע למהירויות חסרות תקדים

סלקום ו-Ciena תקמנה רשת תמסורת בארץ שתגיע למהירויות חסרות תקדים

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> סלקום ו-Ciena תקמנה רשת תמסורת בארץ שתגיע למהירויות חסרות תקדים
סלקום ו-Ciena תקמנה רשת תמסורת ראשונה מסוגה בארץ שתגיע למהירויות חסרות תקדים
מאת: מערכת Telecom News, 2.8.21, 12:35חוות שרתים
 
רשת התמסורת תגיע לרוחב פס של G800 ונפח תעבורה של עד 33 טרה ביט לשנייה. כבר ביום הראשון לפעילות הרשת צפוי נפח התעבורה בין חוות השרתים להיות דומה בנפחו לכל תנועת האינטרנט היוצאת כיום מישראל.
עדכונים חשובים בסוף הכתבה. 

 
קבוצת סלקום, ספק תשתיות אינטרנט (ISP), שמשרתת עננים מקומיים וקישור לעננים ציבוריים, תקים רשת תמסורת ראשונה וייחודית מסוגה בישראל, שמבוססת על פתרון של חברת Ciena, עבור אחד מהלקוחות המרכזיים שלה, גוגל, ספק ענן גלובלי מתחום המדיה והתוכן (ICP), שמבסס את מקומו בישראל ויספק שירותי ענן ללקוחות ממשלתיים (פרויקט "נימבוס") ופרטיים.
 
הרשת, שתקים סלקום עם הטכנולוגיה של Ciena, צפויה להגיע למהירויות חסרות תקדים: רוחב פס של 800G ונפח תעבורה של עד 33Tbps כדי לתת מענה לצורך בתעבורת מידע ואינטרנט אדירת ממדים. כבר ביום הראשון לפעילות הרשת צפוי נפח התעבורה העובר בין חוות השרתים להיות דומה בהיקפו לכל תנועת האינטרנט היוצאת כיום מישראל החוצה לעולם מכל ספקיות התקשורת יחד.
 
הפתרון של Ciena, שעוסקת בפיתוח ויישום מערכות תקשורת מתקדמות, מבוסס על משפחת מוצרי Waveserver - פלטפורמות קישוריות קומפקטיות, לצד WaveLogic 5 Extreme, שמשלב טכנולוגיה קוהרנטית ברוחב פס של 800G מעל פלטפורמת ה-6500 Photonic.
 
בנוסף, לשם יעילות תפעולית, סלקום תסתמך על תוכנת ניהול, שליטה ותכנון (MCP) של Ciena, שמספקת אוטומציה והפעלת שירותים מקצה לקצה ובמהירות.
 
יעל שועי, מנהלת מחלקת קשרי מפעילים בקבוצת סלקום: "אנו בחברה עובדים כל העת ביצירת רשת יציבה ועמידה הגדלה ומתאימה את עצמה לצרכים המשתנים. אנו גאים בשיתוף הפעולה עם חברת Ciena, שמספקת לנו את היכולת להיות שחקן משמעותי בתחום תשתיות האינטרנט הגלובלי. יכולת זו מאפשרת לנו להגיע לרוחבי פס בלתי נתפסים, שלא נראו כמותם בישראל ובכך למכור פתרונות תשתית ללקוחות גלובליים משמעותיים, שבהם הכוח לשנות את פני שימוש האינטרנט כמו שידענו עד כה. אנו גאים על הישגים אלה".
 
יניב הגדיש, מנכ"ל Ciena ישראל: "תשתית הענן המקומית, שתפעיל סלקום עם הטכנולוגיה של Ciena, תועיל לעסקים ולקהילות השונות בישראל, תעודד חדשנות ותמריץ את הכלכלה. היא תאפשר להגדיל את קיבולות החיבור בין עננים מקומיים וגלובליים ובכך לתת מענה לצריכת הנתונים הגדולה אי פעם וליצירת יכולות עסקיות משמעותיות, שיאיצו את פיתוח החדשנות והיזמות, שאנו רואים בישראל. היכולת לבנות רשתות תקשורת בצורה גמישה המותאמת לצרכים הגוברים היא Game Changer עבור חברות התשתית, שיכולות להקים רשתות המאפשרות לפרוץ את שיאי תעבורת האינטרנט כפי שהכרנו עד היום".

עדכון 29.7.21: רועי ברגמן מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "גוגל תכריז רשמית על פרויקט הכבל התת ימי שיחבר בין אירופה לאסיה - ויעבור בישראל.
הפרויקט כולל הנחת שני כבלים שיחברו בין הודו, עומאן, ג'יבוטי, ערב הסעודית וירדן, לאיטליה, צרפת, יוון וישראל, בהיקף השקעה של מאות מיליוני דולרים. החיבור בין שני הכבלים יעבור קרקעית בישראל, לאחר עבודות תשתית שתבצע בזק עבור השותפות בפרויקט."

עדכון 3.8.21: להלן הודעת דובר שר התקשורת:
רשמית – מערכת כבלים תתימיים של גוגל  תעבור מאירופה להודו והמזרח דרך ישראל.
היום, ג׳, שר התקשורת יועז הנדל השתתף (ראה צילום למטה) באירוע חגיגי בו הודיעה חברת גוגל על פרויקט בינלאומי מיוחד שבמסגרתו יונחו כבלים תת ימיים שיגיעו לישראל ודרכם יעברו סיבים אופטיים שיאפשרו לחבר בין אירופה למזרח הרחוק. מדובר בשיתוף פעולה בין חטיבת הענן של גוגל לחברת טלקום ספארקל (Sparkle) האיטלקית.

באירוע ההכרזה החגיגי שהתקיים במשרדי השלוחה הישראלית של חברת Sparkle האיטלקית, לקחו חלק שר התקשורת יועז הנדל ומנכ"לית משרדו לירן אבישר בן חורין, ברק רגב – מנכ"ל גוגל ישראל, צביקה כספי - סמנכ״ל אירופה ספארקל, דורון סימה - מנכ״ל ספארקל ישראל, דודו מזרחי - מנכ"ל בזק וההנהלה הבכירה של החברות.
שמו של הפרויקט “Blue - Raman”. מערכת BLUE המחברת בין איטליה, צרפת, יוון וישראל; ומערכת RAMAN מחברת בין ירדן, ערב הסעודית, ג'יבוטי, עומאן והודו.
שני הפרויקטים מורכבים מ-16 זוגות של סיבים אופטיים, וצפויים להתחיל לספק שירותי תקשורת במהלך 2024. בהמשך, יוקמו נקודות יבשתיות שאמורות לחבר בין Blue ל-Raman. 
המיזם הינו בעל חשיבות גיאו-פוליטית ומציב את ישראל כצומת דרכים בין אירופה למזרח הרחוק בכל נוגע לפיתוח טכנולוגי וכלכלי, בדומה לדרך הבשמים ודרך המלך שעברו באזור בעת העתיקה. 
מערכת הסיבים של גוגל בעל טכנולוגיה מתקדמת ביותר, דבר שיאפשר זמינות ומהירות משופרת. חברת בזק תבצע את החיבור היבשתי שיעבור בישראל, והדבר יאפשר שירותים טובים יותר לאזרחי ישראל באמצעות סיבים לצד פיתוח חוות שרתים וחיבור למדינות נוספות. 
שר התקשורת יועז הנדל בירך על המיזם ואמר, ״אנחנו נמצאים היום באירוע היסטורי בעל חשיבות עצומה. לפני עשור קשה היה לדמיין שכל החברות הגדולות ביותר בעולם יתחרו על מקום ונגישות למדינת ישראל.  
המרחב הארצישראלי היה בעת העתיקה צומת דרכים למסחר בין במזרח למערב, חיבור בין הים האדום לים התיכון. על בסיס נתיבי המסחר הקדומים (דרך הבשמים והמלך) יעברו בישראל סיבים ונקודות הגברה. על בסיס נתיבי השייט יונחו הסיבים. לראשונה ישראל מצליחה לנצל את יתרונה הגיאוגרפי- אסטרטגי, לחיזוק יציבות באזור, קשרים דיפלומטים ועסקיים ולחיזוק מעמדה הכלכלי והמדיני בעולם כולו״. 
מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, אמר: "גוגל נרגשת להיות חלק מבשורה משמעותית לשוק התקשורת הישראלי באמצעות מערכת הכבלים התת ימיים בלו וראמן. גוגל רואה בישראל מוקד משמעותי לפעילות וממשיכה להשקיע בתשתיות בישראל בפרט בתחום הענן ולאור זכייתנו האחרונה במכרז נימבוס. הכבל התת ימי יאפשר לגוגל לספק שירותים איכותיים ומאובטחים יותר וובמקביל למהפיכת התשתיות של השר הנדל יאפשר גם צמיחה כלכלית וטרנספורמציה דיגיטלית למדינת ישראל ולדרום המדינה בפרט״.
מנכ"ל ספארקל ישראל, דורון סימה אמר, "אנו שמחים להמשיך ולשרת את השוק הישראלי באמצעות המערכת החדשה אשר תגיע לישראל. 
בנוסף למערכת בלו, ספארקל תחבר ותשרת את השוק הישראלי באמצעות מערכת סיבים ייעודית וחדשה - בלו מד - שתוקם במקביל, המורכבת מ-4 זוגות סיבים בטכנולוגיה מתקדמת, שיאפשרו קישוריות ליעדים מרכזיים באירופה בניתוב שריד ובשיהוי נמוך."
מנכ"ל בזק, דוד מזרחי, "הבחירה בבזק להקמת המקטע הישראלי של הסיב הבינלאומי החדש של גוגל אינה מקרית כלל, והיא מעידה על עוצמתה של בזק ועל יכולותיה הטכנולוגיות וההנדסיות שאין שני להן. בזק תספק שירות בתוואי כפול ושריד  של כ-800 קילומטר מאזור אילת למרכז הארץ, ובסך הכל יפרשו למעלה מ-100 אלף ק"מ סיב. במקביל לביצוע הפרוייקט עבור גוגל וטלקום איטליה, בזק תשדרג את תשתיות התקשורת  המקשרות את דרום הארץ למרכזה, באופן שיתמוך בצמיחה של מתחמים עסקיים וגם בצריכה הפרטית ההולכת וגוברת כתוצאה מפריסת רשת הסיבים האופטיים של בזק בכל חלקה הדרומי של ישראל״.
קרדיט צילום: שי שבירו.
השקת סיב גוגל



 
 
Bookmark and Share