Telecom News - עוד גזירות: עוד סניפי דואר נסגרים תוך התעללות בקשישים ובשכבות החלשות!

עוד גזירות: עוד סניפי דואר נסגרים תוך התעללות בקשישים ובשכבות החלשות!

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> עוד גזירות: עוד סניפי דואר נסגרים תוך התעללות בקשישים ובשכבות החלשות!
לא די בהעלאות המיסים ובמסכת הגזירות בתקציב המדינה החדש במיוחד על השכבות החלשות, ובגזירות בתחום שוק התקשורת, שהציבור עדיין לא קולט את היקפן העצום, שר התקשורת, יועז הנדל, ומנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, עושים הכל כדי לפגוע בציבור ובעיקר בשכבות החלשות כחלק מהמדיניות הכללית של הממשלה, וכעת דוחפים רפורמה בדואר, שמשמעותה ברורה: סגירת עוד סניפי דואר לציבור. מתברר, שבנוסף לרשימה של עשרות סניפים, שראשי המשרד אישרו לסגור או נמצאים בשלבי אישור לסגירה, יש עוד כמות עצומה ולא ידועה של סניפי דואר, שנסגרו בשקט בלי אישור ובלי פיקוח ומאלצים את התושבים לנסוע לשכונות או יישובים שכנים כדי לקבל את שירותי חברת הדואר.
עדכונים בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 2.8.21, 18:20השר יועז הנדל

בנוסף לשלל הגזירות על השכבות החלשות באוכלוסייה במסגרת אישור תקציב 21-22 בממשלה היום, תחום התקשורת הוא ספין אחד ענק על הציבור וכולל בתוכו גזירות, שהציבור עדיין לא קולט את היקפן העצום (חלק גדול מהן מפורטות בכתבה: מזימת שר התקשורת והמנכ"לית לסגור את מוקדי השירות בימי שישי מתקדמת!).

שר התקשורת, יועז הנדל, (בתמונה משמאל), ומנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, עושים הכל, כל יום, כדי לפגוע בציבור בישראל ובמיוחד בשכבות היותר חלשות. זה חלק מהמדיניות הכללית של הממשלה. 

לפני כשבועיים חשפנו (כאן), שיש רשימה של 22 סניפי דואר, שאושרו לסגירה בשנתיים האחרונות - עד סוף 2020 ועוד 24 בקשות לסגירה, שנמצאות בשלבים של טיפול לאישור סגירה (הרשימה נכונה עד סוף 2020, ואנו במחצית 2021 ולא ידוע כמה סניפים מהרשימה הזו כבר אושרו).

אולם, מתברר, שזו אינה הרשימה המלאה. יש עוד כמות לא ידועה של סניפי דואר, שמוחזקים (יותר נכון, היו מוחזקים) ע"י זכיינים פרטיים ונסגרו, ללא שום תחליף, מה שמחייב את התושבים לנסוע ליישוב סמוך, דוגמה המפורטת כאן ב-"אונוNews" לגבי סגירת כל הסניפים ביישוב גני תקווה, שמאז אפריל 2020 ביישוב הזה אין אפילו סוכנות דואר אחת ולא ידוע מתי כן תהיה.

הכמות הגדולה של סניפים, שנסגרו ע"י זכיינים, בלי אישור, לא מופיעה בשום טבלה של המשרד ולא נמסרה כל הודעה לציבור. הכל נעשה במשרד התקשורת בשיטת חסמב"ה (חבורת סוד מוחלט בהחלט). פשוט, מעמידים את התושבים בפני עובדה: הסניף נסגר וזהו.

אחרי שיעברו תיקוני החקיקה של "רפורמת הדואר", שהשר דוחף (במסגרת תקציב 21-22), זו הנורמה שתהיה בשוק. אין שום חשיבות לצרכי הציבור.

הציבור לא קיים, במיוחד הציבור, שלא  צועק ולא "קרוב לצלחת" (קשישים, גמלאים, השכבות החלשות), עבור שר התקשרות יועז הנדל. הכיאוס הזה מפורט לפרטי פרטים בנספח א' כאן למטה, למי שמעוניין לקבל עוד פרטים, מהתופעה המזעזעת, האנטי ציבורית והאנטי צרכנית הזו. 

לאור המידע, שקיבלנו (נמצא כאן), לגבי סוכנות הדואר האחורנה בשכונת בת-גלים בחיפה, סוכנות דואר, שנמצאת בתהליכי סגירה, שלחתי ביום 26.7.21 את השאלות הדחופות ביותר לשר התקשורת, לצמרת חברת הדואר ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: סגירת סניף הדואר בבת-גלים בחיפה.
שלום רב,
1. מצ"ב הודעה של חברת הדואר על סגירת סניף הדואר בבת-גלים (חיפה).

2. סניף זה לא מופיע ברשימת סניפי הדואר, שחברת הדואר ביקשה לגביהם סגירה, או שכבר נסגרו באישור המשרד (כאן).

3. האם משרד התקשורת אישר סגירה זו, ואם כן למה היא לא פורסמה ברבים ומה הסיבה לסגירה הזו?

4. על פי הידוע לי, לגבי סוכנויות דואר (שכידוע פועלות ע"י זכיינים), אם יש בעיה של זכיינים ש"זורקים את המפתח" ומציבים את חברת הדואר בפני עובדה, שהם לא ממשיכים (בתום החוזה ואף במהלכו, לא ידוע מה התרחש כאן), משרד התקשורת כרגולטור, מאפשר לחברת הדואר: או לקבל מהמשרד אישור לסגירה, או לפתוח בחזרה יחידת דואר תוך חצי שנה (סוכנות או סניף), באותו מקום, או ממש בקרבת מקום.
במקרה כאן, משתמע מההודעה, שהסגירה היא סופית. מדוע?

5. אודה להתייחסותכם."

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת (וכמובן צמרת חברת הדואר) באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).


נספח א':
רשימת כתבות קודמות מהשנה החולפת, בנוגע לתהליכי הפיקוח והאכיפה על חברת הדואר, מצד צמרת משרד התקשורת, וגם בהתייחס להפרטת חברת הדואר וליישום מסקנות "ועדת רוזן", בכל הנוגע לשירותי חברת הדואר לציבור הרחב:
POST FREE


עדכון 2.8.21, 18:00: יואב פרנק פרסם כאן שהגיש תלונה בזו הלשון: "שר התקשורת יועז הנדל, אחה"צ הגשתי נגדך תלונה בחשד לביצוע עבירת תיווך לשוחד ועבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד – קבלת 83,000 ₪ שהועברו ב- 2014 מעמותת "איילים" למכון לאסטרטגיה ציונית בו כיהנת כיו"ר. זו נמצאת לרשותך בענן". פרטי התלונה - כאן

עדכון 12.8.21: רועי ברגמן מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "דואר ישראל בוחן אפשרות של סגירת עשרות סניפים.
המהלך נובע מהמצב הכספי הקשה של החברה. בין הסוכנויות שעומדות בפני סגירה נמצאת זו שמפעילה את הדואר בקיבוץ אפיקים שבעמק הירדן. ראש המועצה עידן גרינבאום פנה לשר התקשורת יועז הנדל במטרה למנוע את המהלך."

עדכון 29.9.21: עדכון לגבי התלונה שהגיש יואב פרנק כנגד השר יועז הנדל בחשד לתיווך לשוחד, תלונה חמורה שהוגשה נגד שר התקשורת יועז הנדל ליועמ"ש - התלונה הועברה מהיועמ"ש לידי הפרקליטות - כאן

עדכון 5.10.21היאלי יעקבי-הנדלסמן פרסמה כאן ב"ישראל היום" (כותרת בלבד): "הרפורמה בדואר עברה בקריאה ראשונה: תחרות על משלוח מכתבים.
לראשונה, חברות פרטיות יוכלו להציע משלוח מכתבים • דואר ישראל יורשה להרחיב עוד יותר את תחומי עיסוקיו • שר התקשורת הנדל: "מתחילים בתיקון, יש להפוך את הדואר לחברה יעילה שיכולה להיות אטרקטיבית למשקיעים"."
 
Bookmark and Share