Telecom News - משרד התקשורת יוצא למבצע אכיפה למיגור תופעת האינטרנט הפיראטי

משרד התקשורת יוצא למבצע אכיפה למיגור תופעת האינטרנט הפיראטי

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת יוצא למבצע אכיפה למיגור תופעת האינטרנט הפיראטי
משרד התקשורת יוצא למבצע אכיפה למיגור תופעת האינטרנט הפיראטי
מאת: מערכת Telecom News, 8.8.21, 15:25הנדל ובן חורין צילום דוברות משרד התקשורת

המבצע יערך בעקבות מידע, שהצטבר במשרד, על כ-25 חברות, שהקימו רשתות תקשורת (כולל סיבים) במספר יישובים במרחב הכפרי ובייחוד באזור הגליל ובמגזר הערבי בניגוד להוראות חוק התקשורת.

הערת המערכת: מדובר בבדיחה נוספת של צמרת המשרד על חשבון הציבור. העבריינים הראשיים בפריסת סיבים ללא כל רישיון אלו סלקום ופרטנר (כאן) והמשרד לא עשה עם זה מאומה. שנים. המשרד גם לא ייעשה מאומה עם העבריינים, שכעת הוא מגלה באיחור של שנים. הוא "ילבין" את כל העבירות הללו, בחקיקה החדשה, שכעת השר והמנכ"לית מקדמים בכנסת (מתבטל הצורך ברישיון). זה הכל. מלבד זאת, אגף הפיקוח והאכיפה של המשרד התמוטט וקרס ושום תעלול של יחסי ציבור של השר והמנכ"לית לא יכול להסתיר, שהאגף הזה לא אכף, לא אוכף ולא יאכוף מאומה במגזר הכפרי והערבי. כלום. 

 
להלן הודעת המשרד: משרד התקשורת הודיע היום על כוונתו לפתוח במבצע אכיפה נגד חברות המספקות שירותי אינטרנט ללא רישיון מתאים לכך בחודש נובמבר הקרוב.

המבצע יערך בעקבות מידע, שהצטבר במשרד, על כ-25 חברות, שהקימו רשתות תקשורת (כולל סיבים) במספר יישובים במרחב הכפרי ובייחוד באזור הגליל ובמגזר הערבי בניגוד להוראות חוק התקשורת, ומספקות שירותי תקשורת ללא רישיון.

הפעילות הפיראטית מייצרת סכנות במרחב הציבורי, בפגיעה בתשתיות חשמל וסכנה של קריסת עמודים, מספקת שירותי תקשורת לקויים למנויים וגורמת לפגיעה בתחרות ובמוטיבציה לפרוש רשתות תקשורת מתקדמות. המבצע מצטרף לצעדים שמקדם המשרד לעידוד פרישת תשתיות תקשורת מתקדמות, במסגרתם אף גובשה מדיניות שמאפשרת לחברות לקבל רישיון לאספקת שירותי תשתית פס-רחב בהתאם לתנאי סף מקלים ובכפוף להגנות ינוקא.
 
משרד התקשורת ינקוט בפעולות אכיפה נחושות ותקיפות נגד חברות, שתפעלנה ללא רישיון מתאים. זאת, כדי להבטיח, שהתושבים ייהנו משירותי תקשורת איכותיים, שיעמדו בדרישות המשרד הקבועות ברישיונות חברות התקשורת. הרישיונות קובעים הוראות מתחום התחרות, הגנות צרכניות, חובות הנדסיות שונות, חובה לבצע סינון תכנים פוגעניים ועוד. משרד התקשורת מפקח ואוכף את הוראות הדין והרישיונות על חברות, שלא פועלות בהתאם לחוק.
 
מדיניות הרישוי, שאומצה ע"י שר התקשורת באוקטובר 2020, מאפשרת לחברות קטנות ובכלל כך לכאלו, שפעלו במרחב הכפרי ללא רישיון, להסדיר את פעילותן ולפנות למשרד בבקשה לקבלת רישיון מיוחד לתקופה מוגבלת, לפי תנאי הסף המקלים שנקבעו. עד היום הוענקו כבר 23 רישיונות מסוג זה לחברות הפועלות במרחב הכפרי, וכ-10 בקשות נוספות נמצאות בימים אלה בבדיקה.
 
משרד התקשורת קורא לחברות שעדיין לא פנו לקבל רישיון פעילות כנדרש, לפנות לאגף הרישוי במשרד  ולהסדיר את פעילותן בהקדם, בטרם יפתח מבצע האכיפה בחודש נובמבר הקרוב.
 
יועז הנדל, שר התקשורת: "קבלנו החלטה החלטה למגר את תופעת הפיראטיות באמצעות פעולות משולבות של אסדרה ואכיפה. ניתן הזדמנות לחברות להסדיר את פעילותן באופן חוקי ומורשה, ומי שלא יסדירו את פעילותן עד נובמבר, תבוצע אכיפה נחושה נגדו. מטרת המבצע היא לחבר את המגזר הערבי לתשתיות מתקדמות, לצמצם פערים ולעצור את הבלאגן והכאוס".
 
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: "פעילות פיראטית פוגעת בפרישת רשתות מתקדמות, מונעת תחרות, מסכנת חיי אדם, ובסופו של יום פוגעת באזרחים, שמתגוררים באזורים בהם מתקיימת הפעילות הבלתי-חוקית. לא נאפשר לחברות שפועלות באופן פיראטי להמשיך לספק שירותי אינטרנט ללא רישיון בצפון, בדרום, במגזר הערבי או היהודי, ובכל מקום בארץ. משרד התקשורת ייצר פתרון אסדרתי לחלופות שירות לאזרחים. המשרד ינקוט בצעדי אכיפה נחושים נגד כל מי שיפעל ללא רישיון".

עדכון 15.11.21, 13:10: בתום השלב הראשון של מבצע האכיפה: עשרות חברות אינטרנט פיראטי במגזר הערבי באזור הגליל פנו למשרד התקשורת לקבלת רישיון ולהסדיר את פעילותן. לאחר שהמשרד הודיע על כוונתו לפעול נגד חברות המספקות שירותי תקשורת ללא רישיון במסגרת מבצע אכיפה וקרא לכל החברות, שפעלו באופן לא חוקי, להסדיר את פעילותן עד 31.10.21, התקבלו במשרד עשרות בקשות לרישיון, שנמצאות בתהליך אישור. לאחר מכן תידרשנה החברות לעמוד בתנאים ובהוראות המקובלות בחוק. עד היום הוענקו כבר כ-30 רישיונות מסוג זה לחברות הפועלות במרחב הכפרי, וכ-15 בקשות נוספות נמצאות בימים אלה בבדיקה.
 

FIBERS FREE
עדכון 2.9.21: עדכון מדובר שר התקשורת יועז הנדל: "׳חוק ותדר’ - מחזירים את המשילות - לוחמי מג״ב עם הפיקוח במשרד התקשורת עצרו פעילות בלתי חוקית במזרח ירושלים.
הבוקר (ה׳) הסתיים מבצע של כוחות מג״ב עם אנשי הפיקוח במשרד התקשורת לעצירת חברת תקשורת פיראטית שפעלה במזרח העיר ירושלים.
פעילותה של החברה שיבשה תדרים לאחת מחברות התקשורת הגדולות וגרמה לתקלות ובעיות. 
המבצע היום הוא חלק מתוכניתו של שר התקשורת הנדל, להגביר את ההסדרה והאכיפה בתחום התשתיות במסגרת מבצע ״חוק ותדר״ עליו הכריז לאחרונה השר.  
השר יועז הנדל אמר לאחר המבצע, ״המשימה הכי משמעותית של הממשלה הזאת היא החזרת הריבונות, החוק והסדר בכל מקום, בדגש על המגזר הערבי. מאבק בפשיעה, בנשק הבלתי חוקי ובכאוס בתחום התשתיות. משרד התקשורת יבצע את חלקו בצורה מלאה. חיבור האזרחים לתשתיות מתקדמות והחזרת המשילות״."

עדכון 18.10.21: גד פרץ מ"גלובס" מפרסם כאן (כותרת בלבד): "הציבו חיבורי תקשורת פיראטיים - ועשויים לקבל פרס מהמדינה.
הצלחה זמנית במאבק במפעילי התקשורת הפיראטיים, לאחר שלמעלה מ-20 מהם פנו למשרד התקשורת והסדירו את פעילותם • יינקטו צעדי אכיפה נגד כל מפעיל פיראטי שלא ילבין את פעילותו עד סוף החודש • עכשיו, רגע המבחן של משרד התקשורת מתקרב: האם הוא יאכוף את פריסת הרשתות הלא חוקית?."

עדכון 7.2.22: משרד התקשורת מתקן אחת הטעויות הקשות ברפורמת הסיבים האופטיים. החלטת המשרד כאן פורסמה תחת הכותרת: "תיקון ההסדר לשימוש הדדי בתשתיות פסיביות" ומפורטת כאן. הודעת בזק לבורסה: כאן ומפורטת כאן. ניתוח ההחלטה ב"גלובס" ע"י גדי פרץ - כאן (כותרת בלבד): "הקלות נוספות לחברות תקשורת קטנות שרוצות לפרוס סיבים בפריפריה. משרד התקשורת מתכנן לאפשר לשחקנים קטנים בשוק להשתמש בתשתיות בזק והוט באזורי תמרוץ בפריפריה • עד כה רק למפעילים גדולים הותר."

עדכון 16.6.22עמר כביר פרסם כאן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "מומחים נגד תזכיר חוק הבוטים: אווילי ולא ניתן לאכיפה
משרד המשפטים ומשרד התקשורת החלו לקדם תזכיר חוק שנועד לבלום את התפשטות הפייק ניוז שמופץ על ידי בוטים ברשתות חברתיות. אבל אנשי המקצוע סבורים שהיישום יהיה בלתי אפשרי. האקטיביסט נעם רותם, "לך תוכיח שפוסט מסוים פורסם באופן אוטומטי. זה מעבר לבלתי אפשרי לאדם הסביר"."

ההצעה של משרד התקשורת ומשרד המשפטים מפורסמת כאן תחת הכותרת: "תקדים עולמי במאבק בפייק ניוז: משרדי התקשורת והמשפטים מתכוונים לחייב רשתות חברתיות לאכוף חובת סימון של בוטים."

עדכון 29.6.22: הודעת דוברות משרד התקשורת (כאן): רגע לפני פיזור הכנסת: שר התקשורת יועז הנדל העביר רפורמת ענק בשוק התקשורת.
חוק הסטארטאפים המבטל בירוקרטיה מיותרת בשוק התקשורת אושר בקריאה שנייה ושלישית: הרפורמה תפחית את העומס הרגולטורי ברישוי של מרבית שירותי התקשורת בישראל, ותחיל מסלול רישוי ירוק קל ומהיר בכניסה לשוק, שיקל גם על עצמאים ועסקים קטנים. לצד זאת, תפעיל המדינה יד קשה באכיפה למי שיפר את הכללים. כאוס מושלם שהופך את משרד התקשורת למיותר.



 
 
Bookmark and Share