Telecom News - פורסמה רשימת החברות הזוכות בסבב שני במימון פיילוטים בסביבת דור 5

פורסמה רשימת החברות הזוכות בסבב שני במימון פיילוטים בסביבת דור 5

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> פורסמה רשימת החברות הזוכות בסבב שני במימון פיילוטים בסביבת דור 5

פורסמה רשימת החברות הזוכות בסבב שני במימון פיילוטים בסביבת דור 5 בסלולר
מאת: מערכת Telecom News, 10.8.21, 13:155G FREE
 
משרד התקשורת ורשות החדשנות פרסמו את רשימת הזוכים במימון "בסבב השני" בתכנית הפיילוטים: מענקים בסך 3.7 מיליוני ש"ח יוענקו ל-4 סטארטאפים וחברות, עם פיילוטים בתחום התחבורה החכמה, כוחות כיבוי והצלה וסכנות באתרים ימיים.
 
משרד התקשורת ורשות החדשנות פרסמו היום את החלטות ועדת המחקר לאישור מתן מענקים לסבב השני של ביצוע תכניות הרצה ניסיוניות ("פיילוטים") בסביבת דור 5 בסלולר.

מטרת התוכנית היא לתמוך בהרחבת השימוש ברשת 5G בישראל ולפתח יישומים חדשניים על בסיס התשתית. בזכות התוכנית המשותפת, 4 חברות ישראליות תצטרפנה ל-5 החברות, שזכו בסבב הראשון, ותפתחנה יישומי תקשורת מתקדמים כדי לשפר את תשתיות התקשורת המתקדמות ולהביא לקפיצת מדרגה טכנולוגית וחדשנית, שתמשיך במאמץ להציב את ישראל בשורה הראשונה של המדינות המפתחות טכנולוגיות, שתשננה את אורחות חיינו בסביבת הדור החמישי.

בימים אלה יוצא לדרך הסבב השלישי בתכנית, משרד התקשורת ורשות החדשנות מזמינים חברות וסטארטאפים להגיש את הצעותיהן לפיתוחים בסביבת הדור החמישי בסלולר עד ה-6.10.21 ולהצטרף ל-9 החברות, שכבר זכו למענקים לפיתוח יישומים חדשניים בתחום.

הקול הקורא להגשת מועמדות לפיילוטים בסבב השלישי - כאן.

להערכת משרד התקשורת מדובר בטכנולוגיות, שהצלחתן מהווה "Game Changer" כלכלי אמיתי ומנוע צמיחה משמעותי לכלכלה הישראלית. הפיתוחים החדשים בטכנולוגיית הדור החמישי צפויים להיות חוד החנית של הטכנולוגיות החכמות בשנים הקרובות והביקוש אליהם צפוי לגדול בכל העולם.

המועמדויות השונות למענקים נבחנו באופן מעמיק ע"י צוותים המורכבים מבודקים מומחים מטעם רשות החדשנות ונציגי משרד התקשורת, ולאחר דיונים בוועדת המחקר של רשות החדשנות, זכו 4 חברות נוספות באישור לביצוע הפיילוטים ובמענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט.

תמצית התוכניות שאושרו לחברות הזוכות:
אלביט מערכות תקשוב וסייבר: פיילוט להפעלת מערך מבוזר של רשתות 5G פרטיות ניידות עם קישור לווייני, לכוחות רשות כיבוי והצלה, שתאפשרנה לראשונה אוטונומיה מלאה לכוחות אלה בשימוש ברשת תקשורת סלולרית רחבת סרט בתרחישי פעולה שונים.
 
) Sightbitסייטביט): התאמת מערכת לחיזוי, איתורו ניטור מצבי קיצון וסכנה לבני אדם באתריים ימיים לעבודה על גבי תשתית G5.
 
ITC ניהול תחבורה חכם: העברת וידאו באיכות גבוהה ובזמן אמת ממספר מצלמות צומת על גבי תשתית ה-G5 הכולל עיבוד, ניתוח, חיזוי המצב לצורך ניהול בפועל של רשת הרמזורים בזמן אמת ע"י בינה מלאכותית.
 
רד תקשורת RAD)): חיבור מצלמות תנועה חכמות בצירים ראשיים מעל רשת 5G. פרויקט משותף של חברת רד וחברת נתיבי ישראל (נת"י). מעל 200 מצלמות תנועה פרושות כיום בכבישי ישראל לצורך פיקוח ובקרה של תשתית הכבישים והתנועה והן מחוברות על גבי סיב אופטי. העובדה, שבאתרים חדשים רבים בהם היה רצוי להתקין מצלמות לא קיימת כיום תשתית סיבים מעכבת הוספת מצלמות נוספות. במסגרת המיזם החדש, כל שידורי הווידאו החיים יועברו בזמן אמת על גבי רשת  5G באמצעות פתרון ה-SecFlow של RAD, מה שיאפשר הוספה מהירה של מצלמות רבות נוספות ללא תלות בזמינות סיבים אופטיים. ה-SecFlow של רד הוא Industrial IoT Gateway המיועד לרשתות אוטומטיות רחבות היקף בערים חכמות ובתחומי אנרגיה חכמה, תעשייה מקושרת בקרה ואוטומציה. המוצר מחבר ומאחד בצורה מאובטחת מידע הנשלח ממונים חכמים, חיישנים, אמצעי בקרה ומדידה, מצלמות טלוויזיה במעגל סגור ומכשירים נוספים על כל רשת שהיא, תוך יכולת לנטר את פעולת כל המערכות המחוברות לרשת עם ניהול אחוד ואפשרות לתגובה מהירה לאיומים ברשת.
 
יועז הנדל, שר התקשורת: "הפיתוחים בסביבת הדור החמישי יהיו חלק משמעותי מהמציאות בישראל בשנים הקרובות ואנו רואים חשיבות עליונה בהצבת תעשיית ההייטק הישראלית כקטר שיוביל את התחום בעולם. ל-4 החברות, שמצטרפות היום ל-5 החברות, שכבר עומלות על פיילוטים מתקדמים, יש הזדמנות להפוך 'לדבר הבא' בתחום ההייטק בישראל ובעולם, ואנו מצפים לראות את התוצרים".
 
דרור דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "רשות החדשנות הניעה תהליך להשקעה ביישומים וטכנולוגיות על בסיס דור 5 כדי ליצור צמיחה כלכלית בישראל. יישום הטכנולוגיה יגרום למהפכה ממשית בעולם במגוון סקטורים -  תעשייה, חקלאות, בריאות חכמה, ערים חכמות ותחבורה ומעבר למערכות אוטונומיות. תוכנית הפיילוטים מהווה הזדמנות לחברות הישראליות להתנסות בטכנולוגיה באתרי הרצה ייחודים (לדוגמה-בתי חולים, חברות ממשלתיות, כבאות והצלה לישראל) ומגבירה את הפרישה והשימוש בתשתיות וביכולות תקשורת מתקדמות בישראל".



 
 
Bookmark and Share