Telecom News - עדן בר טל: "המועמד הפוליטי הסידרתי" לכל תפקיד במגזר הציבורי

עדן בר טל: "המועמד הפוליטי הסידרתי" לכל תפקיד במגזר הציבורי

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> עדן בר טל: "המועמד הפוליטי הסידרתי" לכל תפקיד במגזר הציבורי
עדן בר טל: "המועמד הפוליטי הסידרתי" לכל תפקיד במגזר הציבורי
עדכונים בסוף המאמר.
מאת:  אבי וייס, 14.9.21, 12:40עדן בר טל

עו"ד עדן בר טל הוא המועמד המועדף של שר התקשורת יועז הנדל לתפקיד יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. למה? זה די ברור. הוא חבר של השר גדעון סער, של ח"כ צבי האוזר (שותפו למפלגה הדמיונית של הנדל) ושל עו"ד דינה זילבר, לשעבר המשנה ליועמ"ש.... פועל כאן הכלל: "אם יש חברים, לא צריך פרוטקציה... ". מדוע הוא "מועמד סידרתי"?
 
אתמול פרסמו כלי תקשורת רבים, שמנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, עדן בר טל, (בתמונה משמאל), מועמד לתפקיד יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.

הפרסום הזה על המינוי הצפוי של עדן בר טל, יצר אצלי תחושת דז'ה - וו חזקה. שכן, מידי תקופה הציבור מתבשר, שעדן בר טל "אוטוטו עומד להתמנות" לתפקיד בכיר כזה או אחר בשירות הציבורי.

כלי התקשורת בד"כ גם יודעים לספר, שבר טל "זכה" במינוי בשל קשריו הטובים עם לשכת ראש הממשלה לשעבר (בנימין נתניהו) ועם השר גדעון סער.

יש כלי תקשורת אף שיודעים לספר, שקשריו הפוליטיים של "המועמד" בר טל הולכים שנים רבות אחורה, עוד כאשר בר טל, שנקרא אז בליטנטל שימש עוזרו הפרלמנטרי של יו"ר תנועת "מולדת", ח"כ רחבעם זאבי ז"ל.

אלא שמהר מאוד מתברר, שמכל הפרסומים על המינויים המובטחים של בר טל לא יצא דבר, אך אף לא אחד לא טרח לספר על כך לציבור.

כך ,כאשר אי שם ב-2010, התבשר הציבור על המינוי הצפוי של בר טל לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, מינוי שכמובן לא יצא לפועל.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000585872

בהמשך, ב- 2013 התבשר הציבור על מינוי חדש של בר טל לפרשן לענייני תקשורת בתוכנית הכלכלית של שרון כידון (תוך ניצול ניסיונו במשרד התקשורת). מינוי שגם הוא לא יצא לפועל.
https://www.ice.co.il/media/news/article/373144

בהמשך, ב 2015 התבשר הציבור על צירופו הצפוי של בר טל למקום ריאלי ברשימת "כולנו" לכנסת, אך גם מינוי זה לא יצא לפועל. כאמור, אין זה ניסיונו הפוליטי הראשון של בר טל, שבעבר אף ניסה כבר להיבחר לכנסת במסגרת רשימת "מולדת", כאשר עוד נקרא בשמו המקורי: בליטנטל (מצ"ב כאן רשימת "מולדת" לכנסת), וגם זה כמובן לא יצא לפועל.
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART2/669/247.html

בהמשך, ב-2016 התבשר הציבור על המינוי הצפוי של בר טל לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, אך גם מינוי זה לא יצא לפועל.
https://www.themarker.com/dynamo/1.2526007

בהמשך, ב-2020 התבשר הציבור על המינוי הצפוי של עדן בר טל לתפקיד מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה איזורי, אך גם מינוי זה לא יצא לפועל.
בהקשר זה חשוב לציין שהעובדה שבר טל לא התמנה, בסופו של דבר, לתפקיד, לא מנע ממנו להתראיין ואף להופיע בדיון בכנסת תחת הגדרת התפקיד: מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה איזורי (מצ"ב סיכום הדיון בכנסת).

טוב, כאשר העיקר זה הפרסום על עצם הכוונה למנות את בר טל לתפקיד, מה זה משנה אם הוא מונה באמת לתפקיד בסופו של דבר?
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001340699

כעת ב-2021 מתבשר הציבור, שבר טל אמור להתמנות לתפקיד יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, אך לאור העובדה, שבר טל הוא, כאמור, "המועמד הפוליטי הסידרתי" לכל תפקיד במגזר הציבורי, נמתין לראות האם הפעם בר טל אכן יזכה בתפקיד.
 
עדן בר טל מועמד להתמנות לתפקיד יו"ר הרשות השנייה:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001384449

למה מנכ"לית משרד התקשורת עוסקת במינויים הללו?מנכ"לית משרד התקשורת
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, בתמונה משמאל, שמסובכת בניגודי עניינים "מכאן ועד הודעה חדשה", גם מסובכת בניגודי עניינים בהקשר של "הרשות השנייה".

למשל, למי שלא יודע, השר בני גנץ (כיום שר הביטחון, מי שהיה גם שר התקשורת), הוא לקוח של בעלה (לא מאמינים? אז זה כאן), שהוא הבעלים ושותף של חברת בן חורין ואלכסנדרוביץ’, מי שמבצע עבור בני גנץ יחסי ציבור וקמפיינים פוליטיים ואישיים.
 
לכן, ביום 13.9.21 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת יועז הנדל ולצמרת משרד התקשורת לרבות לירן אבישר בן-חורין בזו הלשון:
"הנדון: מועמדים להתמנות כחברי מועצת הרשות השנייה.
שלום רב וגמר חתימה טובה,
1. על פי דיווח של אתר "כסית" (כאן ובמצ"ב) מנכ"לית משרד התקשורת הפיצה את רשימת המועמדים למועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לרשימת תפוצה סגורה.
 
2. על פי איזה חוק יש למנכ"לית סמכות כזו?
 
3. אם במקרה השר יועז הנדל האציל סמכויותיו (למרות שאין שום סעיף בחוק המאפשר זאת) למנכ"לית, היכן החלטת השר (שאמורה להתפרסם ב"רשומות")?
 
4. למה הכל נעשה בחשאיות ללא כל שקיפות ולא לפי עקרונות עבודת המטה במשרדי הממשלה?
 
5. אודה להתייחסותכם."
 
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה

לא רק שמתעלמים משאלותיי, כאילו הבעיה תיעלם אם לא משיבים לי (בניגוד לחוק), יחידת הדוברות של משרד התקשורת גם מקבלת תוספות שכר נאות - 20% תוספת שכר רק בגלל שלא עונים לי.

את העובדה המדהימה, הבלתי תיאמן והמזעזעת הזו, חשפתי בכתבה" : איך מקבלים תוספת שכר באי מענה לשאלות של אבי וייס? סודות מש' התקשורת".
 
מיד אחרי הפנייה שלי, כלי התקשורת שינו לפתע את מקור רשימת המועמדים וציינו (למשל כאן וכאן), שהרשימה נשלחה ע"י השר יועז הנדל. כמובן - מתוך רצון לתקן את אי החוקיות של המשלוח של הרשימה ע"י המנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין.

קצת רקע על "השר המהולל" יועז הנדל יש בכתבה שפורסמה תחת הכותרת: "אל תהיו הנדל". מומלץ לקרא גם את מה שכתב עליו ארז תדמור כבר ב-2017 - כאן

יודגש שבכל הכלי התקשורת ציינו, שעדן בר טל (שפרש ברעש צורמני ב-2013 ממשרד התקשורת), הוא המועמד המועדף על השר יועז הנדל.

למה? זה די ברור. הוא חבר (קרוב ביותר) מזה שנים, של השר גדעון סער, של ח"כ צבי האוזר (שותפו למפלגה הדמיונית של יועז הנדל) ושל עו"ד דינה זילבר, לשעבר המשנה ליועמ"ש....

כולם היו חברים באותו תא סטודנטים בלימודי המשפטים שלהם באוניברסיטת תל אביב.

פועל כאן הכלל: "אם יש חברים, לא צריך פרוטקציה... ".

עדכון 19.9.21: יואב פרנק צייץ כאן כך: "כך, ללא שום גילוי נאות, מהללת ד״ר דנה רביב את גדעון סער, עמו ניהלה במשך שנים ארוכות רומן כאשר היה נשוי לגרושתו שלי, וכ-ו-ל-ם בכנסת ידעו מזה. בימים אלה מנסה סער לגמול לרביב טובה ולהכניס אותה למועצת הרשות השנייה. בושה! קשר השתיקה לא יחזיק מעמד עוד זמן רב!". 

עדכון 23.9.21: ענת קם פרסמה כאן ב"כסית" (כותרת בלבד): "הסוכריה של שר התקשורת הנדל ליו”ר הרשות השנייה הבא והיוצאת.
היו"ר החדש יזכה לגמול של 80% משכר מנכ"ל בשירות הציבורי, ואילו היו"רית היוצאת תזכה להשלמות רטרואקטיביות – כך מציע משרד התקשורת בטיוטת תקנות שפורסמה ונחשפה ב"כסית"."

עדכון 24.9.21: ענת ביין-לובוביץ' מ"גלובס" פרסמה כאן (כותרת בלבד): "לידיעת שטראובר ובר טל: הנדל מגדיר מחדש את שכר יו"ר הרשות השנייה.
שר התקשורת פועל להגדיר באופן קבוע את שכר יו"ר הרשות השנייה, כך שיעמוד על 80% משכרו של מנכ"ל הרשות • לפי החוק עד כה, שכר היו"ר עמד על 30% משכר המנכ"ל ועודכן בהתאם להחלטת השר • גם היו"ר הנוכחית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' צפויה ליהנות מהשינוי."

עדכון 26.9.21: רפאלה גויכמן מדה-מרקר פרסמה כאן (כותרת בלבד): "מיליון שקל בונוס: הנדיבות התמוהה של השר הנדל כלפי שמאלוב־ברקוביץ'.
רגע לפני סיום כהונתה כיו"ר הרשות השנייה, יזנק שכרה של יוליה שמאלוב־ברקוביץ' מ–10,000 שקל בחודש לכ–30 אלף שקל בחודש ■ ההפרש המצטבר, בסך כמיליון שקל, ישולם רטרואקטיבית וההעלאה תעוגן בתקנות לטובת היו"ר הבא — אף שהנדל מקדם את סגירת הרשות השנייה."

עדכון 27.9.21: נתי טוקר מדה-מרקר פרסם כאן (כותרת בלבד): "הנדל למד איך להחזיק את התקשורת במקום הרגיש.
שר התקשורת יועז הנדל מבקש לצ'פר את יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב־ברקוביץ', במיליון שקל - למרות שהוא מתכוון לסיים בקרוב את תפקידה ולסגור את הרשות לצמיתות ■ הצעד הזה מוכיח שהנדל למד איך להפעיל את המנגנון ששולט בתקשורת — ג'ובים וכסף."

עדכון 29.9.21: עדכון לגבי התלונה שהגיש יואב פרנק כנגד השר יועז הנדל בחשד לתיווך לשוחד, תלונה חמורה שהוגשה נגד שר התקשורת יועז הנדל ליועמ"ש - התלונה הועברה מהיועמ"ש לידי הפרקליטות - כאן

עדכון 16.11.21: רפאלה גויכמן פרסמה כאן ב"דה-מרקר" (כותרת בלבד): "עובדי מועצת הכבלים מוחים על השינויים בשוק השידורים: "אנחנו באי-ודאות".
העובדים מחרימים פעילויות של המשרד, ובהן השתלמויות ■ המחאה החלה בעקבות חוק שידורים חדש, שמשמעותו סגירת מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו."

עדכון 10.1.22: מועמדותו של עדן בר טל ושאר "נבחרת בעלי התפקידים למועצת הרשות השנייה - של השר יועז הנדל" אושרה בממשלה, למרות הפרסומים הנוראיים והמזעזעים ביותר: כאן, כאן וכאן

עדכון 11.1.22:
 צילום פוסט של דודי פרידמן



 
 
Bookmark and Share