Telecom News - כך תגנו על המידע שנמצא בתוך הסמארטפון שלכם

כך תגנו על המידע שנמצא בתוך הסמארטפון שלכם

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> כך תגנו על המידע שנמצא בתוך הסמארטפון שלכם
כך תגנו על המידע שנמצא בתוך הסמארטפון שלכם
מאת: מערכת Telecom News, 23.9.21, 13:11CYBER FREE
 
סקרים שונים העלו, שהישראלים לא פועלים כדי להגן על הנייד שלהם. פירוט 5 צעדים פשוטים כדי להגן על המובייל ולשמור על הפרטיות.

סקרים שונים, שנערכו בשנה האחרונה, העלו, שהישראלים לא פועלים כדי להגן על הנייד שלהם.חברת האקריו המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההייטק, המחשוב וטכנולוגיית המידע, ממליצה על כמה צעדים פשוטים כדי להגן על המובייל .
 
טלפונים סלולריים תופסים נתח נכבד מתשומת הלב שלנו. וואטסאפים, אפליקציות, מיילים ושיחות טלפון מכתיבים את השגרה שלנו ואנו הופכים לתלויים בהם. החשיפה המרובה ליישומים אלה עלולה להיות גם מסוכנת משום שהמכשירים מהווים יעד לפגיעה של האקרים, שמעוניינים במידע הנמצא ברשותנו. הכוונה היא לאותם פרטים אישיים רגישים או נתונים כלכליים, שהאקרים יכולים לעשות בהם שימוש לרעה.
 
למרבה הצער, ההאקרים משכללים את שיטות הפשיעה שלהם ובד"כ מקדימים בצעד אחד או שניים את חברות המובייל, שמוציאות עדכוני אבטחה.
 
למרות זאת רובנו לא עושים מאמצים מינימליים כדי להגן על הסמארטפון. רשלנות, חוסר מודעות או תחושה ש"אין באמת מידע חשוב שיכולים לגנוב לי", הם בד"כ הסיבות הנפוצות לכך, שהסמארטפון מופקר.
 
רוב הפתרונות הקיימים לא מצריכים יכולת טכנולוגית יוצאת דופן. אם תחליטו להקדיש כמה דקות ליישם אפילו חלק מהם, תוכלו להגן בצורה הרבה יותר טובה על המכשיר שלכם.
 
עדכנו גרסה באופן קבוע
פעמים רבות עדכוני הגרסה קשורים למערכת האבטחה של המובייל. לכן אם קיבלתם התראה לעדכן הגרסה, כדאי לאפשר את העדכונים. ככל שתדחו זמן רב יותר את העדכונים, צעד זה יגדיל את הסיכון, שהמכשיר שלכם ייחשף לפריצות ,שיכולתם להימנע מהן.
 
סיכון דומה קיים גם באפליקציות השונות המותקנות במכשיר. גם הן בדומה למערכת ההפעלה עלולות לשמש יעד למתקפה של האקרים המנצלים פרצות אבטחה. לכן, מומלץ לאפשר את העדכונים, שהאפליקציה מציעה לערוך ובכך להקטין את הסיכון לפגיעה.
 
אל תמסרו פרטים רגישים
לא פעם האקרים מצליחים לפגוע במכשיר שלכם באמצעות התחזות למוסדות מוכרים כמו בנקים, חברות ביטוח ואתרי סחר תוך שליחת הודעות בוואטסאפ, מייל או SMS. מטרת התחזות זו היא לקבל גישה אל המכשיר ולפגוע באמצעות המידע הקיים במכשיר. זכרו, שלא סביר, שהבנקים או ארגונים אחרים ישלחו מיוזמתם בקשה להזין פרטים חסויים. זה הזמן לגלות חשדנות ולא למסור מידע כזה.
 
השתמשו במנגנוני נעילה
כל סמארטפון מציע כיום אפשרויות נעילה: קוד ספרתי פשוט, נעילה באמצעות תבנית, סורקי טביעות אצבע ואפילו סורקי פנים. אם חלילה המכשיר ייגנב או יגיע לידיים הלא נכונות, שיטות נעילה אלו ייקשו מאוד את הפריצה שלו. למרות זאת חשוב לזכור, שגם שיטות הנעילה הכי מתקדמות הן לא מושלמות, אבל בכל מקרה ברור, שעדיף לנעול את המכשיר על פני האפשרות להשאיר אותו פרוץ.
 
התקינו אנטי וירוס
התקנה של אנטי-וירוס תיתן למכשיר עוד שכבה של הגנה מפני אפליקציות זדוניות, וירוס או קישורים חשודים. בחנויות האפליקציות יש הרבה מאוד אנטי וירוסים איכותיים בחינם. מומלץ לבחור באנטי וירוסים של חברות ידועות ומוכרות כמו McAfee, ESET,  .Nortonהסיבה היא, שלעיתים גם אפליקציית אנטי וירוס עלולה להתגלות כאפליקציה זדונית ולכן כדאי לבחור רק בחברה מוכרת.
 
התקינו אפליקציות מחנויות רשמיות
הורידו אפליקציות רק מחנויות האפליקציות הרשמיות (Google Play, App Store). אפליקציות זדוניות יכולות להכיל וירוסים, תוכנות ריגול ותולעים. גם בחנויות רשמיות יש הרבה אפליקציות זדוניות לכן כדאי לעשות גם את הצעד הבא: לבדוק תמיד אלו הרשאות מבקשות האפליקציות שמתקינים. כך שומרים על הפרטיות.
 
אם אפליקציה דורשת הרשאות עודפות עדיף לא להוריד אותה בכלל. ראוי לחפש אפליקציה דומה, שעושה את אותה פעולה, אבל לא דורשת את כל אותן הרשאות. בנוסף מומלץ מפעם לפעם לעבור על ההרשאות של אפליקציות שהורדו בעבר כדי לבדוק שהן לא עברו עדכון המסכן את הפרטיות.
 
 



 
 
Bookmark and Share