Telecom News - זקוקים לתקשורת סלולרית עסקית אמינה ושרידה בכל מצב?

זקוקים לתקשורת סלולרית עסקית אמינה ושרידה בכל מצב?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> זקוקים לתקשורת סלולרית עסקית אמינה ושרידה בכל מצב?
זקוקים לתקשורת סלולרית עסקית אמינה ושרידה בכל מצב?
מאת: מיכאל פנחס, 22.10.21, 07:30מיכאל פנחס

בעקבות נפילת רשתות הסלולר, מי שהעסק שלו תלוי בתקשורת סלולרית, מומלץ לו לשקול מעבר לרשתות סלולריות פרטיות, ולעבור להשתמש בשירות קול סלולרי מסוג IP.
 
כיום, כל ספקי הסלולר הגדולים מספקים שירותי רשתות סלולר פרטיות. כמובן, שיש צורך בסמארטפונים התומכים ביכולות הללו.
 
השירות הפרטי (והשריד למי שצריך, לאחר שיענה על דרישות משרד התקשורת המפורטות בהמשך) בסלולר קרוי Private LTE (בקרוב תהיה גם גרסה לדור חמישי, אם כי בגלל שדור חמישי עדיין לא פרוס בכל שטח מדינת ישראל, לא מומלץ לקחת פתרון של דור חמישי, בגלל פערי כיסוי סלולרי של דור חמישי).
 
פתרון מסוג Private LTE מספק ללקוחות של הרשת הזו - רשת סלולרית עצמאית בלעדית. הרשת מהווה תשתית לשעת חירום ומוגדרת באופן ייעודי למנויים בתפקידים קריטיים, שעושים שימוש במכשירי PoC לתקשורת מידית.
 
מדובר ברשת סלולרית פרטית מגובה, שמאפשרת לארגונים ולעסקים שמירה על רציפות עסקית מלאה בשעת חירום ואף בעת השבתת הרשת הסלולרית בתנאי שהרשת כוללת את הרכיבים עבור שרידות, שקבע משרד התקשורת, כמפורט להלן. במצב חירום מלא יעברו המכשירים לפעול על רשת פרטית LTE Private שרידה ויפעלו בלי תלות אם הרשת הסלולרית הרגילה נפלה.
 
היתרון המרכזי של השירות הזה הוא המעבר לרשת העצמאית שרידה בעת חירום, שמתרחשת באופן אוטומטי ושקוף מבחינת המנויים, שלא ירגישו בו, כמו גם החזרה לרשת הסלולרית של מפעיל הסלולר, עם החזרה לשגרה ברשת שלו.

המחיר של השימוש במערכת כזו של רשת סללרית פרטית וגם שרידה נעשה באופן ספציפי לפי הצרכים של כל עסק (אין מחירון גלוי). חברת סלקום הייתה הראשונה להיכנס לשוק עם הפתרון הזה לגבי רשת שרידה.

השבוע החליט משרד התקשורת לאפשר עדיפות לכוחות הביטחון וההצלה ברשתות הסלולר במקרי חירום. פרטי ההחלטה כאן.

המשרד החליט לאפשר לחברות הסלולר לשווק שירותי PTT (Push To Talk) מתועדפים הכוללים (MCPTT Mission Critical Push To Talk) וכן שירותי (POC (PTT Over Cellular מתועדפים, לגופים הנותנים שירותים קריטיים לציבור הישראלי במצבי חירום לאחר שימוע, שנערך במשרד.

השירותים יפעלו על גבי רשתות הסלולר המסחריות (דור 4 ודור 5), ויאפשרו לכוחות הביטחון וההצלה תקשורת יציבה במצבי חירום ועומסים חריגים על רשתות הסלולר, ובכך ישפרו את יעילותם ומהירות התגובה לטובת הצלת חיים ושלום הציבור.

עד היום הגופים המספקים שירותים קריטיים לציבור בישראל  (משטרת ישראל, מגן דוד אדום, כבאות והצלה, פיקוד העורף ועוד), הקימו מערכות תקשורת מבצעיות על גבי תשתיות ותדרים ייעודיים כדי להשתמש בשיחות קוליות באמצעות מנגנון PTT.

אך עקב מחסור במשאב התדרים, והעלויות הגבוהות שנדרשות בהקמתן ותחזוקן של תשתיות יעודיות, מפעילים גופי החירום וההצלה מערכות טכנולוגיות מבצעיות שעושות שימוש בתשתית הסלולר המסחרית. במצב כזה, מתן עדיפות לגופי ההצלה והביטחון במצבי חירום היא מהלך חיוני.

כ"כ, המשרד החליט לקבוע שיעור מקסימלי של 3% מסך המינויים על הרשת, כדי שלא יהיה חשש לפגיעה מהותית בשירות, שניתן לשאר מנויי חברות הסלולר.

כ"כ, בשימוע הוגדר אופן אספקת השירות ע"י חברות הסלולר ורשימת הגופים, שיכולים לקבל את השירות, כפי שגובש בשיתוף עם רשות החירום הלאומית.

לסיכום: ארגון/עסק שמעוניין ברשת סלולר פרטית שהיא גם מאובטחת ושרידה בעת נפילת רשת, חייב לוודא, שלרשת הפרטית שלו יש בנוסף את היכולות, שמשרד התקשורת אישר כמפורט לעיל. מי שיזדרז יוכל ליהנות מהשירות המאובטח והשריד בגלל ההגבלה של ה-3%.

https://www.xn----9hcbbmdejomb6a2c8b8a.org.il/clou

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוקטובר 2021.
אנטנות

 



 
 
Bookmark and Share