Telecom News - מה הזמן שנדרש לזוכה בתחרות סייבר להתמודד בהצלחה עם אתגר תקיפה?

מה הזמן שנדרש לזוכה בתחרות סייבר להתמודד בהצלחה עם אתגר תקיפה?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מה הזמן שנדרש לזוכה בתחרות סייבר להתמודד בהצלחה עם אתגר תקיפה?
מה הזמן שנדרש לזוכה בתחרות סייבר להתמודד בהצלחה עם אתגר תקיפה?
מאת: מערכת Telecom News, 30.11.21, 12:12הזוכים יחצ צילום עאיידה טחאן

40 סטודנטים מצטיינים מקורסי מגן סייבר ואבטחת מידע השתתפו בתחרות, שדרשה מהם להתמודד עם מתקפת סייבר מורכבת.

ג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס, ערכה תחרות בין סטודנטים המשתתפים בקורסי מגן סייבר ואבטחת מידע. במסגרת התחרות נדרשו הסטודנטים להתמודד עם תרחיש של אירוע סייבר אמיתי בו קבוצת תוקפים מבצעת תקיפה והמשטרה מנסה לעלות אחר עקבותיהם. הסטודנטים נדרשו לאתר את השרתים הפרוצים, להוציא מידע רגיש ומקודד מתוך השרת תוך שהם מתגברים על טכניקות הסתרה שונות ובמסגרת זמן מוגבלת של שעתיים בלבד עד לפתרון המלא.

התחרות נערכה לפני שבועיים בצורה מקוונת באמצעות הזום וארכה כשעתיים. מתוך 8 קורסי אבטחת מידע וסייבר פעילים במכללה נבחרו 5 תלמידים מצטיינים בכל מחזור להתמודד בתחרות.

את המקום הראשון קטף מיתר גלעדי, (27), שהצליח להשלים את פיצוח התרחיש ב-36 דקות וזכה בקונסולת המשחק היוקרתית נינטנדו סוויץ (Nintendo Switch).

למקום השני הגיע תומר דהן, (26), שזכה בערכת גיימרים הכוללת אוזניות מקלדת ועכבר.

במקום השלישי זכה דוד אס, (23), שזכה בזוג כרטיסים לקולנוע.

התחרות נערכה בסימולטור CYBERIUM ARENA, שמדמה עבור התלמידים אירוע תקיפת סייבר כפי שהוא מתרחש בעולם האמיתי, מלווה אותם בכל שלבי פענוח התקיפה עד לפתרון המלא, ולמעשה, מכין אותם להתמודדות עם אירועי תקיפה אמיתיים, שהם עשויים להתמודד איתם בעתיד.

כ"כ, הסימולטור יודע להתחקות אחר פעילות התלמידים בזמן אמת, מה שמאפשר לתחקר את האירוע לאחר סיומו, להפיק לקחים ומסקנות ולשפר את דרכי הפעולה וההתמודדות במקרים עתידיים. בעבר, ערכו יחידות המודיעין המסווגות של צה"ל תרגילי אימון בתרחישי סייבר באמצעות הסימולטור.

דוד שיפמן, מנהל תחום סייבר בג'ון ברייס הדרכה: "מעבר לחוויה התחרותית והפרסים, ההתנסות בסימולטור מעניקה לסטודנטים הזדמנות ייחודית לקבל ניסיון וכלים להתמודדות עם תרחישי סייבר בזמן אמת בעולם העבודה האמיתי".

בתמונה למעלה: זוכי התחרות (מימין לשמאל) – שלום בן דוד, מיתר גלעדי, תומר דהן.  צילום: עאיידה טחאן.
 

 



 
 
Bookmark and Share