Telecom News - משרד התקשורת פרסם קול קורא לבחינת תחום רשתות הסלולר הפרטיות

משרד התקשורת פרסם קול קורא לבחינת תחום רשתות הסלולר הפרטיות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת פרסם קול קורא לבחינת תחום רשתות הסלולר הפרטיות
משרד התקשורת פרסם קול קורא לבחינת תחום רשתות הסלולר הפרטיות
מאת: מערכת Telecom News, 1.12.21, 19:045G FREE

הרשתות הפרטיות תובלנה לקפיצה טכנולוגית על בסיס הדור החמישי, שתשפר את היעילות, האמינות והמהירות של הרשת.
עדכונים חשובים בסוף הכתבה. 


משרד התקשורת פרסם קול קורא בתחום הרשתות הפרטיות כדי לקבל את התייחסויות השוק והחברות הרלוונטיות לתחום. על רקע התפתחותן של הטכנולוגיות הסלולריות מסוג LTE ודור 5, עליה בביקוש לרשתות פרטיות ובתועלותיהן, וירידת העלויות בהקמת רשת פרטית, המשרד צופה, שתחום הרשתות הפרטיות עתיד להתפתח בצורה ענפה וזו עשויה לשנות את מבנה שוק התקשורת.
     
פרסום הקול קורא נועד לקבלת התייחסויות, שתסייענה למשרד לבחון את הצרכים הייחודיים של החברות והמיזמים הצפויים להשתתף בשוק הרשתות הפרטיות, ובכלל כך לבחון תפישות שונות לעניין האסדרה של שוק זה. על כן כדי לתת מענה רגולטורי בתחום זה, המשרד מבקש התייחסות מחברות ומיזמים העתידים לקחת חלק בשוק העתידי.
 
רשתות פרטיות הפכו לאחד מענפי הצמיחה המבטיחים ביותר בתעשיית הטלקום, על פי דו"ח של ה-GSA (איגוד הספקים הסלולרי העולמי). חברות וארגונים רבים משקיעים בניסויים ובהשקות של רשתות פרטיות מדורות 4 ו-5.

גרמניה, בריטניה, יפן, ומדינות סקנדינביה הן דוגמאות למדינות בהן כבר עתה נפרשו לא מעט רשתות פרטיות מסחריות מדור 5. מחקרים של יצרן הציוד אריקסון וחברת הייעוץ Deloitte צופים, שב-5 השנים הקרובות תיפרשנה רשתות פרטיות רבות מדור 5 הנותנות מענה לתחומי תעשיה שונים כגון: נמלים, שדות תעופה, מפעלי ייצור, ומחסנים לוגיסטיים.
 
קיימות סיבות עסקיות, טכנולוגיות וכלכליות, לאורן מיזמים, עסקים ותעשיות שונות יעדיפו לפרוש רשת פרטית עצמאית. לפי ארגון ה-ITU האפשרות לשרת סקטורים בעלי צרכים ייחודיים תוביל לכניסתם לשוק של שחקנים חדשים מסוגים שונים. ביניהם: מפעילי ערים חכמות, רשתות קהילתיות ומיקרו מפעילים (מפעילי קמפוס) - רובם ככולם יפעילו רשתות פרטיות.

למשרד יכולה להיות השפעה על המודל בו יבחרו השחקנים המתוארים, לדוגמה החלטה של המשרד לגבי הקצאת הספקטרום לשוק החדש (בין אם באמצעות ספקטרום ייעודי, אזורי או שיתופי ובין אם בהתבסס על הספקטרום הקיים של הרשתות הציבוריות).
 
משרד התקשורת צופה, שלהתפתחות הרשתות הפרטיות בישראל תהיה השפעה תחרותית חיובית, שתעודד כניסת שחקנים חדשים לשוק, ותיתן פוטנציאל צמיחה לחברות המפעילות רשת מסחרית. לאחר קבלת ההתייחסויות, המשרד עתיד לגבש את המענה הרגולטורי המתאים ביותר לשוק הרשתות הפרטיות.

יועז הנדל, שר התקשורת: ״משרד התקשורת יוצא בשלב הראשון עם קול קורא ומיד לאחר ניתוח התגובות ננסה לקדם סביבת חדשנות מתקדמת".

לירן אבישר בן - חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: ״אנו צופים, שתחום הרשתות הפרטיות יכניס אנרגיה מחודשת ופוטנציאל עסקי וכלכלי לשוק התקשורת הישראלי. הרשתות הפרטיות תובלנה לקפיצה טכנולוגית על בסיס הדור החמישי, שתשפר את היעילות, האמינות והמהירות של הרשת. תעשיות,  נמלים, בתי חולים ואצטדיונים ישלטו ברשת אותה הם מתפעלים והרשת הפרטית תותאם לצורכיהם ומידותיהם".

מסמכי הקול הקורא - כאן.
הגשה עד 28.12.21 - כאן.

עדכונים 14.12.21:
א. נשלחה תגובתי לשימוע - כאן.
ב. נשלחה תגובתי לצמרת משרד התקשורת ולשר בגין עבודת מטה כושלת ולא חוקית, בהתייחס לקיום השימוע שיש כאן מעל - כאן
תגובה, כרגיל, לא נתקבלה. 



 
 
Bookmark and Share