Telecom News - ישראל הראשונה בעולם לאשר לכלי טיס לא מאויש לטוס במרחבי תעופה אזרחיים

ישראל הראשונה בעולם לאשר לכלי טיס לא מאויש לטוס במרחבי תעופה אזרחיים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> ישראל הראשונה בעולם לאשר לכלי טיס לא מאויש לטוס במרחבי תעופה אזרחיים
ישראל הראשונה בעולם לאשר לכלי טיס לא מאויש לטוס במרחבי תעופה אזרחיים
מאת: מערכת Telecom News, 14.2.22, 11:15הרמס ויקיפדיה

רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה העניקה לכטב"מ 'תעודת סוג', שמאפשרת לו לטוס בכל מרחב תעופה אזרחי, כמו כל מטוס אחר, ולא רק במסדרונות אוויריים המיועדים לצרכי ביטחון.

לראשונה בעולם, רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה העניקה לכלי טיס בלתי מאויש (כטב"מ) 'תעודת סוג', שמאפשרת לו לטוס בכל מרחב תעופה אזרחי, כמו כל מטוס אחר, ולא רק במסדרונות אוויריים המיועדים לצרכי ביטחון.

הכטב"מ, הרמס סטארליינר מתוצרת אלביט, שנחשב למתקדם מסוגו בעולם, קיבל רישוי תעופה אזרחי המשלים את עמידתו בתנאי התקינה הבינלאומיים (נאט"ו) לשילוב כלי טיס לא מאוישים במרחבי תעופה אזרחיים.
 
על פי חוקי התעופה הבינלאומיים, רק כלי טיס בעל רישוי הולם מורשה לטוס במרחב תעופה אזרחי. עד כה, כטב"מים הורשו לטוס רק במרחבי טיסה צבאיים או במסדרונות תעופה נפרדים. הרישוי, שהעניקה רת"א לכטב"מ של אלביט, משנה את המציאות הזאת.

רת"א פיקחה על תהליך התכנון והייצור של הסטארליינר במשך 6 שנים, תהליך רישוי, שכלל מבחני קרקע ומבחני טיסה נרחבים, תוך עמידה בתקנות הניווט האווירי, דרישות כושר טיסה ותקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית.

כטב"מ סטארליינר של אלביט הוא כלי טיס עם מוטת כנפיים של 17 מטרים ומשקל של 1.6 טון, שמסוגל לשהות באוויר במשך עד 36 שעות ברצף, לטוס בגובה של עד 25 אלף רגל, ולשאת מערכות צילום יום ולילה, מערכות מכ"מ ומערכות טכנולוגיות נוספות במשקל נוסף של 450 ק"ג.

כטב"מ הרמס סטארליינר החדשני מבוסס על טכנולוגיות הקיימות בכטב"מ הרמס 900 מתוצרת אלביט (מכונה "כוכב" בחיל האוויר הישראלי) ומשולבות טכנולוגיות מתקדמות מתחום התעופה האזרחית, בהן: מערכת אזהרה מפני קרבה לקרקע או התנגשות; יכולת המראה ונחיתה אוטומטיות בתנאי ראות קשים וטיסה בתנאי מזג אוויר קשים לרבות עמידות לפגיעת ברק; וכן גיבויים למערכות האלקטרוניות, לסנסורים ולתקשורת.

אלביט כבר זכתה בחוזים לספק את כטב"מ הרמס סטארליינר למשרד ההגנה של שוויץ ולמשרד התחבורה של קנדה, והיא מספקת את כטב"מ הרמס 900 ליותר מ-10 מדינות נוספות.

האישור הרשמי להטיס כטב"מ מעל אזורים מיושבים ובכל מרחב תעופה אזרחי, מאפשר לממשלות, ארגונים בינלאומיים וחברות מסחריות לשלב כטב"מ גדול עם יכולת שהייה ממושכת בביצוע משימות המבוצעות כיום ע"י מטוסים ומסוקים. 
 
כטב"מ הסטארליינר יוכל להשתלב בפעילות הגנת גבולות ונגד טרור, במשימות אבטחת המונים, בפעילויות חיפוש והצלה ימיים, בפעילות מסחרית של פיקוח וניטור אוויריים, בפעילות להגנת הסביבה ואף בפעילות חקלאות מדויקת.
 
 



 
 
Bookmark and Share