Telecom News - איך הקליימטק הישראלי נלחם במשבר האקלים?

איך הקליימטק הישראלי נלחם במשבר האקלים?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> איך הקליימטק הישראלי נלחם במשבר האקלים?
איך הקליימטק הישראלי נלחם במשבר האקלים?
מאת: מערכת Telecom News, 3.3.22, 14:33WIND TURBINES FREE

מה זה קליימטק וכיצד הוא יכול לעזור להתמודדות עם משבר האקלים? איך ישראל משתלבת בתהליך?

בעיניי היסטוריונים ומומחים רבים, המאה ה-20 הייתה המאה של שחרור עמים, זכויות אדם ואזרח. כך היה מאז סוף מלחמת העולם השנייה ולאורך כל המאה. לכן יש מי שמכנים אותה "המאה הדמוקרטית".

המאה ה-21 לעומת זאת, תהיה זו שתצטרך להתמודד עם משבר האקלים. זו תהיה המהפכה הגדולה. היא תשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו, יתעסקו בנושא ממשלות, ארגונים בינלאומיים, חברות רב לאומיות ומקומיות, אנשי עסקים ואנשים פרטיים. זה יהיה המבחן הגדול שלנו, וברור לכולם, שאם ניכשל בו אזי הילדים והנכדים שלנו יפגעו מכך. לעומת זאת, אם נצליח, אז נבטיח להם איכות חיים טובה יותר ואת שלמות כדור הארץ.

גם ישראל לוקחת חלק בתהליך, בעיקר באמצעות מדענים וחוקרים, חברות העוסקות בתחום, ארגונים ועמותות, ואנשים פרטיים הפועלים בנושא בדרכים שונות. כל אחד מנסה למצוא את הדרך כיצד לעזור במטרה להתגבר על משבר האקלים, בין אם זה ברמה המקומית ובין אם זה ברמה האזורית והעולמית.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות קליימטק. מדובר על תחום שנמצא בתהליך פיתוח כל הזמן, ואנו יכולים לראות שהוא הופך להיות מאוד משמעותי וחשוב בתהליך ההתמודדות עם משבר האקלים וחיפוש אחר פתרונות, שיכולים לעזור הן ברמה המקומית והן מעבר לכך.

מה זה קליימטק וכיצד הוא יכול לעזור להתמודדות עם משבר האקלים?
קליימטק מתייחס למגוון טכנולוגיות, שכל אחת מהן יכולה לעזור להתמודד עם משבר האקלים. זה יכול להיות בהיבטים של מיחזור אשפה, טיהור מים, יצירת אנרגיות מתחדשות, טכנולוגיות, שאמורות לעזור בהפחתת פליטות פחמן, פיתוח חלבונים ובשרים חלופיים, טכנולוגיות לבנייה ירוקה, תחבורה ידידותית לסביבה ועוד.

קליימטק גם מתייחס לאופן בו הסביבה יכולה לקלוט את כל ההיבטים האלה. כלומר, הכוונה היא לא רק לייצר תעשיות וכלים, שיאפשרו להתמודד עם המשבר, אלא גם לייצר כלים, שיאפשרו לסביבה לקלוט אותם ולהשתמש בהם בצורה נכונה.

איך ישראל משתלבת בתהליך?
כאמור, גם לישראל יש חלק משמעותי במאבק נגד משבר האקלים. צריך לומר, שנכון שישראל היא מדינה קטנה ויש לה אחריות מאוד קטנה באופן יחסי למדינות אחרות למשבר האקלים, אך יחד עם זאת, יש לה כלים ויכולות, אנושיים וטכנולוגיים, לייצר את מה שנדרש בתהליך, כדי להוביל בסופו של דבר למצב בו אנו יכולים לספק תשובות ופתרונות להתמודדות עם משבר האקלים.

קליימטק ישראלי זה שילוב של חברות מקומיות בתהליך הכלל עולמי, באמצעות פיתוחים שונים, באמצעות שילוב של אנשי מקצוע וכן בדרכים נוספות, למשל, חיבור לחברות, ארגונים ועמותות בינלאומיות ועוד.

השילוב הוא חיוני לא רק עבור להתמודדות עם משבר האקלים, אלא גם כדי לאפשר לאותן חברות ישראליות לפלס את הדרך ולייצר לעצמן שווקים בחו"ל. זה יכול לקדם אותן וכן את הכלכלה המקומית, בפרט בנושא של פתרונות לבעיות אקלים שונות.
 



 
 
Bookmark and Share