תוכניות גיוס אקדמאים לתאגידים הגדולים אינן תואמות את שאיפות הסטודנטים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> תוכניות גיוס אקדמאים לתאגידים הגדולים אינן תואמות את שאיפות הסטודנטים
תוכניות גיוס אקדמאים לתאגידים הגדולים אינן תואמות את שאיפות הסטודנטים בעידן פוסט קורונה
מאת: מערכת Telecom News, 23.3.22, 12:14STARTUP FREE

המחקר נשען על סקר, שנערך בקרב 1,099 סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים (MBA) במהלך מרץ 2022, בו נשאלו הנסקרים על שאיפות הקריירה שלהם. 

סקר בינלאומי מראה, שתוכניות גיוס בוגרי אקדמיה לתאגידים הגדולים אינן תואמות את שאיפות הסטודנטים בעידן פוסט קורונה. תוכניות גיוס העובדים המסורתיות המועדפות ע"י מעסיקים גדולים, שעורכות כשנה וחצי בדרך כלל, זקוקות לשינוי כדי שתוכלנה להישאר רלוונטיות בעידן שאחרי הקורונה.

כך, עולה ממחקר, שנערך ע"י Highered, פלטפורמת האונליין לטאלנטים של הקרן האירופית לפיתוח מנהלים,  EFMD (European Foundation for Management Development). המחקר נשען על סקר, שנערך בקרב 1,099 סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים (MBA) במהלך מרץ 2022, בו נשאלו הנסקרים על שאיפות הקריירה שלהם. 

בעוד שרוב הבוגרים בעלי ה-MBA (82%) הצהירו, שהם מעוניינים לקחת חלק בתוכניות גיוס בוגרים של התאגידים, יותר משליש מהם (37%) טענו, שהן הופכות למיושנות. הסיבות העיקריות, שצוינו ביחס לטענה זו הן:

חוסר רלוונטיות של התוכניות לצמיחת הקריירה (29%),
רצון ליותר משמעות ותכלית בקריירה (24%), רמות שכר (20%),
העובדה, שהתוכניות ארוכות מדי (19%).

ממצאי הסקר עולה, שכמעט שלושה רבעים (73%) מהבוגרים אמרו, שהם ישקלו להצטרף לסטארטאפ.

6 הסיבות המובילות לכך אותן ציינו משתתפי הסקר הן:
הזדמנויות ללמידה (67%),
הזדמנות לפעול בסביבה חדשנית יותר (53%),
רצון לקחת אחריות ואוטונומיה בשלב מוקדם יותר בקריירה (48%),
יותר הזדמנויות להתפתחות (46%),
תרבות ארגונית חיובית ומגוונת (41%),
פתיחות גדולה יותר לגמישות בהיקף המשרה ולעבודה מרחוק (40%).

לעומת זאת, היתרונות של תוכניות הגיוס של התאגידים הגדולים היו:
שהן נתפשות בעיני הבוגרים כהזדמנויות לצמיחה (77%),
הזדמנויות ללמידה (62%),
הזדמנויות רבות יותר להתפתחות בארגון (56%),
היוקרה של תוכנית הבוגרים (53%),
מיתוג מעסיק (48%),
שכר (42%).

רוב מכריע של הסטודנטים (87%) טענו, שתוכניות גיוס מותאמות, שבהן ניתן לבחור את מיקום העבודה וסוג התפקיד במהלך התוכנית, רלוונטיות ואטרקטיביות יותר. על פני כל המחקר, רוב משתתפי הסקר (80%) דיווחו, שהם מעוניינים בהזדמנויות עבודה מרחוק, כלומר מהבית.אמבר וויגמור אלוורז קרדיט Genesis Masangcay

ד"ר אמבר וויגמור אלוורז (Dr. Amber Wigmore Alvarez), (בתמונה משמאל, קרדיט Genesis Masangcay), מנהלת גיוס הטאלנטים הראשית של Highered, ופרופסור מן המניין באוניברסיטת IE לעסקים: "למרות שאין ספק, שתוכניות גיוס בארגונים גדולים עדיין פופולריות בקרב בוגרי MBA, למגפת הקורונה הייתה השפעה ניכרת על שאיפות הקריירה שלהם.עבודה בתאגיד או ארגון גדול היא כבר לא המסלול האוטומטי, ורבים מהבוגרים מביעים רצון ברור לגבש מסלול קריירה מותאם אישית, דוגמת הקמת מיזמים או הצטרפות לסטארטאפ.

עולם המשרות נשלט כיום ע"י The Great Reshuffle - מספר המשרות הפנויות גבוה וזה בהחלט שוק של מחפשי עבודה. בוגרים מחפשים גמישות סביב דפוסי עבודה והזדמנויות ללמידה וצמיחה אישית. המגיפה הראתה, שיש דרכים חלופיות לעבודה ותוכניות גיוס בוגרים צריכות לשקול כיצד הן יכולות להסתגל למצב החדש בשוק התעסוקה בכדי למשוך את הטאלנטים הטובים ביותר בעולם".

ד"ר אמבר וויגמור אלוורז  תהיה דוברת מרכזית בכנס Axis Tel Aviv שייערך ב-29.3.22 במרכז פרס לשלום וחדשנות.

 
 
 



 
 
Bookmark and Share