Telecom News - בעקבות פניית Telecom News אגף הפיקוח במשרד התקשורת התעורר לחיים

בעקבות פניית Telecom News אגף הפיקוח במשרד התקשורת התעורר לחיים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> בעקבות פניית Telecom News אגף הפיקוח במשרד התקשורת התעורר לחיים
בעקבות פניית Telecom News אגף הפיקוח במשרד התקשורת התעורר לחיים
מאת: מערכת Telecom News, 14.4.22, 11:02MONEY FREE
 
הוטל קנס על הוט טלקום בגין הפרה בנושא אי שמירת תיעוד.
 
ב-8.4.22 נשלח מכתב ע"י אבי וייס לשר התקשורת ולמנכ"לית משרד התקשורת בזו הלשון:
 
"האם יש יחידות פיקוח במשרד התקשורת?
שלום רב,
1. מזה יותר מחצי שנה כל יחידות הפיקוח של משרד התקשורת (מינהל פיקוח ואכיפה, המועצה לשידורי כבלים ולוויין, מינהל הנדסה\ספקטרום, מינהל הדואר), לא ביצעו שום פעולת אכיפה מעשית בשוק התקשורת, בשום תחום. כלום. בטלה מוחלטת.
2. האם היחידות הללו נסגרו סופית ועובדיהן נשלחו הביתה?
3. מי אחראי לכך, שכמות כך כל גדולה של עובדי המשרד לא ממלאים את החובות, שהחוק, התקנות, הנהלים, הרישיונות והתקשי"ר מטילים עליהם ומבזבזים בכך תקציב מדינה יקר המגיע מהכיס של כל אזרחי ישראל?
4. ממתין לתגובתכם."
איה בן פורת דוברות משרד התקשורת
ואכן היום הודיע משרד התקשורת, שסמנכ"לית בכירה ומנהלת מינהל פיקוח ואכיפה, עו"ד איה בן פורת, בתמונה משמאל, מתוקף הסמכויות, שהאצילה לה מנכ"לית המשרד לפי הוראות סעיף 37א18 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, הטילה קנס על הוט טלקום בסכום של180,340  ₪. זאת, בגין הפרה של סעיף 7 בנספח ה' 6 לרישיון הכללי של החברה למתן שירותי בזק פנים-ארציים נייחים העוסק בחובת שמירת נתוני השיחות למוקדי השירות שלה.

ממצאי פעולות הפיקוח
מפקחי מינהל פיקוח במשרד התקשורת ביצעו שיחות כ"לקוחות סמויים" למוקדי התמיכה של חברות תקשורת שונות, כדי לוודא עמידה באסדרה החלה עליהן.

במקביל, המפקחים דרשו מהחברות נתונים לגבי שיחות, שהתקבלו במוקדים.

מתוך השיחות, שביצעו מפקחי המשרד להוט טלקום, נמצא תיעוד בנתוני החברה רק ביחס ל-32% מהשיחות ו-68% מהשיחות לא נכללו בנתונים, שהועברו למשרד.

נימוקים לעניין הקנס
בעת קביעת הקנס הובאו בחשבון נסיבות ההפרה והשיקולים הקבועים בסעיף 37א6 לחוק ובמסמך אמות המידה לקביעת הקנס. בין היתר, הובאו בחשבון:

המידה, שבה יש בהפרה לפגוע בתחרות,
שיעור המנויים ,שנחשפו לפגיעה,
משך ההפרה,
מידת הנזק הכספי, שנגרם כתוצאה מההפרה,
מידת התועלת, שצמחה לחברה כתוצאה מהפרה,
ההפרות הקודמות של החברה,
העובדה, שבעקבות התערבות המשרד החברה הפסיקה את ההפרה.

בהמשך להליך הפיקוח אותרה תקלה במערכות החברה, שבעטיה לא אותר תיעוד השיחות, אף כי הן תועדו במערכת.

בקביעת סכום הקנס נלקחה בחשבון העובדה, שבהמשך להליך הפיקוח, התקלה תוקנה ותיעוד השיחות נמצא.

בקביעת סכום העיצום נלקח בחשבון ההיקף המצומצם של השיחות, שלא נמצא להן תיעוד.

עדכון 7.9.22: פורסם ב"דה-מרקר" ע"י רפאלה גויכמן כאן (כותרת בלבד): "עתירתה של HOT נדחתה: תשלם קנס של 6 מיליון שקל בגין פגיעה בתחרות בשוק הסיטוני. במשרד התקשורת טענו כי HOT חיבלה בתחרות מאחר שנמנעה מיישום רפורמת השוק הסיטוני מתחילתה ■ ב-HOT טענו כי הרפורמה יושמה בהדרגה, אולם השופטת דחתה את הטענות."
 



 
 
Bookmark and Share