Telecom News - הנתונים אינם הולכים לישון - לשמירת הדאטה הארגוני יש ערך חשוב מאד לארגון

הנתונים אינם הולכים לישון - לשמירת הדאטה הארגוני יש ערך חשוב מאד לארגון

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הנתונים אינם הולכים לישון - לשמירת הדאטה הארגוני יש ערך חשוב מאד לארגון
הנתונים אינם הולכים לישון - לשמירת הדאטה הארגוני יש ערך חשוב מאד לארגון
מאת: חיים חביב, 21.4.22, 11:51ראבי נאיק צילום Shani Sadicario

יש לאפשר לפתרונות חדשניים ומקוריים של הדור הבא בעולמות אחסון המידע, ניהולו, ניודו והנגשתו המיטבית ללקוחות לתפוש את מקומם הראוי במרכז הבמה.

בחברת סיגייט מאמינים, שהדאטה הארגוני הוא בבחינת מטבע, נכס השמור לבעליו, ושעלות האחסון שלן אינה צריכה להוות מחסום בפני אחסון הולך וגובר. בעולם, שבו כמות הדאטה הולכת ומכפילה עצמה כמעט מידי שנתיים, זו אמירה מחייבת. סיגייט טכנולוגיות נוסדה ב-1979, מעסיקה 40,000 עובדים, המטה שלה נמצא בקופרטינו קליפורניה, ארה"ב, והכנסותיה 10.60 B$.

קיימתי ראיון בלעדי עם ראבי נאיק (Ravi Naik), חבר הנהלה בכיר בחברת אחסון וניהול הדאטה Seagate, שמספקת ציוד אחסון נתונים מתקדם למרבית  ספקי שירותי הענן הציבורי המובילים בעולם, כמו גם למגזר הארגוני, ממשל, מוסדות חינוך, ומשקי בית.  ראבי מבקר בימים אלה בישראל בתום תקופה ארוכה של היעדרות בשל מגפת הקורונה.

ראבי נאיק מכהן בחברת סיגייט העולמית כ-CIO וכסגן נשיא בכיר (EVP) לשירותי האחסון. מתוקף תפקידו הוא אחראי על מכלול פעילות מרכז החדשנות של ענקית האחסון בישראל, לרבות שיתופי פעולה עם סטארטאפים מקומיים ופעילות הפיתוח בישראל. הוא הצטרף לסיגייט ב-2017 אחרי שורת תפקידים בכירים בתאגידים טכנולוגיים מובילים כמו מרקורי (Mercury Interactive), Katerre, SanDisk  ונחשב למומחה עולמי בתחומו.

בהתחשב בכמות המידע העצום שנאגר, נשמר ומאוחסן, אין זה מפתיע כלל, שפתרונות אחסון מידע, שמירתו לאורך זמן והנגשתו המהירה והיעילה נמנים על התחומים הצומחים ביותר בעולם המחשוב. הצורך בתשתיות אחסון, כלים ופתרונות יעילים וזולים, שיאפשרו גישה ויישומי עבודה, הוא אמיתי וגדל כל העת.

על פי נתוני מחקר עדכניים כל אדם על פני האדמה מייצר 1.7 מגה-בייט של נתונים בכל שנייה כמות הנתונים, שמקורם בעסקים ובארגוניים, גדולה בהרבה, ובשל השימוש ההולך וגובר בטכנולוגיות מתקדמות דוגמת AI, ML, IoT  ומחשוב קצה - היא הולכת ונצברת בכמויות עתק, ממש "מתפוצצת".

לפי ה-Rethink Data - דו"ח, שהוזמן ע"י Seagate  ונערך ע"י חברת המחקר IDC, צמח נפח הנתונים הארגוניים ב-2021 עצמה בשיעור של כ-42%על פי דו"ח אחר של IDC כמות הנתונים הנצברת ברחבי העולם צפויה להגיע לכ-179 זטה-בייט (שקול ל-10 בחזקת 21 בייט) עד 2025.
מספר נתונים מייצגים לתקופת "טרום קורונה" (domo com):
  • בכל דקה צופים בסרטים בנטפליקס למעלה מ-100 אלף מנויים;
  • בכל דקה נזקקים כ-18 מיליון משתמשים לתחזיות ערוץ מזג האוויר;
  • בכל דקה נצפים ביוטיוב למעלה מ-4 מיליון סרטים;
  • בכל דקה נארזים באמזון למעלה מ-1,000 משלוחים;
  • בכל דקה נשלחים כחצי מיליון ציוצים בטוויטר;
  • בכל דקה משוגרים כ-50 אלף מסרים באינסטגרם;
  • בכל דקה נשלחים כ-160 מיליון מיילים.
שאלה: הגידול בכמות הנתונים הנוצרים ללא הפסק הוא עצום. האם לדעתך קיימים חסמים פיזיקליים בפני פיתוח התקני אחסון גדולים, שיענו על הביקוש הגואה בשוק, אולי הדרך הנכונה היא בשילוב טכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית (עסקית) ושמירה סלקטיבית רק של מקצת הדאטה?

ראבי: "לדעתנו אין כל חסם בפני יכולת אחסון הדאטה. אנו חותרים כל העת לשילוב דרכים יעילות וכלכליות לאחסון הדאטה ולניהולו - מיון, שמירה ואבטחת הנתונים, לרבות שילוב של טכנולוגיות AI/BI המלוות אותנו כבר שנים רבות בתחום פעילותינו.  

עדיין אבן הפינה והמסד ליישומים חכמים הם הזמינות של בסיס נתונים גדול ורחב, שנצבר בעקביות ולאורך זמן. אין לי ספק, שאילו נשמרו (לדוגמא) נתונים רפואיים היסטוריים לתקופות ארוכות של עשרות שנים ויותר לאחור היה המדע רק נשכר מכך.

לשמירת הדאטה הארגוני יש ערך חשוב מאד לארגון בטווח הזמן הקצר ובטווח הזמן הארוך. בסיס הנתונים המתרחב משמש את הארגון להפקת תובנות עסקיות חיוניות ולניהול מושכל, יעיל ומתמשך.

יש לציין, שהיכולת של הארגון לקבל החלטות מושכלות, לרבות זיהוי מגמות והפקת תובנות עסקיות, היא מבוססת נתונים וקריטית לכל עסק המכבד את עצמו. בכל קליק, 'החלק', "שתף', ו'לייק', נוצר עולם של מידע בעל ערך עסקי לארגון.

אנו מאמינים, שהדאטה הארגוני הוא בבחינת מטבע, ושעלות האחסון אינה צריכה להוות מחסום בפני אחסון יותר ממנו.

ריבוי הדאטה יוצר צורך אמיתי בקרב הארגונים לזמינות של כלים ופתרונות יעילים להתמודדות עם היקפי המידע הללו. הכלים המוכרים בשוק מאפשרים פתרונות, שאינם בהכרח גמישים דיים ובנוסף עלותם גבוהה. כך לדוגמא, שירותי הענן הציבורי המסחריים המוכרים (אמזון, גוגל ומיקרוסופט, ח.ח) הם שירותים סגורים. כל פעולה, שנעשית על הדאטה בענן (כגון כניסה, הוספה, שליפה, העתקה וכו') מתורגמים מיידית לשורת חיוב בחשבון החודשי בנוסף על עלות האחסון עצמו. העלויות הללו מצטברות ועלולות להגיע גם למיליוני דולרים בחודש..

אנו מציעים פתרון כולל לטיפול בדאטה ארגוני, לרבות דיגיטציה של מידע לא מובנה 
unstructured data  הגדל במהירות, וכולל טיפול במידע ישן, שנשמר במשך שנים ע"ג טייפים והולך וניזוק עם חלוף הזמן.

החברה מפעילה בישראל מרכז חדשנות Lyve Labs המשמש פלטפורמה, שבאמצעותה משתפת החברה פעולה עם יזמים, סטארטאפים וארגונים. ב-Lyve Labs מאפשרת החברה לחברות טכנולוגיה לנהל תהליכי הוכחת היתכנות (POC) לרעיונותיהם, ומחברת אותם למומחים ובכירים רלוונטיים בתאגיד. 

שאלה: לפני כשנתיים השיקה סיגייט בישראל מרכז חדשנות מתקדם (כאן), ולאחרונה גם הכריזה  על תכנית מיוחדת לסטארטאפים. מה אתם מחפשים בישראל ומה הציפיות שלכם? ומה תחומי העניין שלכם?

ראבי: "ישראל היא מדינת חדשנות, ואנו מחפשים כל העת הזדמנויות, כישרונות, שותפים ויוזמות מעניינות בתחומי פעילותנו. לאחרונה השקנו כאן תכנית מיוחדת המוצעת ליזמים ולחברות צעירות ללא תשלום כדי לסייע להם להתמקד ולקדם ביקושים בשווקי היעד.

נמצאת אתי כאן  נעה פרנקו אוחנה המופקדת על פעילות זו ( Lyve Cloud for Startups). סטארטאפים, שהתקבלו (ויתקבלו) לתוכנית, זוכים בשירות אחסון עד פטה בייט לשנה, ובתמיכת אקוסיסטם רחב, לרבות סיוע של מומחים מובילים בתחומם בחברת סיגייט, ומתן אפשרויות לחשיפת המוצרים על גבי הפלטפורמה המתקדמת ביותר בפני  בכירי החברה והתעשייה.

החזון שלנו בעת הקמת מרכז החדשנות היה למנף את יכולות האקוסיסטם המקומי, את האנרגיות, הרעיונות והתשוקה של הצוות המקומי. אנו סבורים, שזו הזדמנות גדולה לכל הנוגעים לקדם את ההייטק בישראל, ולאפשר לפתרונות חדשניים ומקוריים של הדור הבא בעולמות אחסון המידע, ניהולו, ניודו והנגשתו המיטבית ללקוחות לתפוש את מקומם הראוי במרכז הבמה. אנו תרים כל העת אחר שותפים, שיסייעו לנו לקדם ולמנף את יכולתנו. תחומי ענין לדוגמא דאטה אנליטקס, מחשוב אלסטי".

צילום תמונה עליונה: Shani Sadicario

BIG DATA

 



 
 
Bookmark and Share