Telecom News - עוד מפרוטוקול עדות פילבר: להרן לבאות הוצעה הצעה "שלא ניתן לסרב לה"

עוד מפרוטוקול עדות פילבר: להרן לבאות הוצעה הצעה "שלא ניתן לסרב לה"

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> עוד מפרוטוקול עדות פילבר: להרן לבאות הוצעה הצעה "שלא ניתן לסרב לה"
עוד מפרוטוקול עדות פילבר: להרן לבאות הוצעה הצעה "שלא ניתן לסרב לה"
מאת: מערכת Telecom News, 24.4.22, 11:48פילבר צילום מסך

דבריו של פילבר, שבכיר בנציבות שירות המדינה הציע לו הצעה פלילית "לתפור תיק" לסמנכ"ל הכלכלה הרן לבאות, מאפשרים הצצה נדירה להתנהלות הפנימית במשרד התקשורת, שתמיד נעשית מאחורי הקלעים ובסודי סודות.

חקירת מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר (בתמונה משמאל), במסגרת תיק 4000, ממשיכה לספק הצצה נדירה להתנהלות הפנימית במשרד התקשורת ובשירות הציבורי בכללותו.

בכתבות קודמות (כאן וכאן)  דיווחנו כיצד בחקירתו ב-30.3.22, העיד פילבר, (בתמונה משמאל למעלה), שמשמש עד מדינה, שפנה לנציבות שירות המדינה (הנציבות)הרן לבאות כדי לבחון את הפסקת העסקתו של סמנכ"ל הכלכלה במשרד, הרן לבאות (בתמונה משמאל), ולטענת פילבר הוצע לו ע"י הבכיר בנציבות הצעה פלילית: "לתפור תיק"להרן לבאות.


כ"כ, הצגנו מפרוטוקול החקירה הרשמי, שפילבר העיד, שפנה בנושא פיטורי הסמנכ"ל, תחילה "לסמנכל"ית משאבי אנוש" במשרד, תמי לשם (בתמונה משמאל), והיא זו ש"מסדרת לי שיחת ועידה" - דהיינו, הסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש, תמי לשם, השתתפה בשיחה בה הציע גורם בכיר בנציבות
תמי לשם לפילבר "לתפור תיק" להרן לבאות.



פרוטוקול חקירת פילבר, סיפק לנו גם רמז עבה לגבי זהותו של אותו גורם בכיר בנציבות, שהציע לפילבר "לתפור תיק" להרן לבאות. פילבר מציין, שאת שיחת הוועידה עם הנציבות סידרה לו תמי לשם, עם "הגורם של הבכירים", דהיינו: "מינהל הסגל הבכיר" בנציבות, שבראשו עומד היום אילן רם.

בהערת אגב נציין, שהדיווח של שלמה פילבר בעדויותיו ברשות ניירות ערך, במשטרה ומעל דוכן העדים בביהמ"ש המחוזי, לגבי פיטוריו, כביכול, של הרן לבאות, כביכול, לפי דרישת נתניהו, שאין לה תאריך ("שיחת הנזיפה"), אבל היא לדבריו התקיימה לקראת מחצית 2016, ממש לא מסתדר עם ההודעה הרשמית לתקשורת, שהוציא משרד התקשורת בזמן אמת, לקראת סוף 2016, כחצי שנה אחרי אותה "שיחת נזיפה" מדומיינת, הודעה רשמית לציבור, שפורסמה ברבים על פי אישורו של אותו שלמה פילבר - כאן.

הדיווח הנ"ל ("תתפור לו תיק") עורר סערה, הן אם הנציבות אכן הציעה "לתפור תיק" לסמנכ"ל בכיר במשרד, והן אם מדובר בשקר של שלמה פילבר.

כעת אנו מדווחים מהפרוטוקול הרשמי של בית המשפט, כיצד פילבר והסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש, תמי לשם, שמצוידים בהמלצת בכיר בנציבות "לתפור תיק" לסמנכ"ל הכלכלה הרן לבאות, פונים ללבאות ומציעים לו, "הצעה שאי אפשר לסרב לה": או שתתפטר, או שמפטרים אותך.

לפי התיאור של פילבר בעדותו בבית המשפט, תחילה הוא שיתף את הרן לבאות בקווים כלליים לגבי המתווה המתוכנן בנוגע ל"הפרדה המבנית", ומייד הדבר דלף לכתב גדי פרץ, מגלובס -  ואז "נדלקת מדורה גדולה בכל השוק. ואני לא מבין מאיפה זה, ואני שולח מייל, אם מישהו דיבר, ואף אחד לא עונה לי. ואחר כך אני שולח בערב עוד פעם 'אם מישהו דיבר' ואף אחד לא עונה לי...

ביום ראשון בבוקר נכנס אלי הרן לבאות כולו נופת צופים לחדר, בראשון בבוקר, ואומר לי 'תקשיב, ראיתי את המייל שלך מיום חמישי אם מישהו דיבר עם החברות, תקשיב, אנחנו, אני דיברתי איתם לפני שבועיים לבקש מהם חומר כי ביקשת, כי לאסוף', כי ככה, כי אחרת".

בהמשך, מתאר פילבר בעדותו, כיצד מנכ"ל פרטנר "הפליל" את הרן לבאות, כמי שמדליף מהמשרד: "כל סוף השבוע הזה מתנהלת תכתובת מאוד זועמת וכועסת של פרטנר עם השר צחי הנגבי. וביום ראשון בבוקר צריכות להיות לי שתי ישיבות עם מנכ"ל פרטנר על נושאים שוטפים והם מבטלים אותן בבוקר.

ביום שני בצהריים אני מתקשר למנכ"ל פרטנר ואני אומר לו 'מה הסיפור שלכם'. ולי הייתה הבנה עם פרטנר ברמת חיים סבן ואדם צ'סנוף, שאמרתי להם 'אנחנו לא נפתיע אתכם, אנחנו נדבר איתכם. כשאנחנו נרצה לעשות', הם ידעו על הכוונות, הצגנו את זה, היינו בפגישה צחי הנגבי ואנחנו בפרטנר, אמרתי לו 'אנחנו לא נפתיע אתכם'. אז הוא אומר לי 'אתה שואל אותי? אני שואל אותך'. אני אומר לו 'מה קרה?' הוא אומר לי 'הסמנכ"ל שלך ביום חמישי בצהריים קרא לי בדחיפות להגיע לבית קפה ברוטשילד, סיפר לי שיש בכוונתכם לעשות את ההפרדה המבנית".

בשלב זה, לטענת פילבר בעדותו, הוא "מקבל את כל התמונה", דהיינו: לשיטתו של פילבר, כדי להכשיל את תוכנית ביטול "ההפרדה המבנית" בבזק, הדליף הרן לבאות את התוכנית לגלובס ולפרטנר.

פילבר, שרואה בכך "אקדח מעשן" נגד לבאות, קורא שוב ל"מוציאה לפועל" הסמנכ"לית מינהל ומשאבי אנוש במשרד, תמי לשם, ולפי עדותו: "אני אומר לה 'תקשיבי, זה הסיפור, הנה, הכל פרוש. יש פה את העדות של מנכ"ל פרטנר, יש פה את המיילים שלי, יש פה את הסיפור כולו, תיגשי אליו עכשיו ותגידי לו שמבחינתי הוא איבד את האמון. עכשיו, או שהוא שם את המפתחות ומתפטר לבד יפה ואנחנו מסדרים את העניין, או שאני מעלה אותו לשימוע'. כי באמת זה היה חבלה חמורה בכל המהלך. וזהו.

ואז לקחו כמה ימים והגיעו להסכמה שהוא מתפטר, קיבל ממני מכתב המלצה מדהים ויפהפה, ומאותו רגע הוא פחות או יותר הפסיק לתפקד בתוך המערכות האלה וכבר היה רגל אחת בחוץ".

אולם, כאמור לעיל נראה, שהמציאות הייתה אחרת, מפני שהדיון המדובר שבעקבותיו היה הרן לבאות "רגל אחת בחוץ" היה במרץ 2016 (לפי הכתבות ב"גלובס" ששלמה פילבר הזכיר בעדותו, כתבות הדלפה מהדיון - כאן וכאן), בעוד שההחלטה על סיום תפקידו של הרן לבאות הייתה ב-20.11.16 - כאן. הרבה אחרי כן. 

לכן, צריך לסייג ולהגיד, שכלל לא בטוח, שאירועים הנ"ל עליהם העיד פילבר בבית המשפט, אכן התקיימו והדברים יתבררו בהמשך חקירותיו של פילבר, אך כזכור, נציבות שירות המדינה לא בדיוק הכחישה את הדברים והסתפקה באמירה "עמומה": "האירוע לא מוכר לנציבות שירות המדינה  ובכירי הנציבות אינם נוהגים לפעול בדרך זו".
 
לסיכום, לגזור ולשמור (לפי עדותו של פילבר):
סמנכ"ל (הרן לבאות) פועל להכשיל מהלכים, שמוביל המנכ"ל (פילבר). המנכ"ל רוצה שלא להאריך את חוזה העסקה של הסמנכ"ל ופונה לסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש (תמי לשם), שמציעה לו לדבר עם נציבות שירות המדינה (הנציבות).

הסמנכ"לית מארגנת שיחת ועידה עם המנכ"ל ועם בכיר בנציבות, שמציע להם הצעה פלילית: "לתפור תיק" לסמנכ"ל. המנכ"ל משתף את הסמנכ"ל לגבי המהלך הרגולטורי המתוכנן (הפרדה מבנית בבזק) והדברים מייד דולפים לתקשורת ולמנכ"ל חב' פרטנר, שמשתף את המנכ"ל שהמדליף מהמשרד הוא אותו סמנכ"ל (הרן לבאות).

המנכ"ל שולח את הסמנכ"לית (תמי לשם) להציע לסמנכ"ל (הרן לבאות) לפרוש "יפה" או שיפוטר. הסמנכ"לית מבצעת את המשימה ואחרי כמה ימים הסמנכ"ל "מסכים" להתפטר ואף מקבל מכתב המלצה יפה מהמנכ"ל.

פשוט לקרא ולא להאמין איך מתנהלים הדברים במשרד התקשורת.
 
החלק הרלוונטי בעדות פילבר מפרוטוקול של ה- 30.3.22, שמתחיל בעמ' 12391 - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share