Telecom News - סקר: האם הבוטים (bots) יצילו את כדור הארץ?

סקר: האם הבוטים (bots) יצילו את כדור הארץ?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אפליקציות >> סקר: האם הבוטים (bots) יצילו את כדור הארץ?
סקר: האם הבוטים (bots) יצילו את כדור הארץ?
מאת: מערכת Telecom News, 24.4.22, 15:42עולם
 
האם הבוטים יצליחו במקום שבני אנוש נכשלו בתחום הקיימות התאגידית? המחקר נערך בקרב 11,005 משיבים מ-15 מדינות ובדק גישות והתנהגויות של צרכנים ומנהלים עסקיים כלפי מאמצי קיימות וחברה לצד התפקיד של AI ורובוטים והציפיות מהם במאמצי איכות סביבה, חברה וממשל (ESG). ארגונים, שמבינים נכון את החשיבות, יכולים לא רק לתמוך בקהילות שלהם ובאיכות הסביבה, אלא גם להגיע לגידול משמעותי בהכנסות, לחיסכון בעלויות ותועלות אחרות המשפיעות על השורה התחתונה.
 
אנשים ברחבי העולם דורשים יותר התקדמות בתחומי קיימות וחברה, ומצפים, שעסקים יעברו לעשייה. כך, לפי מחקר של חברת אורקל עם פאמלה ראקר, יועצת CIO ומנחה בתוכנית הרווארד לפיתוח מקצועי. ממצאי המחקר מבוססים על סקר, שנערך ע"י Savanata Inc. בין 25.2.22-14.3.22 בקרב 11,005 משיבים מ-15 מדינות (ארה"ב, בריטניה, גרמניה, הולנד, צרפת, סין, הודו, אוסטרליה, יפן, סינגפור, דרום אפריקה, איחוד האמירויות, ערב הסעודית, ברזיל ומקסיקו). המחקר בדק  גישות והתנהגויות של צרכנים ומנהלים עסקיים כלפי מאמצי קיימות וחברה לצד התפקיד של בינה מלאכותית (AI) ורובוטים והציפיות מהם במאמצי איכות סביבה, חברה וממשל (ESG).
 
אנשים מצפים, שעסקים יתגייסו כדי להגביר מאמצים בתחומי הקיימות והחברה
האירועים של השנתיים האחרונות העמידו באור הזרקורים את מאמצי הקיימות והמאמצים החברתיים, בזמן שלאנשים בכל העולם נמאס מהיעדר התקדמות והם קוראים לעסקים לצאת ולפעול:
 
93% מהאנשים מאמינים, שנושאי קיימות ונושאים חברתיים חשובים יותר מתמיד, ו-80% אמרו, שהאירועים בשנתיים האחרונות גרמו להם לשנות את פעילותם.
 
94% מאמינים, שלא הייתה מספיק התקדמות. 42% מייחסים זאת לכך, שאנשים עסוקים מדי עם סדרי העדיפויות האחרים שלהם, 93% מאמינים, שזו תוצאה של דגש רב יותר על רווחים לטווח הקצר לעומת תועלת לטווח הארוך, ו-37% מאמינים, שאנשים עצלנים מדי או אנוכיים מדי כדי לעזור להציל את כדור הארץ.
 
45% מאמינים, שעסקים יכולים להביא לשינוי משמעותי יותר בגורמי קיימות וחברה מאשר יחידים או ממשלות לבדם.
 
78% מתוסכלים ונמאס להם מהיעדר התקדמות של עסקים עד היום, ו-89% מאמינים, שזה לא מספיק שעסקים יגידו שהם מתעדפים ESG (סביבה, חברה וממשל) - אלא הם צריכים לראות מעשים והוכחות.

84% מאמינים ,שעסקים ישיגו התקדמות רבה יותר לקראת מטרות קיימות וחברה בסיוע בינה מלאכותית (AI) ו-61% מאמינים, שבוטים יצליחו במקום שאנשים נכשלו.
 
דעה קדומה אנושית ואתגרים תפעוליים מעכבים עסקים
מנהלים בחברות יודעים, שמאמצי קיימות הם קריטיים להצלחה עסקית ואפילו בוטחים בבוטים יותר מבאנשים לבדם בהנעת מאמצי קיימות וחברה:
 
92% מאמינים, שתכניות קיימות וסביבה, חברה וממשל (ESG) הן קריטיות להצלחת הארגונים שלהם. מנהלים מסמנים את 3 התועלות המובילות מתוכניות אלו: מחזקות את  המותג (40%); מגדילות את התפוקה (39%) ומושכות לקוחות חדשים (38%).
 
כמעט כל המנהלים בעסקים (91%) נתקלים במכשולים ביישום יוזמות קיימות ו-ESG. האתגרים הגדולים ביותר כוללים השגת מדדי ESG משותפים ומצדדי ג' (35%); היעדר נתונים (33%) ותהליכי דיווח ידניים גוזלי-זמן (32%).
 
96% מהמנהלים מודים, שדעה קדומה ורגשות אנושיים מסיחים את הדעת לא אחת מהמטרה הסופית, 89% מאמינים, שארגונים, שמשתמשים בטכנולוגיה כדי לסייע בקידום  פרקטיקות עסקיות בתחום הקיימות, יהיו אלה שיצליחו בטווח הארוך.
 
93% מהמנהלים בוטחים בבוט יותר מאשר בבן אדם בקבלת החלטות על קיימות וחברה. הם סבורים, שבוטים טובים יותר באיסוף סוגים שונים של נתונים ללא שגיאות (43%); בקבלת החלטות רציונליות ללא דעה קדומה (42%); ובחיזוי תוצאות עתידיות על בסיס מדדים/ביצועי עבר (41%).
 
מנהלים מאמינים, שאנשים עדיין חיוניים להצלחת יוזמות קיימות וחברה, ומאמינים, שאנשים טובים יותר ביישום שינויים על בסיס משוב מבעלי עניין (48%); חינוך האחרים לגבי מידע הנחוץ לקבלת החלטות (46%); וקבלת החלטות אסטרטגיות מבוססות הקשר (42%) .  
 
אנשים ינתקו קשר עם עסקים, שאינם נוקטים בפעולה ביוזמות קיימות וחברה
עסקים נדרשים לתעדף נושאי קיימות וחברה ולחשוב מחדש כיצד להשתמש בטכנולוגיה כדי להשפיע - או להסתכן בהשלכות משמעותיות.
 
94% מהאנשים רוצים התקדמות בנושאי קיימות וחברה כדי ליצור אורח חיים בריא יותר (50%); להציל את כדור הארץ עבור הדורות הבאים (49%); ולסייע ביצירת יותר שוויון לעולם (46%).
 
70% מהאנשים מוכנים לבטל את מערכת היחסים שלהם עם מותג, שאינו מתייחס ברצינות ליוזמות קיימות וחברה, ו-69% אפילו יעזבו את מקום העבודה הנוכחי שלהם ויעברו למותג השם דגש גבוה יותר על מאמצים אלה.
 
אם ארגונים יצליחו להדגים בבירור את ההתקדמות שלהם בנושאי קיימות וחברה, אנשים יהיו מוכנים יותר לשלם מחיר פרימיום עבור המוצרים והשירותים שלהם (87%); להשקיע בחברות שלהם (83%); ולעבוד אצלם (83%).
 
מנהלים מבינים את החשיבות והדחיפות - 94% מאמינים, שיש להשתמש במדדי קיימות וחברה כדי לעדכן מדדים עסקיים מסורתיים, ו-91% רוצים להגדיל את ההשקעה שלהם בקיימות.גילי שלזינגר-מורן יחצ צילום עזרא לוי
 
גילי שלזינגר-מורן, (בתמונה משמאל, צילום: עזרא לוי), מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף ה SaaS-באורקל ישראל: "מעולם לא היה קריטי יותר לעסקים להשקיע ביוזמות קיימות ו-ESG, כיוון שאנשים לא רוצים רק לשמוע על זה - הם מחפשים פעולה החלטית ודורשים שקיפות גבוהה יותר ותוצאות אמיתיות.
 
מנהלי תאגידים וחברות מבינים את החשיבות. אבל עם זאת, לעתים מניחים בטעות, שעליהם לתעדף או קיימות או רווחים. האמת היא שזה אינו משחק סכום אפס. הטכנולוגיה, שיכולה לנטרל את כל המכשולים למאמצי ESG זמינה עכשיו, וארגונים, שמבינים זאת נכון, יכולים לא רק לתמוך בקהילות שלהם ובאיכות הסביבה, אלא גם להגיע לגידול משמעותי בהכנסות, לחיסכון בעלויות ותועלות אחרות המשפיעות על השורה התחתונה.
 
פאמלה ראקר, יועצת CIO ומנחה בתוכנית הרווארד פיתוח מקצועי: "אירועי השנתיים האחרונות שמו יוזמות קיימות וחברה תחת המיקרוסקופ ואנשים דורשים שינוי מהותי. אמנם, יש אתגרים בטיפול בנושאים הללו, אבל לעסקים יש הזדמנות ענקית לשנות את העולם לטובה. 
 
התוצאות מראות, שהסיכוי, שאנשים יעשו עסקים עם ארגונים הפועלים באחריות כלפי החברה שלנו וכלפי הסביבה, ויעבדו אצלם, גבוה יותר. הרגע הזה הוא הזדמנות. החשיבה התפתחה וגם הטכנולוגיה התפתחה, והיא יכולה לשחק תפקיד מפתח כדי להתגבר על מכשולים רבים, שעיכבו התקדמות וקידמה".



 
 
Bookmark and Share