Telecom News - מאבק סמנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, חיים גרון ז"ל, שהסתיים לאחר מותו

מאבק סמנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, חיים גרון ז"ל, שהסתיים לאחר מותו

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מאבק סמנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, חיים גרון ז"ל, שהסתיים לאחר מותו
המאבק של סמנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, חיים גרון ז"ל, שהסתיים לאחר מותו
מאת: מערכת Telecom News, 8.5.22, 14:11חיים גרון ז"ל

גרון ז"ל (שנהרג עם אשתו אסתי בתאונת המטוס הקל לחופי יוון), תבע את חברת הביטוח הפניקס בבית הדין לעבודה, וביקש לאשר את תביעתו כתובענה ייצוגית, בשם כל העובדים המבוטחים, שלא קיבלו מחברת הביטוח את הגמלה הראשונה. בימים אלה הגיעו עורכי הדין של הצדדים להסדר.

חיים גרון ז"ל, (בתמונה משמאל), ששימש כסמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת במשך שנים רבות, פרש לגמלאות ב-31.1.19 וכנהוג, קיבל את משכורתו האחרונה של חודש ינואר מהמשרד, בחודש העוקב, דהיינו: בתחילת חודש פברואר.

גרון ז"ל, כמו עובדים רבים, היה מבוטח ב"ביטוח מנהלים" (בחברת הפניקס), שמזכה אותו בקבלת גמלה חודשית, מייד עם פרישתו לגמלאות.

מאחר, שכאמור, בחודש פברואר קיבל גרון ז"ל את משכורת חודש ינואר, למעשה, מגיע היה לגרון ז"ל לקבל בחודש פברואר גם משכורת ממשרד התקשורת (משכורת אחרונה) וגם גמלה מחברת הביטוח הפניקס (גמלה ראשונה). ויובהר: אין מדובר בכפילות, מגיע לו "גם וגם".

למרבה הפתעתו, התברר לגרון ז"ל, שלא קיבל מחברת הביטוח הפניקס את הגמלה הראשונה של חודש פברואר, אלא החל לקבל גמלה רק מחודש מרץ, תוך "דילוג" על תשלום הגמלה הראשונה המגיעה לו.

גרון ז"ל מיהר לפנות בשאלה לסוכנת הביטוח, וזו השיבה לו, שאין מדובר בטעות שכן, בחודש הראשון (פברואר) הוא עדיין קיבל משכורת ממשרד התקשורת, ולכן, לטענתה, מגיעה לו גמלה ראשונה רק חודש לאחר מכן, דהיינו החל מחודש מרץ.

"עובד רגיל" היה מקבל את ההסבר הזה וממשיך הלאה, אך מי שהכיר את גרון ז"ל יודע שהוא לא היה אדם רגיל.

כזכור, גרון ז"ל לא חשש להתייצב מול שרי תקשורת ומנכ"לים של המשרד, כאשר סבר, שהם שוגים. והוא לא חשש להתייצב מול אגפי המשפטים והכלכלה, כאשר סבר, שהם מנסים לכפות את גישותיהם על פעילות המשרד.

חיים גרון היה אמור להיות עד מפתח ובמיוחד להגנה, ב"תיק 4000", כמי שליווה מקרוב את כל תהליכי קבלת ההחלטות במשרד התקשורת ובמועצת הכבלים והלוויין, בתקופה הכלולה בכתב האישום, התפור בחוטים גסים. 

גרון ז"ל גם מיהר להתייצב מייד עם פרישתו לגמלאות, לצד מאבק נציגות גמלאי משרד התקשורת (זאב קידר, מירה דאיבוג וצבי יונדלר) בדרישה לחייב את המשרד לשמור על קשר עם גמלאיו, כמתחייב מהוראות תקנון שירות המדינה (התקשי"ר) - הליך משפטי המתנהל בימים אלה בבית הדין לעבודה.נעמה הניג

כפי שספדה לגרון ז"ל, חברתו הטובה ומנהלת אגף קשרי חוץ במשרד התקשורת, נעמה הניג (בתמונה משמאל): "הוא יצא למסעות לא קלים מחוץ לקיבעון של הפרוטוקולים, שכל כך נוח להיצמד אליהם, מסעות, שחלקם מאבקים. איש בעל אומץ לב מקצועי נדיר, יושר ויושרה מקצועית ואנושית, לעיתים עד כדי בוטות. והוא נלחם, איך שהוא נלחם - בעבור כל מה שהשיק לצדק, לעובדות לאישורן ולאמת". ההספד המלא - כאן.

לאחר שגרון ז"ל הבין, שקיים חשש שעובדים רבים, שמבוטחים בביטוח מנהלים, אינם מקבלים את גמלת החודש הראשון עם פרישתם לגמלאות, וחמור מכך, עלה חשש, שחברת הביטוח עצמה מנחה את סוכני הביטוח לרשום בבקשות לקבלת גמלה, שהם ממלאים עבור המבוטחים, "לדלג" על תשלום הגמלה הראשונה, מיהר לבקש תשובות מחברת הביטוח הפניקס.

מאחר שהתשובות שקיבל לא סיפקו אותו, תבע גרון ז"ל את חברת הביטוח הפניקס בבית הדין לעבודה, ואף ביקש לאשר את תביעתו כתובענה ייצוגית, בשם כל המבוטחים, שלא קיבלו מחברת הביטוח את הגמלה הראשונה.

חברת הביטוח הפניקס מיהרה להתנער מדברי סוכנת הביטוח, כאילו לא מגיע למבוטח לקבל את הגמלה החל מהחודש הראשון, וטענה, שבניגוד לדברי הסוכנת, אין לחברת הפניקס מדיניות של "דילוג" על תשלום הגמלה הראשונה.

לאור הצהרת חברת הביטוח הפניקס ודוגמאות, שהציגה לתשלום הגמלה הראשונה על ידה, הציע כבוד השופט ד. ספיבק לצדדים להיכנס למשא ומתן, שייתר את הדיון בתיק.

למרבה הצער והתדהמה, בעיצומו של המשא ומתן בין הצדדים, נהרגו ב- 13.9.21 חיים ואשתו אסתי בתאונת המטוס הקל לחופי יוון.

בימים אלה, מספר חודשים לאחר מותם של חיים ואסתי, הושלם המשא ומתן בין עורכי הדין של הצדדים והושג הסדר, שבמסגרתו חברת הביטוח הפניקס שילמה, לפנים משורת הדין, ליורשי חיים גרון ז"ל, את הגמלה הראשונה, עליה נאבק.

אך לא פחות חשוב מכך, במסגרת ההסדר בין הצדדים, התחייבה חברת הביטוח הפניקס לפעול לעדכון סוכני הביטוח ולהסב את תשומת ליבם לכך, שמועד הגמלה הראשון הוא המועד הנקוב בטופס שהגיש המבוטח. העדכון יבוצע באופן הבא: במסגרת עלון, שיופץ ע"י הפניקס לסוכניה, היא תבהיר, שיש למבוטח זכאות לקבלת גמלה בהתאם לחודש בו יבחר, לרבות בחודש הראשון לפרישתו לגמלאות.

בכך המשיך חיים גרון ז"ל לסייע לעובדים רבים גם לאחר מותו, כפי שעשה בחייו.

המאבק האחרון של גרון ז"ל, שעדיין נותר פתוח, הוא הסדרת חובת שמירת הקשר של משרד התקשורת עם גמלאיו, שכאמור נדון בימים אלה בבית הדין לעבודה.

את חברת הביטוח הפניקס ייצג משרד עורכי הדין יגאל ארנון (באמצעות עו"ד עידו חיטמן).
את חיים גרון ז"ל ייצגו עו"ד יגאל לוי (בתמונה משמאל) ועו"ד אבנר גבאי.יגאל לוי

משפט
 
 



 
 
Bookmark and Share