Telecom News - פירוק הספין החדש של צוות בן ארי&תירוש: "הפתק של שלמה פילבר"

פירוק הספין החדש של צוות בן ארי&תירוש: "הפתק של שלמה פילבר"

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> פירוק הספין החדש של צוות בן ארי&תירוש: "הפתק של שלמה פילבר"
פירוק הספין החדש של צוות בן ארי&תירוש: "הפתק של שלמה פילבר"
מאת: אלי ציפורי, 15.5.22, 16:00אלי ציפורי

התזה של "פגישת ההנחיה" קרסה ברעש גדול, אבל שופרות הפרקליטות ממשיכים לפמפם ספינים חדשים בניסיון נואש להציל את תיק 4000 המתפורר. כעת אבי וייס ואני מפרקים את הספין של של צוות בן ארי&תירוש: "הפתק של שלמה פילבר".

הכתבה פורסמה היום בבלוג של אלי ציפורי - כאן.
הכתבה כאן היא חלק ממנה - ניתוח ספין אחד מתוך שלושה המנותחים בכתבה בבלוג של אלי ציפורי.

עדכונים לגבי בקשת הפרקליטות לשנות את כתב האישום בתחתית הכתבה.


כרגיל, השופרות מנסים עכשיו להראות, שיש בכל זאת כמה דברים מסייעים לקיומה של פגישת ההנחיה: ביניהם: "ראיית הזהב", פתק, שכתב פילבר בעקבות הפגישה, כביכול.

אבי וייס ואני מפרקים את ספין החדש, שתמיד בא בעקבות ספינים, שכבר כשלו.

הפתק של שלמה פילבר. הפתק כאן והוא לקוח מתוך "הבלוק הצהוב" שנתפס אצלו כבר בחקירת ניירות ערך ב-2017 - כאן: 

פתק

פילבר נהג לכתוב על גבי בלוקים כל מיני תרשומות. בחקירה הראשית ניסתה תירוש, בצעד שקרי נוסף שלה, לסדר דפים מהבלוקים לפי התיזה, שהיא המציאה, וצוותי ההגנה התקוממו.

אחד הפתקים היה (צילום לעיל) הפתק שעליו כתובים הדברים הבאים:

רוה"מ, ואז נקודות, כמו לפתוח את הגנות הינוקא, הצעת החוק של הפיצול (ערוץ 12) ביולי; אלוביץ' רמות המחירים של השוק הסיטונאי - השוואה בינלאומית (האם היתה חוו"ד של ייעוץ בינלאומי) שנגנזה; אילן ישועה (אופיר ייפגש, כנראה אופיר אקוניס); מיזוג בזק-יס - דנה אישרה.

הפרקליטות ושופריה טוענים: הנה עדות לקיומה של פגישת ההנחיה. פילבר הרי כותב את הדברים בעקבותיה - מה נתניהו מנחה אותו.

ובכן, הפתק הזה מאשר כמה דברים ותיכף נסביר אותם:

האחד, שפגישת ההנחיה לא יכולה להתקיים לפני מינויו של פילבר;
השני, שפגישת ההנחיה אכן לא התקיימה בשבוע הראשון למינויו של פילבר כפי שהוכח מהאיכונים.
ולמה? בגלל צמד מילים – "דנה אישרה".

הערה חשובה נוספת של אבי וייס: יש בפרוטוקול בית המשפט (ראה תצלום משמאל, לחיצה על התצלום מגדילה אותו), בחקירדנה אין מניעהה נגדית של עו"ד דנה נויפלד, מתי שלמה פילבר ידע ש"דנה אישרה" וזה בין 15 לחודש ל-22 לחודש, הכי סביר שבין 15 ל-18 לחודש יוני 2015.

זאת, כי אבי וייס  מניח, שבנוסף לתכתובת הם גם דיברו טלפונית או פנים אל פנים, בין התכתובות, ומספיק שהיא אמרה לו בע"פ, כדי שירשום ביומן שלו "דנה אישרה", ולכן זה בין 15 ל-18 לחודש, עוד לפני שהמכתב הרשמי של האישור היה מוכן לחתימה, ב-18 או סופית כשמכתב זה היה כבר מוכן להעברה לנתניהו עם כל מסמכי האישורים, ב-22 לחודש יוני 2015, יום לפני האישור.

שלמה פילבר עצמו בעדותו מוסר (כאן), שהוא החל לברר את עמדת עו"ד דנה נויפלד לגבי "העסקה" ביום השני שלו במשרד (8.6.15) ובברור הזה עימה הוא טרם קיבל ממנה תשובה שהיא מאשרת, אלא תשובה בה היא סוקרת את המצב המשפטי ומה עוד יש לבצע, עד שהעסקה תאושר, והוא מתחיל להניע את התהליכים, שעדיין נותרו לטיפול. מכאן, שהוא קיבל ממנה את האישור רק בשבוע שלאחר מכן, כאמור לעיל. 


דנה היא עו"ד דנה נויפלד, היועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת. נויפלד אישרה את המיזוג ימים ספורים לפני שנתניהו חתם על האישור הסופי (23.6.15) ולכן הפרקליטות נכנסת פה לבעיה קשה: היא לא יכולה לטעון, שהפגישה התקיימה לפני מינויו.

עוד נקודה מהותית: על הפתק אין תאריך ולכן כל ניסיון של הפרקליטות להדביק את הפתק לתאריך מסוים, שנוח לה, נדון לכישלון.

אז מה בכל מבטא הפתק הזה? 
ראשית, פילבר נהג למלא בלוקים שלמים במן רשימות עצמיות, כפי שרבים מאיתנו עושים: תזכורות לעצמו ולא הנחיות, שהוא קיבל ממאן דהוא.

ההוכחה לכך היא ההערה של רמות המחירים של השוק הסיטונאי, כשאלוביץ' מצוין שם.

יש כמה עובדות, שצריך לצאת מהן ולראות עד כמה נתניהו לא קשור לזה: הראשונה, פגישת ההנחיה, או הפגישה הראשונה כפי שקורא לה בן צור, (בצדק) לא התקיימה בשבוע הראשון למינויו, ולכן הפגישה הראשונה התקיימה או ב-15.6.15 או ב-17.6.15 כפי שמתועד ביומני נתניהו יחד עם אופיר אקוניס.

לפני כן, ב-13.6.15 נפגש פילבר עם אלי קמיר יועץ בזק במוצ"ש בביתו ולמחרת, ב-14.6.15, נפגש עם אלוביץ' במשרד התקשורת.

פילבר טען, שאמר להם, שהוא בא בהנחיית נתניהו והתברר, שזה שקר - כי פילבר לא נפגש עם נתניהו לפני כן.

מה שסביר להניח הוא, שפילבר כתב את הפתק הזה אחרי הפגישה עם אלוביץ' ולקראת הפגישה עם נתניהו. הרי אלוביץ' וגם קמיר הזכירו לו את מיזוג בזק-יס וגם את עניין רמות המחיר הסיטונאי.

איזה עוד סימן יש לכך? שפילבר מזכיר את חוות הדעת הבינלאומית - והוא מתכוון, כנראה, לחוות דעת ,שהוזמנה על-ידי בזק ומשרד התקשורת התעלם ממנה בזמנו.
בכל מקרה, חשוב להדגיש: נתניהו לא ידע מאומה על חוות הדעת הללו (וזה גם ממש לא מעניי אותו), אז ברור, שמי שנתן לפילבר את המידע על גניזת דו"ח השוואה בינלאומי אלה רק קמיר או אלוביץ' או שניהם גם יחד - ופילבר רשם לעצמו לבדוק זאת. ההיפך ממה שהוא טען בתחילה על "הנחיה" מנתניהו.

שורה תחתונה:
  • הפתק מחזק את ההערכה, שהפגישה הראשונה של פילבר עם נתניהו הייתה אחרי פגישותיו עם קמיר ואלוביץ' ולכן הוא לא יכול היה להיות "מונחה".
  • הפתק מחזק את ההערכה, שנתניהו לא נתן לו שום "הנחיה" ופילבר פעל על דעת עצמו.
  • הפתק קובע בוודאות, שהפגישה לא הייתה לפני מינויו של פילבר.
  • הפתק מכניס את הפרקליטות לבעיה: בפגישות הראשונות היה אופיר אקוניס נוכח, דבר, שפילבר לא הזכיר אותו בגרסאותיו הרבות. עוד עדות לכך, שהכל מומצא.
*********************************

עדכונים:
א. לאחר כישלונה, הפרקליטות רוצה בבהילות לתקן את כתב האישום. כך, שלא יהיה תאריך לפגישת ההנחיה. אולם, אין עבירה בלי תאריך ושעה לביצוע העבירה ומיקומה המדויק. הפרקליטות (בבקשת התיקון של כתב האישום, שמשמיט את מועד העבירה), המציאה מחדש את ספר החוקים ודיני הראיות במדינת ישראל ו"משתינה בקשת מהמקפצה" על הראש של כולנו.
הודעה מאתר חמ"ל -
כאן
.
המסמך המלא של הפרקליטות לבית המשפט - כאן.
ב. אלי ציפורי
פרסם בטוויטר לגבי מסמך הפרקליטות:

ציפורי

ג. אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי


תזכורת: "עדות הניקיון" של שלמה פילבר שהוסתרה עד לאחרונה מה-19.2.18 נמצאת כאן ומה-20.2.18 נמצאת כאן. מדובר במסמכים שהחוקרים עצמם והפרקליטים לא קראו, כי אלו מסמכים במצב טיוטה שטרם עובדה למסמך מסכם, שניתן להשתמש בו בבית המשפט. שערורייה בלתי נסבלת!!!
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס