Telecom News - עד סוף השנה תעמוד פריסת הסיבים האופטיים על 70%

עד סוף השנה תעמוד פריסת הסיבים האופטיים על 70%

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> עד סוף השנה תעמוד פריסת הסיבים האופטיים על 70%
עד סוף השנה תעמוד פריסת הסיבים האופטיים על 70%
מאת: מערכת Telecom News, 13.6.22, 16:48FIBER FREE

יש עדיין אתגרים, בין היתר, ברמת הגולן. במצפה רמון תושלם הפריסה עד סוף השנה.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, קיבלה היום דיווח על ההתקדמות בפריסת רשת הסיבים האופטיים בישראל, ואישרה תיקון לתקנות העוסקות בוועדה המייעצת לשוק התקשורת לדון בבקשות חברות התקשורת להגביל שירות או לדחות מועד מתן שירות, כדי להתאימן לבקשות בעניין פריסת הסיבים.

היו"ר ביטון ביקש סקירה על היקף הפריסה, תוך דגש על פריסת הסיבים בפריפריה ומה צפוי בהמשך. מנתוני המשרד עלה, שההערכה היא, שעד כה מגיעה התשתית לכ-60% מבתי האב בישראל, ועד סוף השנה תגיע ל-70%.

שר התקשורת יועז הנדל הציג נתונים לפיהם בזק התחייבה לפרוס תשתית ל-82% ממשקי הבית והמכרז הראשון לפריסה מכספי קרן התמרוץ ישלים את הפריסה ל-93%. עוד ציין השר, שגם בפריפריה הפריסה מתקדמת, ובכלל זה בעכו, נהריה, אילת, כפר קאסם, אעבלין ועוד.

הוא ציין, שנכון לסוף השנה שעברה, בעת שהפריסה הגיעה ל-50% מבתי האב, 40% היו מחוברים לתשתית בפועל, ואמר, שנשארו עוד 7% ממשקי הבית שצריך להגיע אליהם, והדבר יטופל במכרז הבא של כספי קרן התמרוץ, שייצא בקרוב. עם זאת, השר הנדל ציין, שיש עדיין אתגרים, בין היתר, ברמת הגולן.

היו"ר ביטון ביקש לדעת מה מצב הפריסה בפריפריה בדרום, בירוחם, דימונה, ערד, מצפה רמון, בדגש על נגישות לבתים הפרטיים. מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, ציינה, שבירוחם 3,200 משקי בית מונגשים, והשר הנדל אמר, שבמצפה רמון תושלם הפריסה עד סוף השנה.

נציג בזק, שמואל סיידון, ציין, שהתשתית פרוסה כמעט בכל העיר אילת.

עם זאת, היו"ר ביטון מתח ביקורת על כך, שלא היו לו נתונים פרטניים.

סיידון השיב, שהדיווח הוא של המשרד ולא של בזק.

ח"כ יעקב מרגי ביקש להתייחס לנושא המחיר, ואמר, שהמחירים גבוהים וחברות אף העלו מחירים. הוא קרא למשרד לפקח על כך והוסיף: "מותר להיות רווחי, אסור להיות חזירי".

ח"כ ענבר בזק אמרה, שמרגישים את השינוי, אך ביקשה נתונים נוספים באשר לפריסה בפריפריה.

המנכ"לית, אבישר בן חורין, התייחסה לכך ואמרה, שהמשימה של המשרד היא להבטיח פריסה עד אחרון הבתים. לדבריה, התשתית אולי לא תגיע לכל נקודה אבל המשרד יעשה הכל כדי שזה יקרה. עוד ציינה המנכ"לית, שבזק מקדימה את לוחות הזמנים.

בנוסף, אישרה היום הוועדה תיקונים לתקנות העוסקות בוועדה המייעצת לשוק התקשורת לדון בבקשות חברות התקשורת להגביל שירות או לדחות מועד מתן שירות. כיום חלות התקנות רק על בקשות של חברות התקשורת לפטור מחובת הפריסה האוניברסלית, שחלה על תשתית הנחושת והכבלים, וכעת תוכל הוועדה לייעץ לשר גם בנושא הסיבים.

בהקשר זה ציינה נציגת משרד התקשורת, בת שבע נחמיה מיכאלי, שבין השנים 2012-2014 הגישה הוט בקשה לפטור מפריסת רשת ב-236 יישובים, ובזק הגישה ב-2014 כמה עשרות בקשות לפטור מפריסת תשתית הנחושת. היא ציינה, שהפטור ניתן במקרים חריגים בלבד, ובעניין הוט הוחלט, שתפרוס בשלב ראשון ב-61  יישובים תוך שנתיים ובאשר לייתר היישובים הוועדה תבחן התפתחויות טכנולוגיות.

המצגת הצבעונית של משרד התקשורת בנושא הסיבים - כאן.

משרד התקשורת

עדכון 3.10.22HOT הודיעה היום, שתחל בנובמבר בהרשמה מוקדמת -1,000 לקוחות ראשונים לחבילות Super wifiber, חבילות גלישה המאפשרות גלישה במהירויות גבוהות במיוחד על רשת הסיבים, שתאפשר שימוש ביישומים הדורשים קצב הורדה והעלאת נתונים גבוהים במיוחד, כדוגמת יישומי מציאות מדומה, חינוך, בריאות מחוברת וכד'הודעת HOT היא בהמשך להודעת חברת IBC, ש-HOT היא אחת השותפות בה, שהחברה תאפשר גלישה במהירות של עד 10 ג'יגה, בטכנולוגיה מסוג XGS-PON, שתהיה זמינה בפריסה ארצי החל מסוף הרבעון הראשון של 2023. החברה תחל לשווק ללקוחותיה את חבילות הגלישה החדשות  בסוף הרבעון הראשון בהתאם להשלמת שדרוג רשת הסיבים.  
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share