Telecom News - האוטומציה בארגון כבר לא נחלתו הבלעדית של ה-IT והפיתוח

האוטומציה בארגון כבר לא נחלתו הבלעדית של ה-IT והפיתוח

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האוטומציה בארגון כבר לא נחלתו הבלעדית של ה-IT והפיתוח
האוטומציה בארגון כבר לא נחלתו הבלעדית של ה-IT והפיתוח
מאת: מערכת Telecom News, 16.6.22, 14:58AUTOMATION FREE
 

האוטומציה קיימת במחלקות רבות בארגון. דו"ח הנתונים ל-2022, שנאספו מ-900 חברות בגודל בינוני ועד ארגוני אנטרפרייז, מתמקד במגמות המרכזיות, שעיצבו את האוטומציה בשנה האחרונה, וחושף את תהליכי העבודה ואת התפקיד והפונקציות, שאוטומציה ממלאת באופן חוצה ארגון.

 
Workato, פלטפורמת אוטומציה ארגונית, חשפה את מדד האוטומציה השנתי שלה. דו"ח הנתונים ל-2022 התמקד במגמות המרכזיות, שעיצבו את האוטומציה בשנה האחרונה. הנתונים האנונימיים עבור הדו"ח נאספו מ-900 חברות בגודל בינוני (50 מיליון עד 2 מיליארד דולרים בהכנסה שנתית) וארגונים גדולים (מעל 2 מיליארד דולרים בהכנסה שנתית) ברחבי העולם, שמשתמשים באוטומציה בעסקיהם, וחושפים שינוי מסיבי באופן השימוש בכלי אוטומציה ויצירת אוטומציה במחלקות השונות בארגון.

הדו"ח נועד לחשוף את תהליכי העבודה ואת התפקיד והפונקציות, שאוטומציה ממלאת באופן חוצה ארגון. הצוות בחן את כל תהליכי העבודה האוטומטיים, שנוצרו בחברות אלו מפברואר 2021 ועד ינואר 2022 וגם  בהשוואה לתקופה הקודמת מפברואר 2020 עד ינואר 2021, כדי לבחון את שינוי המגמות משנה לשנה.

בתקופה, שבה העולם משתנה במהירות, כמו גם אופן העבודה המתפתח ללא הרף, הדו"ח מראה, שהאוטומציה הפכה לגורם המשווה (equalizer) הגדול ביותר בכל המחלקות, לא רק עבור מומחי IT ומפתחים ומאפשרת לארגונים התייעלות לצד תוצאות עסקיות טובות יותר.
 
תפקיד ה-IT עבר מביצוע ומסירת פרויקטים, להיות גורם המאפשר את הביזנס של הארגון, כאשר ל-66% מהארגונים יש כעת 5 מחלקות או יותר המשתמשות באוטומציה ומספר הארגונים עם 7 מחלקות האוטומציה גדל כמעט פי 3 מאז 2019.
 
דו"ח 2022 זיהה את הממצאים העיקריים הבאים:
מחלקות אחרות מ-IT מבצעות אוטומציה יותר מאי פעם. מספר הארגונים עם 7 מחלקות אוטומציה גדל כמעט פי 3 מאז 2019. 23% מהאוטומציות נבנו ע"י משתמשים לא טכנולוגיים בתפקידי תפעול עסקי, הגבוה ביותר מבין כל תחומי העסקים וה-IT.

פיננסים/כספים היא המחלקה האוטומטית ביותר. מחלקות הכספים עברו את ה-IT בפעם הראשונה, והיוו 26% מכלל האוטומציות. תהליך המכירה, משלב ההזמנה ועד התשלום Order-to-cash, ממשיך להיות אחד התהליכים האוטומטיים המובילים, כאשר האוטומציה בתהליך record-to-report (תהליך איסוף מידע להפקת תובנות) מראה גם צמיחה משמעותית עם עלייה של 290%.

אוטומציה בתחום ה- HR ממשיכה להיות במרכז, עם צמיחה של 316% באוטומציות גיוס. כשהתחרות על טאלנטים מובילים נמשכת ו"עבודה מכל מקום" הופכת לנורמה, צוותי משאבי אנוש משתמשים באוטומציה כדי להתבלט ולשפר את חווית העובדים.

תחום האירוח הראה את השינוי המשמעותי ביותר, עם גידול של 1,518% בשימוש באוטומציה. תעשיית האירוח נאבקה במהלך השנתיים האחרונות עם סגרים והגבלות בנסיעות, שהשאירו את האנשים בבית. כשהתעשייה מתחילה להתאושש, היא רואה את הערך בכלי אוטומציה בייעול תהליכים.

דאטה סוללת את הדרך ל-IT להוספת ערך אסטרטגי לעסק. עסקים שואפים להיות יותר מונעי נתוניםdata-driven  ולהשתמש בנתונים שלהם לקבלת החלטות בזמן אמת. DataOps היא אחת המחלקות המובילות, עם צמיחה של פי 3 באוטומציות בשנה האחרונה.

אזורי EMEA ו-APJ מנצלים את כוחה של האוטומציה. ב-EMEA, רואים צמיחה באוטומציות עבור תהליכים כמו תובנות ואנליטיקה, שגדלה ב-403% בשנה האחרונה, כמו גם בתהליכים פיננסיים ותפעול IT. עבור APJ, ההתמקדות היא באוטומציות בתחום הפיננסים עם גידול ממוצע של למעלה מ- 500% בתהליכים השונים במהלך השנה האחרונה.קרטר בוסה יחצ

קרטר בוסה, (בתמונה משמאל), מנהל מערכות מידע ב-Workato: "מדהים לראות, שצוותי IT הופכים כעת לגורמי האוטומציה הפחות דומיננטיים בארגונים. זה מוכיח את העובדה, שכשיש לארגון את 'גדרות הבטחון' הנכונות, את ההנהגה הנכונה ואת הכלים הנכונים במקום הנכון, משתמשים עסקיים יכולים ליצור אוטומציות בבטחה.


ממחלקת הכספים, שהפכה להיות המחלקה האוטומטית ביותר ועד למחלקת ה-HR, שרואה את הערך של האוטומציה בעזרה בשיפור חווית העובדים, נמשיך לראות סוג זה של צמיחה ואימוץ ככל שהאוטומציה הופכת נגישה יותר בין המחלקות".
 
מסימו פזיני, (בתמונה משמאל), ראש המחקר, Future of the Enterprise ב-:Workato "מנהיגים עסקיים מכירים יותר ויותר בכך, ששימוש נרחב בטכנולוגיותמסימו פזיני יחצ אוטומציה מוביל ליעילות משופרת, גמישות עסקית רבה יותר, חדשנות מהירה יותר וקיצור time to value.  כתוצאה מכך אנו רואים שינוי יסודי באופן, שבו IT ומקבלי החלטות עסקיות מאמצים כלי אוטומציה. מודל המבוסס IT , אך פתוח לכל הגורמים העסקיים בארגון, יהפוך לגישה הדומיננטית בתחום האוטומציה במהלך 5 השנים הבאות".
 



 
 
Bookmark and Share