Telecom News - מבזק טכנולוגיה: איך לוחות סולאריים משפיעים על עולם האנרגיה?

מבזק טכנולוגיה: איך לוחות סולאריים משפיעים על עולם האנרגיה?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> מבזק טכנולוגיה: איך לוחות סולאריים משפיעים על עולם האנרגיה?
מבזק טכנולוגיה: איך לוחות סולאריים משפיעים על עולם האנרגיה?
מאת: מערכת Telecom News, 28.6.22, 11:11לוחות סולאריים. צילום: ש.וייס

היום, יותר ויותר גורמים פונים לתהליכי ייצור חשמל באמצעות פאנלים סולאריים.

גם מי שאיננו בקי בעולם האנרגיה בכלל ובפרט בכל התחום של אנרגיות מתחדשות, אנרגיות ירוקות וכד', יודע, שאנו נמצאים עמוק בתוך תהליך של שינוי, הן תפיסתי והן מעשי.

אחרי עשורים רבים בהם היינו בטוחים, שמקורות האנרגיה הזמינים והטובים ביותר הם נפט, דלק, פחם, גז, ומשאבים אחרים, שנמצאים עמוק באדמה וכל מה שהיינו צריכים זה לאתר אותם, לשאוב ולהפיק, הרי שכיום הגישה השתנתה לגמרי.

היום יותר ויותר מדינות וחברות מבינות, שהדרך הישנה גרמה לנזק ומוטב לנו לעשות כל מה שאפשר בשביל להפיק חשמל מאנרגיות טבעיות, אנרגיות שאנו לא צריכים להשקיע משאבים רבים בשביל למצוא ולייצר אותן, ויתרה מזו, מדובר באנרגיות ידידותיות לסביבה, כאלו שלא תזהמנה ולא תגרומנה נזק לדורות.

כאן בדיוק נכנסת חברת תדיראן סולאר וביתר שאת, כאן נכנסים לוחות סולאריים. מי שמתבונן על גגות של מבנים פרטיים, מסחריים ועסקיים, ציבוריים ואחרים, יכול לראות עליהם פאנלים סולאריים, שעוזרים להפיק חשמל ישירות מהשמש. מדובר על פאנלים אשר מאפשרים לנו להפיק חשמל בצורה טבעית, דרך מנגנון מיוחד המותקן עליהם, וכך אנחנו יכולים לחסוך תהליכי ייצור מורכבים, וגרוע מכך, יקרים ומזהמים.

לפני שנסביר איך לוחות פאנלים שינו את עולם האנרגיה, חשוב להדגיש, חברות כמו תדיראן סולאר ואחרות, נכנסו לתחום זה מתוך הבנה, שיש להן את הכלים, הידע, הניסיון הדרושים בשביל לייצר בסופו של דבר את האנרגיה הרלוונטית. בתהליך זה החברות חוסכות לא מעט כסף וכן יוצרות לעצמן מוניטין טוב יותר בשוק, מוניטין של חברות ירוקות.

איך הפאנלים שינו את עולם האנרגיה?
התשובה לכך היא פשוטה. ברגע שהוכח מדעית, שפאנלים יכולים לייצר חשמל באופן מסחרי ולא רק באופן פרטי (קרי בתפוקה רחבה ולא פרטנית), בתהליך פשוט ונוח, אזי שכל הגישה בעולם לייצור אנרגיות בכלל ובפרט בצורה כזו השתנתה.

אנו יכולים לראות הרבה יותר מחקרים, הרבה יותר משאבים, הרבה יותר אנשי מקצוע העוסקים בתחום, וכמובן הרבה יותר מדינות משקיעות בכך. בין אם זה מבחינה רגולטורית, מבחינה משפטית, וכן מבחינות של מחקר ופיתוח.

היום, יותר ויותר גורמים פונים לתהליכי ייצור חשמל באמצעות פאנלים סולאריים, מה שאומר, שגם חברות ועסקים בתעשיות שונות, פונות לתהליך ייצור שכזה, וכן משקיעות הרבה מאוד כסף וזמן בכך.

מה צופן לנו העתיד?
אומנם הנבואה ניתנה לשוטים, אך אנו יכולים להניח, שגם בעתיד הקרוב והרחוק, אנו נראה הרבה יותר גורמים המתעסקים בתחום של פאנלים סולאריים. סביר להניח, שהמחקר בתחום רק יגדל, תהליכי הייצור יהיו הרבה יותר משמעותיים וסביר להניח, שהפיתוחים והחידושים יאפשרו לנו ליהנות מתהליכי ייצור אנרגיה, בצורה הרבה יותר משמעותית.

מה בטוח הוא, השמש בה אנו נעזרים לשם ייצור אנרגיה דרך הפאנלים, לא הולכת להיעלם בקרוב.
 
לוחות סולאריים צילום ש, וייס
 
 
 



 
 
Bookmark and Share