Telecom News - מחקר: 55% מארגוני שירותים פיננסיים נפגעו מתוכנות כופר ב-2021

מחקר: 55% מארגוני שירותים פיננסיים נפגעו מתוכנות כופר ב-2021

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> מחקר: 55% מארגוני שירותים פיננסיים נפגעו מתוכנות כופר ב-2021
מחקר: 55% מארגוני שירותים פיננסיים נפגעו מתוכנות כופר ב-2021
מאת: מערכת Telecom News, 18.8.22, 12:38PHISHING FREE
 
במהלך השנה האחרונה עלתה רמת אבטחת הסייבר הדרושה כדי לזכות בביטוח סייבר - מה עשו ארגונים כדי לזכות בביטוח? בסקר השתתפו 5,600 משיבים מ-444 ארגונים פיננסיים והוא נערך בינואר-פברואר 2022. 
 
סופוס, שעוסקת באבטחת סייבר מהדור הבא, פרסמה דו"ח המתמקד במצב מתקפות הכופר בתעשיית השירותים הפיננסיים. מהמחקר -  State of Ransomware in Financial Services – עולה, שתעשיית השירותים הפיננסיים שילמה כופר ממוצע בשווי של 272,655 דולרים (בהשוואה ל-128,066 דולרים בשנה הקודמת), בעוד שהתשלום הגלובלי הממוצע עמד על 812,360 דולרים, עליה של פי 5 כמעט מ-170,000 דולרים ב-2020.
 
בסקר השתתפו 5,600 משיבים מ-444 ארגונים פיננסיים מ-31 מדינות. הוא נערך בינואר-פברואר 2022. 
 
מספר נקודות חשובות העולות מן הדו"ח:
  • 55% מארגוני שירותים פיננסיים נפגעו מתוכנת כופר ב-2021 - עלייה של 62% מהשנה הקודמת.
  • עלייה זו היא, ככל הנראה, רק חזרה לרמות טרום-קורונה. גם פושעי סייבר הושפעו מהשיבוש שנגרם ע"י נגיף הקורונה, מה שיכול להסביר את הצניחה במתקפות, שנראתה ב-2020 ואת העלייה לאחר מכן בשנה האחרונה.
  • 64% דיווחו על עלייה במורכבות ההתקפה (6% יותר מהממוצע העולמי) ו-55% דיווחו על עלייה בהשפעת ההתקפות.
  • ארגוני שירותים פיננסיים הפגינו את החוסן החזק ביותר בהשוואה למגזרים אחרים:
  • רק 54% דיווחו, שתוקפים הצפינו בהצלחה את הנתונים שלהם, בהשוואה לממוצע העולמי של 65% בכל המגזרים.
  • 10% הצליחו לאחזר או לקבל את כל הנתונים שלהם בחזרה לאחר ההצפנה, לעומת 4% בכל המגזרים.
  • 62% הצליחו להתאושש מהתקפה תוך שבוע בלבד, בהשוואה לממוצע העולמי של 53% בכל המגזרים.
  • זה מצביע על כך, שתחום השירותים הפיננסיים פיתח הגנה שכבתית חזקה מפני התקפות כופר.
  • שיעור תשלום הכופר במגזר השירותים הפיננסיים יותר מהכפיל את עצמו בשנה האחרונה - מ-25% ל-52%.
  • 83% מהארגונים במגזר השירותים הפיננסיים מצהירים, שהבטיחו להם כיסוי ביטוחי סייבר.
  • עם זאת, במהלך השנה האחרונה עלתה רמת אבטחת הסייבר הדרושה כדי לזכות בביטוח סייבר.
  • כלומר, כדי להשיג כיסוי, ארגוני שירות פיננסיים היו צריכים לשפר את סטטוס האבטחה שלהם.
  • כתוצאה מכך, 98% הטמיעו טכנולוגיות ושירותים חדשים, 66% הגדילו את הצוות שהוכשר ו-51% שינו תהליכים והתנהגויות.



 
 
Bookmark and Share