Telecom News - לומדה אינטראקטיבית על חוק הסרטונים: צילום/שיתוף/הפצת תמונות ברשת

לומדה אינטראקטיבית על חוק הסרטונים: צילום/שיתוף/הפצת תמונות ברשת

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> לומדה אינטראקטיבית על חוק הסרטונים: צילום/שיתוף/הפצת תמונות ברשת
לומדה אינטראקטיבית על חוק הסרטונים: צילום/שיתוף/הפצת תמונות ברשת
מאת: מערכת Telecom News, 30.8.22, 15:52לומדה

מטה 105, משרד החינוך, המשרד לביטחון פנים: הלומדה מציגה סיטואציה, שמבוססת על אירועים אמיתיים, ובה נערה שולחת תמונות אינטימיות לחבר שלה, אך הטלפון של החבר נגנב והגנב מפיץ את התמונות ברשתות החברתיות.

את הלומדה הפיק לרגל פתיחת שנת הלימודים המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105, בהובלת המשרד לביטחון פנים ובשיתוף משרד החינוך.

מטרת הלומדה להקנות לבני נוער בגילאי חטיבת הביניים (12-15) ידע על חוק הסרטונים, להציג בצורה חווייתית את הדילמות והסכנות הכרוכות בפעילות מסוג זה ולהדגיש את משמעות העבירה על החוק, בשאיפה לצמצם את התופעה ולעורר למחשבה לפני צילום, שיתוף והפצה של תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני.

הלומדה מציגה סיטואציה, שמבוססת על אירועים אמיתיים, ובה נערה שולחת תמונות אינטימיות לחבר שלה, אך הטלפון של החבר נגנב והגנב מפיץ את התמונות ברשתות החברתיות.

באמצעות הלומדה בני הנוער נחשפים לסכנות הכרוכות בהפצת תמונות, מכירים דרכי פעולה אפשריות כשחווים פגיעה, ולומדים על העבירה והעונש הצפוי למי שמפיץ תמונות בעלות אופי מיני. המסר המרכזי של הלומדה - לפני שמפיצים תמונה או סרטון, תמיד חשבו אם מדובר בצילום העלול לפגוע בזולת.

הלומדה הופקה בשיתוף משרד החינוך במטרה לשלב את הלומדה בחטיבות הביניים ברחבי הארץ במסגרת תוכנית הלימודים להתנהלות מיטבית ברשת ומניעת פגיעה. בשלב זה יצאה גרסה בעברית.

חוק הסרטונים הוא תוספת לחוק למניעת הטרדה מינית העוסק באיסור הפצת תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני ללא הסכמת המצולם. החוק בעל משמעות לילדים ונוער, שלעיתים אינם מודעים לסכנות ולמשמעות של צילום, שיתוף והפצה של תמונות וסרטונים ברשת, וכן להשלכות של הפעולות על המצולם והמשתתפים בהפצה.

במטה הלאומי רואים חשיבות לכך, שבני הנוער יכירו את החוק האוסר הפצה של חומרים בעלי אופי מיני ומשמעותו וידעו למי לפנות במקרה של הפצת תמונות וסרטונים, בין אם הם הנפגעים או היו עדים לפגיעה, וידעו כיצד לנהוג אם הגיע לידיהם חומר האסור בהפצה.

לחצו כאן למעבר ללומדה
 



 
 
Bookmark and Share