Telecom News - עוד הונאת Sextortion: יש לי גישה למידע אישי שלך צילמתי שאתה צופה בפורנו

עוד הונאת Sextortion: יש לי גישה למידע אישי שלך צילמתי שאתה צופה בפורנו

דף הבית >> חדשות עולם הסייבר >> עוד הונאת Sextortion: יש לי גישה למידע אישי שלך צילמתי שאתה צופה בפורנו
עוד גל הונאת Sextortion: "יש לי גישה למידע האישי שלך וצילמתי מסך שלך צופה בפורנו"
מאת: מערכת Telecom News, 24.10.22, 16:22CYBER FREE

אחת לתקופה אנו עדים  לגל ניסיון הונאה של סחיטה מינית המגיע למיילים של ישראלים רבים. והפעם: "אתה מעביר לי 1200 יורו ומיד אסיר את כל הלכלוך הזה. אחרי זה אנחנו שוכחים אחד את השני".

החל משעות הבוקר התקבלו בחברת ESET דיווחים רבים על מייל מאיים, שנפתח במילים "היי, זו האזהרה  האחרונה. התקנתי סוס טרויאני במערכת ההפעלה שלך דרך אתר אינטרנט למבוגרים שהשתמשת בו. כל המידע האישי הועתק לשרתים שלי".

גם לאחר שחווינו מספר גדול של איומים מהסוג הזה, שמגיעים לתיבות המייל, עדיין ההודעה מטרידה רבים וגורמת לתחושת אי נוחות וחשש שמא מישהו נמצא במחשב שלהם.

מה זה Sextortion?
מדובר בניסיון תקיפה באמצעות הודעה של סחיטה מינית. בפועל אין באמת סיבה לדאגה ומדובר בשיטת מצליח, שלמרבה הצער עדיין עובדת. אם קיבלתם הודעה כזו, חשוב שתדעו, שהמכשיר כפי שהתוקף טוען, לא באמת נפרץ ואין לאף אחד סרטון המתעד אתכם.

במייל המדובר ניתן לראות, שהתוקף מנסה לאיים על מקבלי המייל "זו האזהרה האחרונה ויש לך 2 ימי עבודה. אל תנסו להתלונן. אל תנסה לפנות למשטרה או לשירותי ביטחון אחרים, אחרת המידע שלך יהפוך לציבורי הטיימר התחיל אוטומטית".

אחת לתקופה ניתן לראות גל של הודעות מהסוג הזה. מבחינת התוקפים, גם אם נמען אחד בלבד בחר לשלם את התשלום תמורת אי פרסום המידע (הלא קיים) עליו, מדובר בפעולה משתלמת. כך, שסביר להניח, שהם יעשו זאת שוב בעתיד עם רשימות נוספות של קורבנות פוטנציאליים.
 
גרסת הודעת ההונאה האחרונה:
ESET
 
מה אפשר לעשות אם קיבלתם את המייל?
בחברת אבטחת המידע ESET ממליצים להתעלם מהודעות מהסוג הזה, למחוק אותן ובטח שלא לשלם את הסכום אותו מבקשים. קיימים מקרים בהם התוקף מאחורי המזימה מצרף למייל שלכם גם את הסיסמה שלכם או סיסמה בה השתמשתם בעבר במטרה להלחיץ אתכם. את הסיסמה הזו הם, ככל הנראה, השיגו באמצעות מאגרי מידע, שכבר דלפו בעבר, והם משתמשים בזה כדי להלחיץ אתכם. ישנם מקרים, שאפילו מייל הסחיטה ישלח אליכם מהכתובת מייל שלכם עצמכם, אך גם כאן מדובר בהונאה. זו תזכורת חשובה לרענן סיסמאות אחת לתקופה וגם לא להשתמש באותה הסיסמה לכמה שירותים שונים



 
 
Bookmark and Share