Telecom News - 3 טיפים להגדלת הצוות המרוחק שלכם

3 טיפים להגדלת הצוות המרוחק שלכם

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> 3 טיפים להגדלת הצוות המרוחק שלכם
3 טיפים להגדלת הצוות המרוחק שלכם
מאת: ליאור אשכנזי, 25.10.22, 08:00ליאור אשכנזי יחצ
 
איך מצליחים לייצר צמיחה בחברה מבלי לפרוץ את התקציב? אחת הדרכים הטובות ביותר להתכונן לצמיחה היא להוסיף לפעילות החברה את מודל העסקה מרחוק.
 
מה זה מודל עבודה מרחוק?
עבודה מרחוק היא מודל שלא מחייב את העובדים להיות נוכחים פיזית במשרד. במקום זאת, עובדים משתמשים בכלים דיגיטליים כדי לעבוד, לשתף פעולה עם עמיתים ולבצע משימות. עבודה מרחוק מאפשרת לחברות גישה למאגרי כישרונות גלובליים, לעבוד על פני אזורי זמן ולחסוך הוצאות  עי"כ שלא יצטרכו לשכור שטח משרדי ולשלם עבור כל השירותים הנלווים לכך.
 
לפי סקר Global Workplace Analytics'' שחקר עבודה מהבית: כשעובדים לבד, מה שרלוונטי ל-58% מהעובדים: עובדים העובדים מהבית אומרים, שהם פרודוקטיביים 75% מהזמן בהשוואה ל-62% שעובדים מהמשרד. 86% מהעובדים מרגישים פרודוקטיביים לחלוטין בבית. עובדים שעובדים מרחוק מרוויחים כ-35 דקות מדי יום הודות לפחות הפרעות לא רצויות. ע"י אימוץ מערכת היברידית, מעסיק יכול לחסוך כסף על כל עובד. זה נובע מירידה בהוצאות, צמצום היעדרות ועלויות נדל"ן והגברת הפריון. עם זאת, בהתחשב במעבר, כמעט בן לילה, לעבודה מרחוק בעקבות המגפה העולמית הבלתי צפויה, חלק מהמעסיקים עדיין מפקפקים ביעילות ארוכת הטווח של המודל הזה ושואלים עד כמה ניתן להגדיל את החברה עם צוות שעובד מרחוק.
 
מה לקחת בחשבון כשמרחיבים צוות שעובד מרחוק?
ההבדל העיקרי בין עבודה מרחוק לעבודה במשרד הוא היעדר מטה פיזי ואינטראקציות פנים אל פנים. לפיכך, לא ניתן להשתמש בשיטות מסורתיות להטמעה או לבניית תרבות צוותית בסביבה מרוחקת. ללא קבוצות הדרכה אישיות או פעילויות משרדיות לקשר חברתי בין העובדים, זה יכול להיות קשה לדעת אם הצוות המרוחק מוכן להתרחב. חברות יכולות להעריך את מוכנות הצמיחה שלהן ע"י שאילת השאלות הבאות:
 
  • האם העובדים מרגישים חלק בלתי נפרד מהצוות ומהתרבות, או שהם בודדים ומבודדים?
  • אלו עובדים זקוקים ליותר הדרכה ומשוב?
  • האם העובדים מודעים להזדמנויות צמיחה של החברה?
  • כיצד מנהלים יכולים לאזן בין פיקוח ומעקב אחר ביצועים בסביבה של עבודה מרחוק?
כל אלו הן שאלות, שצריכות להיפתר כדי להבטיח, שצוות שעובד מרחוק יהיה מוכן לסייע לחברה לצמוח.
 
אז כיצד חברות יכולות להתמודד עם הדילמות האלה?
 
1. צרו פרופיל מועמד אידיאלי
גיוס עובדים הוא תחום, שחברה לא צריכה לעגל בו פינות. זהו נושא, שאינו ניתן למו"מ במיוחד כאשר מדובר בהקמת כוח עבודה מרוחק. להעסקה גרועה יכולות להיות במהירות השפעות ועלויות שליליות קטסטרופליות וארוכות טווח. ככל שהחברה גדלה, יהיה פחות זמן לנטר את ביצועי העובדים. לכן, זה חיוני "לפגוע" בפעם הראשונה בכל הנוגע להחלטות גיוס.  
 
על מה להסתכל בעת העסקת עובדים מרחוק?
הצעד הראשון הוא הכרה בכך, שעבודה מרחוק אינה מתאימה לכולם. רבים נוטים להדגיש את הצדדים החיוביים: גמישות, היכולת לעבוד מהבית, וההזדמנות לנסוע ולאמץ נוודות דיגיטלית. מעטים מכירים את החסרונות: בידוד, חרדה ודיכאון. כדי לנטרל את ההשפעות השליליות הפוטנציאליות, חברות צריכות לחפש מועמדים עם התכונות הבאות: עצמאיים; בעל מוטיבציה עצמית והנעה עצמית, אנשי תקשורת טובים: הם צריכים להיות מסוגלים להגיב בצורה ברורה ותמציתית לתקשורת מילולית וכתובה במהירות; אמינים, פותרי בעיות מאורגנים.
 
2. ספקו כלים דיגיטליים לטיפוח תקשורת
זה מוביל למרכיב החשוב הבא בהגדלה של צוות העובד מרחוק: תקשורת.
מכיוון שכוח העבודה יהיה ממוקם גם במדינות ויבשות שונות, יש לגבש את הכלים הדיגיטליים הטובים ביותר כדי למקסם את התקשורת האפקטיבית. הטכנולוגיה היא המאפשרת עבודה מרחוק. לכן, השקעה בתוכנות כמו Zoom ו-Slack מבטיחה, שהצוות המפוזר ישתרש ויפרח. הטכנולוגיה הנכונה תעזור לעובדים להרגיש מחוברים ומעורבים, מה שישפיע לטובה על הפרודוקטיביות. ללא כלים ספציפיים למטרה, שמייעלים את שיטות התקשורת, העובדים המרוחקים עלולים להרגיש מבודדים או נעזבים.
 
כלי מצוין לניהול ביצועים עבור כוח עבודה מרוחק הוא  15-5 (15FIVE). פתרון זה נועד להניע מעורבות בין עובדים ומנהלים. עובדים מקדישים 15 דקות כדי לתעד את היעדים השבועיים שלהם בפורמט דו"ח הנשלח למנהל שלהם. לאחר מכן, המנהלים יקדישו 5 דקות לקרוא ולהגיב לכל בעיה שהועלתה. במילים פשוטות, 15-5 יאפשר למנהלים לראות את ההישגים וההתפתחות המקצועית של חברי הצוות שלהם.
 
3. בנו תשתית להגברת הפרודוקטיביות
תרבות חברה במשרד יכולה להיות קלה יותר לבנייה מאשר תרבות בחברה העובדת מרחוק. ישנם יתרונות טבעיים לכך, שכולם מתאספים באותו חדר ומקיימים אינטראקציה פנים אל פנים מדי יום. כאשר יש צוות במקומות שונים, אכיפת יום העבודה המסורתי בין 9 ל-5 היא מאתגרת, בעיקר אם כוח העבודה מפוזר באזורי זמן שונים. בנוסף, עבודה מהבית יכולה לטשטש את הגבול בין חיי העבודה לחיים האישיים. בטווח הארוך, בעיות אלו יכולות להשפיע על פרודוקטיביות העובדים.
 
לכן, זה קריטי לחזק את ערכי הליבה של החברה ולמצוא דרכים חדשניות לגרום להם להדהד בקרב העובדים הגלובליים. שיטה אחת פשוטה, אך לעתים קרובות מתעלמים ממנה, לשיפור הפרודוקטיביות היא לתת לצוות את הגמישות והאחריות לנהל את לוח הזמנים שלהם. מחקרים הראו, ששביעות הרצון של העובדים עולה באופן משמעותי כאשר העובדים מנהלים את שעות העבודה שלהם. על פי סקר של EY מ-2021 54% מהעובדים היו עוזבים את עבודתם עבור עבודה המציעה זמן עבודה גמיש.
 
כל עוד הפרויקטים מסתיימים בזמן, אכיפת שעות עבודה קפדניות עבור צוותים מרוחקים היא מיותרת. איזון טוב יותר בין עבודה לחיים יעזור לתמוך ברווחת העובדים ויעורר מעורבות ומחויבות למטרות החברה. כל אלה הם מניעים מרכזיים להגברת הפרודוקטיביות.
 
מה הופך צוות שעובד מרחוק למצליח?
כאשר מרחיבים כוח עבודה שעובד מרחוק, לכידות צוות היא אחד האתגרים המובילים. אך, כאשר שוכרים את המועמדים הנכונים, מיישמים את כלי התקשורת הטובים ביותר, ובונים תרבות חברה מוצקה באמצעות אמון וגמישות, חברות יכולות להשיג צמיחה בהכנסות בשבריר מהזמן. צוות, שעובד מרחוק, משפר את הפרודוקטיביות, מה שפותח אפשרויות בלתי מוגבלות להצלחה.
 
מאת: ליאור אשכנזי, אוקטובר 2022.
,Group Director  G-P (Globalization Partners)
 
CORONA FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share