Telecom News - 5 סיבות חשובות לעדכן את התוכנות, הסמארטפון והמחשב שלכם

5 סיבות חשובות לעדכן את התוכנות, הסמארטפון והמחשב שלכם

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> 5 סיבות חשובות לעדכן את התוכנות, הסמארטפון והמחשב שלכם
5 סיבות חשובות לעדכן את התוכנות, הסמארטפון והמחשב שלכם
מאת: מערכת Telecom News, 15.11.22, 17:40CYBER FREE

המחשבים והמכשירים הניידים הם מרכז העולם הדיגיטלי וחלק בלתי נפרד מחיי עבודה ופנאי. ככל שמותקנות עליהם יותר תוכנות, כך גדל הסיכוי לקבל התראה לעדכון. כדאי להבין מהן הסיבות, שנשלחים עדכוני תוכנה, לפני לחיצה על ״דחה״ או ״במועד מאוחר יותר״.

למה לטרוח לעדכן?
בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים, שרק ב-2021 זוהו כ-230 מיליארד הורדות של אפליקציות, עלייה של 63% לעומת 2016. בנוסף, נטען כי למשתמש הסמארטפון הממוצע יש כ-40 אפליקציות שונות במכשיר שלו. הסטטיסטיקות האלו לא כוללות מכשירים אחרים ,שאולי משתמשים בהם: מחשבים אישיים וניידים, צמידי כושר וגאדג׳טים חכמים אחרים.

כל האפליקציות האלו זקוקות לעדכונים, וכך גם מערכת ההפעלה שמפעילה אותן, הדפדפן ואולי אף הקושחה (סוג מיוחד של תוכנה המתחבר לחומרת המכשיר). אם מכפילים את המספר הזה בכמות המכשירים, מגלים, שכמות ההתראות לעדכון היא למעשה כאב ראש די רציני. עם זאת, בחברה מסבירים, שעדכונים הם הכרחיים ממספר סיבות:
  1. עדכונים הופכים אתכם לבטוחים יותר
תוכנות נכתבו ע״י בני אדם. זה אומר, שהקוד, שמפעיל אותן, נפגע גם הוא מטעויות אנוש. לפעמים השגיאות האלו, שידועות גם כ״פרצות אבטחה״, יכולות להיות מנוצלות ע״י האקרים זדוניים, שיכולים להיעזר באותם כשלי בטיחות כדי להשיג את מטרותיהם.
מתקפות כאלו עלולות להתחיל בניסיון לגרום להקליק על קישור זדוני, לפתוח קובץ, שמצורף להודעה, או להיכנס לאתר זדוני שנוצר במיוחד כדי לפגוע. התוצאה הסופית עלולה להיות הפעלה מרחוק של קוד על מערכות פגיעות או הורדת נוזקות למכשיר, שתוכננו כדי לגנוב סיסמאות לאתרים ופרטים פיננסיים המאוחסנים באפליקציות על המכשיר או המחשב.
תוצאות מתקפות אלו עלולות להיות:
  • גניבת זהות ותרמיות.
  • פריצה לאפליקציות וחשבונות רגישים כמו חשבונות הבנק.
  • כופרות, שתוכננו כדי לסחוט באמצעות הצפנת כל הקבצים במחשב עד תשלום הכופר,
  • התקנת נוזקות לכריית מטבעות דיגיטליים - נוזקות, שבאמצעותן האקר משתמש במחשב המטרה כדי לכרות מטבעות דיגיטליים באופן בלתי-חוקי, מה שיעלה את חשבון החשמל ויגרום לבלאי של המחשב.
  • נוזקות, שתפרוצנה למכשיר, ותשתמשנה בו כדי לתקוף אחרים.
עדכונים מתקנים את הפרצות המאפשרות את האיומים האלה. באמצעות שדרוג מערכת ההפעלה ותוכנות אחרות לגרסה האחרונה שלהם, בעצם מאפשרים התקנת ״טלאים״ לבעיית האבטחה הרלוונטית.
  1. עדכונים שומרים על החברים והמשפחה בטוחים
אין צורך להגיד, שכל מחשב ברשת הביתית, שאינו מעודכן, יחשוף לא רק את החשבונות ואת המידע האישי והפיננסי לתוקפים, אלא גם את אלה של בני המשפחה או השותפים. האקרים עלולים גם לפרוץ לחשבונות הדוא״ל, המסרים המיידיים והרשתות החברתיות כדי לשלוח נוזקות מוסתרות לאנשי הקשר.
אם מקפידים על עדכון כל המכשירים והתוכנות לגרסה המאובטחת ביותר שלהן, למעשה עושים טובה גם לחברים ובני המשפחה.
  1. עדכונים מבטיחים, שהמכשיר יעבוד באופן המיטבי
עדכוני תוכנה לא מסייעים רק לשמירה על הגנת המכשיר. הם משוחררים גם כדי לטפל בבעיות ביצועים, שהמפתחים עשויים לזהות. עדכונים עשויים לשפר את חיי הסוללה, למנוע קריסה של אפליקציות ותוכנות אחרות כתוצאה מתקלות, לשפר את מהירות הטעינה של דפי אינטרנט ולהוסיף מגוון של פונקציות אחרות, שתוכננו כדי לשפר את חוויית השימוש הכללית.
  1. עדכונים מביאים את האפשרויות העדכניות ביותר בחינם
מפתחי תוכנה משתמשים בעדכונים גם כדי לאפשר שימוש בפיצ׳רים חדשים למשתמשים בהן. הגרסה האחרונה של iOS, למשל, כללה מגוון עצום של יכולות חדשות, החל מעריכת הודעות והתאמה אישית של מסך הנעילה וכלה בשיפורים ל-Apple Pay ואף אפשרות ״בדיקת בטיחות״ המסייעת לאנשים במערכות יחסים פוגעניות.
  1. עדכונים חוסכים צרות מול המעסיק
חברות רבות עומדות על כך, שהעובדים שלהן, שעובדים מהבית, ישתמשו רק במכשירים, שסופקו ע״י החברה, שלהם יש מנגנוני עדכון משל עצמם. עם זאת, חלק מהם עלולים לאפשר לעובדים להשתמש במכשירים האישיים שלהם כדי להתחבר לרשתות ארגוניות ולגשת לאפליקציות עסקיות בענן. אך אם המכשירים האלה ייפרצו כי לא הותקנו עדכונים לתוכנות מסוימות, עלולים להיות בבעיה.
תוקף יוכל לגנוב את פרטי הגישה למשאבים הארגוניים ולגשת לנתונים ולמערכות רגישים של החברה. הוא יוכל גם להשתמש באותה הגישה כדי להדביק את הרשת הארגונית בנוזקות. זה יכול להוביל לדליפת מידע או למתקפת כופרה רצינית.
 

דברים נוספים שכדאי לחשוב עליהם

כדי להפוך את הכול לקל יותר, בחלק גדול מהמחשבים והמכשירים העדכונים האוטומטיים מופעלים כברירת מחדל. אם מסיבה מסוימת האפשרות אינה מופעלת, חיפוש קצר באינטרנט יראה כיצד להפעיל אותה. בנוסף, ראוי לשקול:
  • לגבות מידע באופן קבוע, למקרה, שעדכון יגרום לכשל של המכשיר או המחשב וכתוצאה מכך לאובדן מידע.
  • להקפיד מלכתחילה על הורדת תוכנות באופן בטוח - רק מחנויות אפליקציות רשמיות.
  • להוסיף שכבת הגנה נוספת ל באמצעות תוכנת אבטחה מספק מהימן,שמגנה על המחשב ועל מכשירים אחרים.
המטרה של עדכונים היא לספק את החוויה הבטוחה והעדכנית ביותר תוך כדי פתיחת האפשרות לפיצ׳רים רבים ככל האפשר. זה משהו שכל אחד שמשתמש בטכנולוגיה אמור לרצות.



 
 
Bookmark and Share