Telecom News - הרשות להגנת הפרטיות: ויתור על סודיות רפואית בקבלה לעבודה להערות הציבור

הרשות להגנת הפרטיות: ויתור על סודיות רפואית בקבלה לעבודה להערות הציבור

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> הרשות להגנת הפרטיות: ויתור על סודיות רפואית בקבלה לעבודה להערות הציבור
הרשות להגנת הפרטיות: פורסם מסמך ויתור על סודיות רפואית בקבלה לעבודה להערות הציבור
מאת: מערכת Telecom News, 20.11.22, 12:54רופא

יש מצבים בהם בקשת מעסיק ממועמד לחשוף את מצבו הרפואי במסגרת גילוי מידע על עצמו או במסגרת עריכת בדיקות רפואיות, תוביל לפגיעה שאינה מוצדקת ואינה מידתית בפרטיותו. המסמך מתמקד ב-5 היבטים.
 
הרשות להגנת הפרטיות פרסמה מסמך המלצות ראשון מסוגו בנושא היבטי פרטיות בוויתור על סודיות רפואית וחשיפת מידע רפואי בקבלה לעבודה. המסמך מתפרסם תחילה להערות הציבור.
     
מועמדים למשרות בשוק התעסוקה מתבקשים לא פעם לספק למעסיקיהם הפוטנציאליים מידע על אודות מצבם הרפואי כחלק מהליך בחינת התאמתם למשרה. לשם כך מתבקשים מועמדים לחתום על טופס ויתור סודיות רפואית (וס"ר), שמתיר לגורם הרפואי המטפל בהם לענות לבקשת מעסיקים, ולמסור להם מידע על אודות מצבם הרפואי.
 
במקרים מסוימים נדרשים מועמדים לעבור בדיקות רפואיות במסגרת הליך הקבלה לעבודה, שלשמן יש גם צורך בחתימה על ויתור סודיות. במקרים אחרים מבקשים מעסיקים, שמועמדים ימלאו טופס הצהרת בריאות או יענו על שאלון רפואי, שבהם הם נדרשים לפרט ולהצהיר על מצבם הרפואי.  מידע זה נאסף ונשמר במאגרי המידע של המעסיקים.

מידע רפואי על אודות אדם הוא מידע אישי רגיש ביותר. הצורך של מעסיקים לקבל פרטים מסוימים בדבר מצבו הרפואי של מועמד למשרה עשוי להיות לגיטימי ולנבוע מדרישות התפקיד.

עם זאת, יש מצבים בהם בקשת מעסיק ממועמד לחשוף את מצבו הרפואי, בין אם במסגרת גילוי מידע על עצמו ובין אם במסגרת עריכת בדיקות רפואיות, תוביל לפגיעה שאינה מוצדקת ואינה מידתית בפרטיותו. כ"כ, שמירת המידע והשימוש בו עלולים, בנסיבות מסוימות, להוות הפרה של הוראות חוק הגנת הפרטיות.
 
מטרת המסמך היא להציב זרקור על התופעה, לסקור את הוראות הדין הרלוונטיות לה, ולהציג מספר הבהרות והמלצות ביחס אליה. התמקדות המסמך בהעברת מידע רפואי נובעת מרגישותו של מידע זה.

המסמך מתמקד ב-5 היבטים מרכזיים:
הסכמה לחשיפת מידע רפואי;
איסוף מידע שאינו רלוונטי;
מטרת השימוש במידע;
תקופת שמירת המידע וצמצום מידע עודף;
עיון במידע ותיקונו.
 
המסמך מתפרסם לקבלת הערות/התייחסויות מאת הציבור.

המסמך המלא - כאן.
 
הרשות מזמינה להעביר אליה התייחסויות למסמך עד ל -20.12.22 בשעה 12:00.
 
ניתן לשלוח התייחסויות לכתובת הדוא"ל ppa@justice.gov.il ולציין בשורת הנושא "התייחסות למסמך המלצות בנושא היבטי פרטיות בוויתור על סודיות רפואית וחשיפת מידע רפואי בקבלה לעבודה".
 



 
 
Bookmark and Share