Telecom News - סקר בישראל: קיים צורך הולך וגדל ברשתות IT בנות-קיימא

סקר בישראל: קיים צורך הולך וגדל ברשתות IT בנות-קיימא

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> סקר בישראל: קיים צורך הולך וגדל ברשתות IT בנות-קיימא
סקר בישראל: קיים צורך הולך וגדל ברשתות IT בנות-קיימא
מאת: מערכת Telecom News, 8.12.22, 11:58ג'וניפר

הסקר נערך כדי לאמוד את מידת האמון שיש למקבלי החלטות בתחום ה-IT (ITDMs) בטרנספורמציה בת-קיימא ברשתות. עובדים בישראל מחויבים לשינוי אך דורשים תמיכה והבנה מהמנהלים.

בעידן שבו יותר ויותר ארגונים מבקשים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם, רשתות ברות קיימא מקבלות יותר ויותר פוקוס בתעשייה. חלק גדול מהחשמל, שבו משתמשים במרכזי נתונים מגיע מפחם - מה שגורם לעליה חדה בגזי החממה. רשתות בנות-קיימא חייבות ללכת יד ביד עם פיתוח מדיוניות ושיטות להפחתה משמעותית בצריכת האנרגיה, ברשתות מכל הגדלים.

טרנספורמציה דיגיטלית הולכת ומתרחבת הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, ועמה גם הצורך ברשתות חכמות הולך וגדל. עם זאת, בהתאם למסקנות ועידת האקלים האחרונה, תשתיות הרשת חייבות להיבנות ולהיות מופעלות באחריות כדי למזער את צריכת החשמל, שכן ארגונים ברחבי העולם מחויבים לשאת באחריות הפחתת פליטת הפחמן באופן משמעותי.

חברת ג'וניפר נטוורקס(Juniper Networks)  ספקית עולמית של רשתות תקשורת מונעות בינה מלאכותית, שעוסקת בתכנון, פיתוח ושיווק ציוד תשתית ושירותים להקמת רשתות מבוססות פרוטוקול אינטרנט, פרסמה היום ממצאים המראים, שבעוד מדיניות תשתיות רשת בנות-קיימא מיושמת כיום בישראל, עדיין נותר פער ידע בכל הנוגע להבנת הדרישות האמיתיות, הסוגיות וההזדמנויות הטמונות ברשתות IT בנות-קיימא.

ג'וניפר נטוורקס ערכה סקר, בשיתוף Vanson Bourne, בקרב 650 מקבלי החלטות בתחום ה-IT (ITDMs) וכ-1,200 עובדי ג'וניפר ברחבי EMEA, ביניהם ג'וניפר ישראל, כדי לאמוד את מידת האמון שיש להם בטרנספורמציה בת-קיימא ברשתות. דו"ח "עתיד הרשתות" מצא ש-78% ממקבלי ההחלטות עובדים בארגונים המיישמים את מדיניות תשתיות הרשת בנות-קיימא.

התוצאות מצביעות על כך, שהתמיכה בטרנספורמציה בת-קיימא ברשתות תגדל אף יותר במהלך השנים הקרובות: 79% ממקבלי ההחלטות ועובדים ישראלים נוספים מסכימים, שהיו מעוניינים לראות פעולות תומכות מצד הנהלות הארגונים בתחום קיימות הרשת בטווח של בין שנתיים ל-5 השנים הקרובות.

על אף ההסכמה בין מקבלי ההחלטות ועובדי הארגונים, שמדיניות זו חשובה (76%), ההבנה שלהם לגבי האתגרים וההזדמנויות הטמונות ברשתות IT בנות-קיימא נותרה בעינה. רק 31% מהעובדים בישראל, שהשתתפו בסקר מאמינים, שלארגון שלהם יש הבנה מעמיקה על ההשפעה שיש לרשתות IT בנות-קיימא, אחוז דומה בקרב מקבלי ההחלטות, שעומד על 34%. בהמשך לכך, 17% ממקבלי ההחלטות והעובדים מאמינים, שלארגון שלהם קיימת הבנה נמוכה ואף לא קיימת הבנה כלל על ההשפעה, שיש לרשתות IT בנות-קיימא.

כשמדברים על עתיד בר-קיימא בעסקים, תפקידם של אנשים לא מסתכם רק בהורדת פליטת הפחמן. בניתוח ממצאי המחקר בתחום גיוס ההון האנושי נמצא, ש-45% מהמשיבים מסכימים, שהארגון שלהם אינו מגייס מתוך מחשבה על תפקידים טכנולוגיים עתידיים, שעשויים לכלול תפקידים ומיומנויות הקשורים, בין היתר, בבינה מלאכותית (AI), קיימות ו-ESG.
 
גוס היין ואן דה וו (Gos Hein van de Wouw), סגן נשיא EMEA בג'וניפר נטוורקס: "קיים ניתוק בין המנהלים לעובדים בישראל בכל הנוגע להבנת החשיבות של רשתות בנות-קיימא, שמודגש בממצאים. למעשה, לכל דבר - החל מתגובתיות ורגולציה ועד לתפיסת מותג וחוויית המשתמש, שלא לדבר על רווחיות וצמיחה עסקית - לכולם יש קשר ברור לקיימות, והם מתעצבים על-פיה.

טכנולוגיות הרשת עומדות בבסיס כל מה שאנו עושים, הודות לטרנספורמציה הדיגיטלית שהולכת ומתרחבת, ויש לקחת בחשבון את ההשפעה הסביבתית שיש לכך על אנשים, מקומות וכדור הארץ.

גיוס כישרונות בתחום הטכנולוגיה וה-IT, ללא שימת דגש על תחום הקיימות, מהווה הזדמנות שהוחמצה הן בישראל והן בעולם. הכישרון מהווה מרכיב מרכזי לא רק בעמידה ביעדי פליטות הפחמן, אלא חשוב לראיה עסקית רחבה יותר העוסק בגיוון, הכלה, טרנספורמציה ועוד. עם התמהיל הנכון של אנשים ותשתיות רשת, לארגונים יכולה להיות השפעה חיובית על כדור הארץ, תוך המשך דחיפה קדימה עם יעדי הטרנספורמציה הדיגיטלית והחתירה לצמיחה עסקית בת-קיימא".

התוצאות המלאות - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share