Telecom News - הונאה: זוכים באינסטגרם במתנה יקרה בשיווי אלפי ₪ וגם אייפון ומשלמים ביוקר

הונאה: זוכים באינסטגרם במתנה יקרה בשיווי אלפי ₪ וגם אייפון ומשלמים ביוקר

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> הונאה: זוכים באינסטגרם במתנה יקרה בשיווי אלפי ₪ וגם אייפון ומשלמים ביוקר
הונאה: זוכים באינסטגרם במתנה יקרה בשיווי אלפי ₪ וגם אייפון 13 ומשלמים ביוקר
מאת: מערכת Telecom News, 22.12.22, 23:35INSTEGRAM FREE

ההונאה הפופולרית והמזיקה באינסטגרם חזרה: תיוג אנשים על פוסטים של זכיה, שמובילים אותם להעביר לתוקף פרטי אשראי ופרטים אישיים נוספים כדי לזכות בפרס יקר. איך זה עובד, איך זה נראה וממה חשוב להיזהר.

 חברת אבטחת המידע ESET מדווחת, שבימים האחרונים ניתן לראות שוב את גל תיוגי ההונאה באינסטגרם במסגרתו אנשים מתויגים על פוסטים של זכיה בפרס שווה. כל שעליהם לעשות הוא ללחוץ על הקישור ולאסוף את הפרס.
 
גרסת ההונאה: יום השנה ה-12 ל-Shein – 1,500 ₪ גיפטכארד מתנה!
ESET

איך ההונאה עובדת?
קודם כל יש להבהיר, כי כאן בדוגמה מובא אתר קניות האונליין הפופולרי shein, אבל קיימים פוסטים שונים כולל אפילו זכייה באייפון 13. בשלב הראשון המתויג מקליק על הקישור ואז הוא מגיע לעמוד המבשר לו על זכיה. כל שעליו לעשות להשיב על 3 שאלות של כן או לא, ואז לבחור את קופסת הפרס שלו.
 
מזל טוב זכית בכרטיס מתנה!
ESET
 
לאחר שבוחרים באחת מהקופסאות, כמובן כל קופסה זוכה, מוצג כרטיס הזכייה אותו מקבלים על סך 1,500 ₪.
 
זכית ב-1500 ₪:
ESET
 
 
כעת, כל שיש לעשות הוא לאשר את המשלוח, לשלם עלות צנועה של 9.15 ₪ עבור הפעלת הקוד האישי של כרטיס המתנה. לאחר שמסיימים, הכרטיס אמור להגיע עד 3 ימים.
 
מזל טוב:
ESET

מילוי פרטים ישירות לתוקפים:
כעת מתבקשים להזין פרטים מלאים כמו: שם פרטי, משפחה, כתובת, מיקוד, עיר מספר טלפון וכתובת מייל. כל הפרטים האלה יכולים לעזור לתוקפים לבצע ניסיונות נוספים לגרום לנזק ולגנבת כסף או מידע.
ESET
 
לאחר שממלאים את הפרטים, מגיע השלב האחרון והוא למלא את פרטי כרטיס האשראי, כמובן עוד דרך, לגשת לכסף שלנו.
ESET
 
אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע ESET ישראל: "גם הפעם חשוב להבין, שאין מתנות חינם. מומלץ תמיד לחשוד כאשר מקבלים הודעות מהסוג הזה. ראוי לעצור ולחשוב עצרו האם זה הגיוני שמתנה בשווי אלפי ש"ח הגיעה בכזו קלות. רצוי להשתדל גם לא להעביר לחברים הודעות כאלו כדי למנוע מהם להיות קורבן להונאות דומות.

יש לשים לב, שבכל שלב במהלך ההונאה, מועברים מאתר לאתר עם 5 כתובות שונות, ואף אחת מהן לא נראית אמינה במיוחד. הכתובות של האתרים ארוכות ומסורבלות וההחלפה של כתובות האתרים אמורה להדליק נורה אדומה. במידה וכבר שיתפתם פעולה, מומלץ ליצור קשר עם חברת האשראי כדי לבטל את החיובים העתידיים".
l
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share