Telecom News - סקר: 88% מהישראלים קוראים פרסומות ב-SMS

סקר: 88% מהישראלים קוראים פרסומות ב-SMS

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אפליקציות >> סקר: 88% מהישראלים קוראים פרסומות ב-SMS
סקר: 88% מהישראלים קוראים פרסומות ב-SMS
מאת: מערכת Telecom News, 28.12.22, 18:48SMS
 
נראה, שב-2023 יחול מפנה משמעותי עם מעבר של יותר ויותר מפרסמים לוואטסאפ.

מי שחשב, שריבוי ערוצי השיווק הדיגיטליים יחלישו את השימוש בהודעות SMS - טעה בגדול. רגע לפני ש-2022 חולפת, הSMS- שומר על מעמדו ככלי פרסומי. כך, לפי ממצאי סקר, שערכה חברת אקטיב טרייל באמצעות חברת ifocus.

לפי הסקר, שנערך בקרב 500 משתתפים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל (לא כולל האוכלוסייה החרדית), 98% מהישראלים עדיין מקפידים לפתוח את יישום הודעות SMS בסמארטפון ו- 88%מהם קוראים אותן בקביעות. כ"כ, 79% מהישראלים פותחים הודעות לפחות פעם אחת ביום ו-20% מהם קוראים כל הודעה שהם מקבלים.

בשנים האחרונות ומאז הפכה וואטסאפ לערוץ כמעט יחיד להעברת מסרים בין אישית, התחזק כוחו של ה-SMS כערוץ לקבלת הודעות שיווקיות ותפעוליות מחברות עסקיות, אתרי מכירות ומועדוני לקוחות כמו מעקב אחר חבילות, קבלת קופונים ואישורי רכישה. ואכן, הסקר מוכיח זאת: 77% מהישראלים סבורים, שההודעות, שהם מקבלים ב-SMS, הן אטרקטיביות עבורם, ו-62% מהם סבורים, שקבלת פרסומות והודעות שיווקיות ב-SMS מחברות עסקיות היא לגיטימית.

בהתפלגות לפי גיל, נמצא, ש-88% מבני ה-40 ומעלה פותחים הודעות סמס לפחות פעם ביום וכ-50% מהם קוראים את כל או רוב ההודעות שלהם, לעומת 35% מבני ה-18-39. נשים מגלות מעורבות גבוהה יותר להודעות SMS שלהן: 83% סבורות, שהן אטרקטיביות עבורן ו-45% מהן פותחות את כל או רוב ההודעות שהן מקבלות.

אימייל מרקטינג: 8 מיליארד נשלחו השנה

גם בגזרת האימייל מרקטינג נרשמה התחממות: בשנה החולפת חל גידול של 14% בכמות המיילים השיווקיים, שנשלחה בישראל ל-8 מיליארד מיילים. ארגונים בענפי האופנה, האירועים, הביטוח, התיירות והספורט ניצבו בראש רשימת המפרסמים במייל, אליהם הצטרפו אתרי האיקומרס הגדולים כמו KSP, וואלה שופס ודומיהם.

לפי נתוני החברה, השיעור הממוצע של פתיחת מיילים פרסומיים בישראל הסתכם ב-21% - עליה של 3.5% לעומת 2021, כאשר בראש הרשימה היו ארגונים בענפים הבאים: מסחר האלקטרוני (34%) שירותים ממשלתיים ומגזר ציבורי (32%), שירותים פיננסיים ובנקאות (32%), עמותות ותרומות (28.5%), קמעונאות (26%), תיירות (25%), בריאות (23%), נדל"ן (22%) ותעשייה (20%).

58% מהעסקים: השנה נפרסם גם בוואטסאפ

למרות שהפרסום בוואטסאפ עדיין נמצא בחיתולים, נראה, שב-2023 יחול מפנה משמעותי עם מעבר של יותר ויותר מפרסמים לוואטסאפ. לפי הסקר, 58% מהעסקים מתכוונים לפרסם בוואטסאפ כבר בתקופה הקרובה, זאת לאחר שבאחרונה אישרה חברת וואטסאפ הנמצאת בבעלות קבוצת מטא (פייסבוק), לשגר הודעות שיווקיות תחת כללי רגולציה מחמירים. לכן, מפרסמים שירצו ליישם את השירות החדש יחויבו לעמוד בכללים מחמירים כמו קבלת אישור מוואטסאפ על תוכן ההודעות טרם פרסומן, שליחה מדורגת למספר מוגבל של לקוחות ועוד. וואטסאפ הודיעה, שתנקוט בענישה למפרסמים שלא יעמדו בכללי הפרסום, החל מחסימת משתמש בוואטסאפ ועד חסימת דפים עסקיים בפייסבוק.


 



 
 
Bookmark and Share