Telecom News - דו"ח: מודל הענן ההיברידי וקוברנטיס ממשיכים להיות דומיננטיים

דו"ח: מודל הענן ההיברידי וקוברנטיס ממשיכים להיות דומיננטיים

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> דו"ח: מודל הענן ההיברידי וקוברנטיס ממשיכים להיות דומיננטיים
דו"ח: מודל הענן ההיברידי וקוברנטיס ממשיכים להיות דומיננטיים
מאת: מערכת Telecom News, 13.3.23, 13:35CLOIUD FREE

ארגונים מתמודדים עם מורכבות הענן בעוד אימוץ אפליקציות מודרניות צובר מומנטום.  

F5 NGINX פרסמה מחקר, שנערך בקרב קהילת המשתמשים וקהילת הקוד הפתוח וכלל השנה מעל 2000 נשאלים.

המחקר מעלה, שסביבות של אפליקציות מודרניות ממשיכות לצבור מומנטום סביב העולם, למרות האתגרים המיוחסים לענן ולסט הכישורים של הצוותים המקצועיים.
הסקר השנתי של קהילת הקוד הפתוח והמשתמשים של NGINX מצא, שבזמן שארגונים ממשיכים להתאים את עצמם ל-micro services ולטכנולוגיות קונטיינר נפוצות, רובם בוחרים בארכיטקטורות היברידיות. משיבי הסקר ציינו, שהשימוש בחומרה מקומית ובענן ציבורי גם יחד גדל במקביל לגידול בעומסי העבודה.

כשנשאלו היכן הם מריצים את האפליקציות או השירותים שלהם, 3 התשובות המובילות היו:

בענן הציבורי (37%),
בצד לקוח - web client/front-end (35%),
ובשרתים מקומיים (33%).
עבור אלה שבחרו בענן ציבורי, 42% משתמשים גם בצד לקוח ו-37% משתמשים בשרתים מקומיים.

קוברנטיס בחזית
הסקר של NGINX מצביע גם על כך, שקוברנטיס (Kubernetes) היא מערכת הקוד הפתוח הנבחרת עבור מפתחים ועסקים כאחד. כ-77% מהמשיבים, שמשתמשים בשירותי קונטיינרים, עושים זאת עם כלי מבוסס קוברנטיס, שיעור זהה לזה, שנמצא עבור משתמשי קוברנטיס באופן כללי. המניע העיקרי לאימוץ קוברנטיס הוא יכולת הגידול, כך לפי 42% מהמשיבים, כאשר 25% ציינו את קלות הפריסה.
 
עם זאת, המצב משתנה כאשר בוחנים את שיעור עומסי העבודה, שנפרס עם קוברנטיס. לדוגמה, משיבים, שמשתמשים בקוברנטיס כדי לפרוס יותר מ-75% מעומס העבודה שלהם, דרגו את יכולת הגידול כמניע העיקרי, בהשוואה לאלה שפורסים פחות מרבע (54% לעומת 37%).

בראש סדר העדיפות: אבטחת מידע
אבטחת מידע היא עדיין בראש סדר העדיפויות בכל הנוגע להנגשת אפליקציות ו-API. כ-45% מהמשיבים דירגו לפחות תכונת אבטחה אחת כ"חשובה מאוד", כאשר 34% דרגו באותה דרגת חשיבות את יכולת הגידול ו-40% את הנראות (observability). הגנה מפני  OWASP Top 10 והצפנה מקצה לקצה הן יכולות האבטחה החשובות ביותר, כאשר 53% מהמשיבים דירגו אותן כ"חשובות מאוד".

אתגרי מיומנות וסוגיות ארגוניות בשפע
על פי הסקר, הסוגייה העיקרית על הפרק היא מחסור במיומנויות טכניות (21%) בזמן עבודה על פרויקטים שלAPI  ופריסת אפליקציות. כ-27% מהמשיבים, שדיווחו על מחסור במיומנויות, מעלים, שעקומת הלמידה התלולה של הכלים היא אתגר מרכזי, בעוד ש-25% הדגישו מחסור בכוח אדם או משאבים.סורין בויאנגיו

סורין בויאנגיו, (בתמונה משמאל), Solution Architect לדרום אירופה ב-F5: "הענן עלול להיות יקר ומורכב בהיבט אבטחת המידע. כאשר אפליקציה אינה זקוקה לגמישות ולזריזות שמציעה ארכיטקטורת ענן, הגיוני לבחור בארכיטקטורה מסורתית מקומית, היכן שקל יותר לאבטח אותה. בעבר נראה היה, שהתעשייה תרצה להתבסס לחלוטין על הענן, אך ממצאי הסקר מעלים, שהמגמה השתנתה, שכן סביבות היברידיות מציעות איזון בין זריזות, חיסכון בעלויות ואבטחת מידע. האתגרים השכיחים ביותר קשורים זה בזה: חוסר במיומנויות טכניות יכול להשפיע על עקומת הלמידה, ומחסור באנשי צוות או במשאבים מגדיל את הבעיות הללו מכיוון שהוא מצמצם את האפשרות להתמודד עם האתגר".
 



 
 
Bookmark and Share