Telecom News - דו"ח השכלה ותעסוקה בהייטק הישראלי ל-2023

דו"ח השכלה ותעסוקה בהייטק הישראלי ל-2023

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> דו"ח השכלה ותעסוקה בהייטק הישראלי ל-2023
דו"ח השכלה ותעסוקה בהייטק הישראלי ל-2023
מאת: מערכת Telecom News, 22.3.23, 07:20דו"ח השכלה תעסוקה הייטק

הדו"ח מתבסס על נתונים של 1.6 מיליון עובדים ישראלים הרשומים ברשת הלינקדאין, מנתח את הקשר בין השכלת מקצועות המחשב לתעסוקה בתפקידים טכנולוגיים בתעשיית ההייטק, כולל את דירוג המוסדות האקדמיים המובילים בשיעור השתלבות הבוגרים לתפקידים הטכנולוגיים בתעשייה ומתייחס לבוגרי המסלולים החוץ-אקדמיים (בוטקאמפס).

מכון המחקר והמדיניות (SNPI) Start-Up Nation Policy Institute פרסם סקירה, שמתבססת על מסד נתונים של כ-1.6 מיליון עובדים ישראלים הרשומים ברשת הלינקדאין, ומנתחת את הקשר בין השכלת מקצועות המחשב לתעסוקה בתפקידים הטכנולוגיים בתעשיית ההייטק, וכוללת את דירוג המוסדות האקדמיים המובילים בשיעור השתלבות הבוגרים לתפקידים הטכנולוגיים בתעשייה.

ממצאי הסקירה מחזקים את מסקנות דו"ח הוועדה להגדלת ההון האנושי בהייטק (ועדת פרלמוטר), לפיהן יש אפקטיביות וחשיבות רבה בהמשך ההשקעה הממשלתית בהגדלת מספר בוגרי תארי ההייטק, הן באוניברסיטאות הן במכללות, לצד המשך ההשקעה במסלולים החוץ אקדמאיים (Coding Bootcamps).
 
ממצאים מרכזיים:
פער קטן בין מכללות לאוניברסיטאות בשיעור השתלבות בהייטק: שיעור בוגרי מקצועות המחשב שהשתלבו בתפקידים טכנולוגיים עומד על 78% באוניברסיטאות לעומת 69% במכללות. עם זאת, ישנן מכללות עם שיעור השתלבות גבוה מרוב האוניברסיטאות.

דו"ח תעסוקה הייטק
 
התחזקות ה-Coding Bootcamps  כמסלול כניסה להייטק: שיעור הבוגרים המשתלבים בתפקידים טכנולוגיים בתעשייה עלה בהתמדה מ-3% בלבד ב-2005 ל-13% בשנת 2019. כיום, כ-9% מהמועסקים בהייטק הישראלי הם בוגרי הכשרות אלו.

דו"ח השכלה תעסוקה הייטק
 
מקצועות המחשב הם עדיין שער הכניסה המרכזי להייטק: 76% מבין בעלי השכלה זו השתלבו בחברות בתעשייה.

דו"ח השכלה תעסוקה הייטק
 
47% מעובדי ההייטק לא למדו את מקצועות המחשב: 18% הם בעלי הכשרה הנדסית/מדעית אחרת, וכשליש מהעובדים אינם בעלי הכשרה טכנולוגית.
דו"ח תעסוקה השכלה הייטק

הדו"ח המלא (14 עמודים) - כאן.



 
 
Bookmark and Share