Telecom News - דו"ח 2023: מחסור במומחי אבטחת סייבר מוביל לפרצות אבטחה גוברות

דו"ח 2023: מחסור במומחי אבטחת סייבר מוביל לפרצות אבטחה גוברות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> דו"ח 2023: מחסור במומחי אבטחת סייבר מוביל לפרצות אבטחה גוברות
דו"ח 2023: מחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים מוביל לפרצות אבטחה גוברות בארגונים
מאת: מערכת Telecom News, 22.3.23, 14:19CYBER FREE

הסקר נערך בקרב כ-1,800 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ואבטחת סייבר מ-29 מדינות, כולל ישראל. הדו"ח חושף את האתגרים המתמשכים הקשורים למחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים, שמשפיעים על ארגונים. חלה ירידה בהעסקת חיילים משוחררים בהשוואה לשנה שעברה.

פורטינט חברת אבטחת סייבר המניעה את האיחוד בין ביצועי תקשורת ואבטחה, פרסמה את ממצאי הדו"ח הגלובלי בנושא המחסור במומחי אבטחת סייבר ל-2023, שמבוסס על סקר, שנערך בקרב כ-1,800 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ואבטחת סייבר מ-29 מדינות, כולל ישראל, ארה"ב, צרפת, איטליה, יפן, אוסטרליה ועוד, ממגוון תעשיות, כמו טכנולוגיה (21%), ייצור (16%), שירותים פיננסיים (13%) ועוד.

הדו"ח חושף את האתגרים המתמשכים הקשורים למחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים, שמשפיעים על ארגונים בכל רחבי העולם.

להלן ממצאי הדוח:
העלויות היקרות של המחסור הגובר במומחי אבטחת סייבר מיומנים        
לפי דוח Cybersecurity Workforce ל-2022 של ISC, יש צורך בכ-3.4 מיליון מומחים כדי למלא את הפער בכוח העבודה הגלובלי בתחום אבטחת הסייבר. הדו"ח של פורטינט ל- 2023 מצא, שמספר הארגונים, אשר חוו 5 פרצות אבטחה או יותר זינק ב-53% מ-2021 ל-2022.

אחת ההשלכות של הדבר זו המעמסה, שנופלת על צוותי אבטחת הסייבר בעלי מחסור בעובדים, כאשר הם מנסים להתמודד מידי יום עם אלפי התראות אבטחה ולנהל פתרונות שונים כדי להגן כראוי על ההתקנים והנתונים של ארגונם. 

עוד נמצא בדו"ח, ש-68% מהארגונים העידו על התמודדות עם סיכוני סייבר נוספים כתוצאה מתפקידי IT, שאינם מאוישים עקב המחסור במומחי סייבר מיומנים. סיכוני הסייבר הגוברים הנוספים, שניתן לייחס גם למחסור במומחים מיומנים כוללים: 

פרצות אבטחה גוברות: אחד מסיכוני הסייבר הנובעים מהמחסור זו העלייה בפרצות אבטחה, כאשר 84% מהארגונים חוו פרצה אחת או יותר ב-12 החודשים האחרונים - עלייה של 80% לעומת השנה שעברה.

ארגונים רבים יותר הושפעו פיננסית עקב הפרצות: 48% מהארגונים סבלו מפרצות ב-12 החודשים האחרונים אשר עלות התיקון שלהן עמדה על יותר ממיליון דולרים, בהשוואה ל-38% מהארגונים לפי הדו"ח בשנה שעברה.   

הגידול במתקפות הסייבר ימשיך: 65% מהארגונים צופים, שמספר מתקפות הסייבר יתגבר במהלך 12 החודשים הבאים, נתון המעלה את הצורך לאייש תפקידי סייבר חיוניים כדי לסייע לחזק את האבטחה בארגונים.

המחסור במומחים מהווה דאגה מרכזית עבור הדירקטוריון: 93% מהדירקטוריונים מבקשים לדעת כיצד הארגון מתגונן עם מתקפות סייבר. בו-בזמן, 83% מהדירקטוריונים דוגלים בגיוס אנשי אבטחת IT נוספים, מה שמדגיש את הדרישה למומחי אבטחה. 
 
האם הדירקטוריון שואל לגבי הדרכים של הארגון להתגונן מפני העלייה במתקפות סייבר? קרדיט: פורטינט
פורטינט
 
משדרגים את מיומנויות אבטחת הסייבר באמצעות הדרכות והסמכות 
אחד הנושאים, שעלו מהדו"ח  זו ההכרה של מעסיקים ביתרונות ההדרכות וההסמכות עבור הארגון שלהם כדרך להתמודד עם המחסור במומחים, בנוסף ליתרון של הסמכות עבור אנשים המעוניינים להתקדם בתפקיד האבטחה הנוכחי שלהם, כמו גם עבור אלה השוקלים לעבור לתחום אבטחת הסייבר. ממצאים נוספים שעלו מהדוח:  
ההסמכות מבוקשות ע"י המעסיקים: מעבר לניסיון מקצועי, מעסיקים רואים את ההסמכות וההדרכות כתיקוף אמין בנוגע לרמת המיומנויות של העובדים, כאשר 90% מהמובילים העסקיים מעדיפים לגייס עובדים בעלי הסמכות ממוקדות-טכנולוגיה, לעומת 81% בשנה שעברה. כ"כ, 90% מהמשיבים מוכנים לממן קורס הסמכת אבטחת סייבר עבור עובד המעוניין בכך.

הסמכות מועילות לארגונים ולעובדים: 82% מהמשיבים העידו, שהארגון שלהם ירוויח מהסמכות אבטחת סייבר ו-95% מהמובילים העסקיים חוו השפעות חיוביות בעקבות הסמכה, שהם או הצוות שלהם קיבלו.

יש מחסור במומחים בעלי הסמכה: בעוד כי הסמכות זוכות לחשיבות גבוהה, מעל ל-70% מהמשיבים אמרו, שיש קושי לאתר אנשים בעלי הסמכות.
 
האם להסמכות ממוקדות-טכנולוגיה הייתה השפעה חיובית על המובילים העסקיים או הצוות שלהם? קרדיט: פורטינט
פורטינט

הגדלת ההזדמנויות עבור נשים, חיילים משוחררים ואוכלוסיות נוספות יכולה לסייע לפתור את המחסור במיומנויות  
הדו"ח מדגים, שארגונים מחפשים אחר דרכים לגייס מועמדים חדשים למילוי תפקידי אבטחת סייבר, כאשר 83% מהארגונים העידו על יעדי גיוון כחלק משיטות הגיוס שלהם. יחד עם זאת, כ-40% מהארגונים ציינו, שקיימים קשיים באיתור מועמדים מתאימים בקרב נשים, חיילים משוחררים או אוכלוסיות מיעוט.

לפי ממצאי הדו"ח, חלה ירידה בהעסקת יוצאי צבא בהשוואה לשנה שעברה, כאשר 47% מהארגונים העידו על העסקת חיילים משוחררים ב-2022 לעומת 53% ב-2021.

בנוסף לכך, הדו"ח מראה, שהייתה עלייה של 1% בלבד משנה לשנה בקרב ארגונים, שהעסיקו נשים - עם 89% ב-2022 לעומת 88% ב-2021. העסקת המיעוטים עמדה על 68% ב-2022 לעומת 67% ב-2021.
 
האם יש בארגונכם יוזמות גיוס ייעודיות עבור נשים, אוכלוסיות מיעוט ויוצאי צבא? קרדיט: פורטינט
פורטינט



 
 
Bookmark and Share