Telecom News - דו"ח: גידול בהיקף ההונאות בתשלומי זמן אמת ובתשלומי אפליקציות

דו"ח: גידול בהיקף ההונאות בתשלומי זמן אמת ובתשלומי אפליקציות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Billing & Payments >> דו"ח: גידול בהיקף ההונאות בתשלומי זמן אמת ובתשלומי אפליקציות
דו"ח: גידול בהיקף ההונאות בתשלומי זמן אמת ובתשלומי אפליקציות
מאת: מערכת Telecom News, 11.5.23, 11:30
CYBER FREE
מנהלי הונאות במוסדות פיננסיים גדולים עדים לגידול במקרי השתלטות על חשבונות ותשלומי אפליקציות (APP) בתשלומי זמן אמת.
 
Outseer, ספקית של פתרונות למניעת הונאות דיגיטליות ולאימות לקוחות, פרסמה מחקר גלובלי, שנערך ע"י קבוצת Aite-Novarica  והתמקד במגמות גלובליות בתשלומי זמן אמת (RTP) ובהונאות רלבנטיות. הדו"ח הוא תוצאת סקר, שנערך בקרב מנהלי מחלקות הונאות במוסדות פיננסיים גדולים במהלך פברואר ומרץ 2023 בברזיל, בקנדה, בהודו, באנגליה ובארה"ב כדי לזהות מגמות הקשורות במניעת הונאות במסלולי תשלום מהיר.

מהמחקר עולה, ש-71% מהמוסדות הפיננסיים (FI) דיווחו על גידול בהשתלטות על חשבונות של צרכנים (ATO) תוך שימוש במסלולי RTP בין 2021 ל-2022, ואילו 62% מהמוסדות הפיננסיים ציינו, שהיקף ההונאות, שקשורות בתשלומי לקוחות באפליקציות באמצעות מסלולי RTP, גדל באותה התקופה. 57% מהמוסדות הפיננסיים ציינו, שהיקף הפעילות של חשבונות אנשי קש במסלולי RTP גדל בין השנים 2021 ל-2022.

67% מהמוסדות הפיננסיים מתכננים להטמיע שינויים משמעותיים ולשפר בשנה עד השנתיים הקרובות את בקרות ההתמודדות עם הונאות RTP. שיכוך הונאות RTP נמצא בעדיפות גבוהה באסטרטגיית מניעת ההונאות של מוסדות פיננסיים.

ג'ון פילבי, מנכ"ל Outseer: "כיום חשוב יותר מתמיד לנקוט בגישה מרובת שכבות לשיכוך הונאות, המשלבת אימות ומניעת הונאות תשלום, כדי למנוע הונאות RTP בצורה יעילה. על מוסדות פיננסיים לפתח את מסגרות השליטה שלהם ולהוסיף יכולת להתמודד עם מבול הולך וגדל של התקפות ATO תעשייתיות וכן הונאות וזיופי APP.

קיימת חשיבות רבה לזיהוי חשבונות חפרפרת  ולשיכוך הונאות RTP הן בצד השולח והן בצד המקבל. היכולת להתוות פרופיל של חשבון השולח וחשבון המקבל, וכן לבצע בדיקה צולבת של סימני הונאה מול מאגר מאוחד של נתוני הונאה אמורות להיות חלק מכל אסטרטגיה להתמודדות עם הונאות RTP.

לקבלת הדו"ח - כאן.
 

 
 
 



 
 
Bookmark and Share