Telecom News - משרד התקשורת מוציא לדרך את המכרז השני של הדור החמישי בסלולר

משרד התקשורת מוציא לדרך את המכרז השני של הדור החמישי בסלולר

דף הבית >> מכרזים הייטק >> משרד התקשורת מוציא לדרך את המכרז השני של הדור החמישי בסלולר
משרד התקשורת מוציא לדרך את המכרז השני של הדור החמישי בסלולר
מאת: מערכת Telecom News, 17.7.23, 13:075G FREE

הבוקר החל הליך התיחור הדינאמי. מהם יעדי המכרז ומה הם עיקריו?

עדכון בתחתית הכתבה.


הבוקר החל הליך התיחור הדינאמי, שהוא נקודת השיא של המכרז. ועדת המכרזים של משרד התקשורת בהשתתפות משרד האוצר פרסמה ב- 27.12.22 את המכרז ההמשכי בדור 5 (מכרז מס' 015/2022), שנועד לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות הדור החמישי של חברות הסלולר. כדי לתת מענה לצרכים השונים של התקשורת הסלולרית בישראל, המשרד יקצה לחברות הסלולר הזוכות במכרז תדרים נוספים ומתקדמים בתחום 26 גה"ץ בהיקף משמעותי לדור 5.

רשתות הדור ה- 5 נפרשות בישראל החל מ-2020 ובימים אלה מתפתחות רשתות אלה בשדרוגים הכוללים את הציוד המשדר, ליבות הרשת והטמעת יישומים מתקדמים.

הוספת התדרים צפויה:

1) לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות ה-G5 של חברות הסלולר; לקדם חדשנות בתשתיות, בשירותים וביישומים מתקדמים;
2) לשמור על התחרות,
3) לקדם תחרות טכנולוגית בתשתיות ושירותי G5 לרווחת הציבור ולהגברת הפריון המשקי.

למפעילים הזוכים במכרז יוקצו תדרים נוספים בהיקף משמעותי, שצפויים לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולת הדור ה-5 ולאפשר בין היתר אספקה של שירותים מתקדמים ברשתות ציבוריות ומתן פתרונות מתקדמים מותאמים למנויים ברשתות לא ציבוריות.

יעדי המכרז:

1.    שדרוג רשתות דור 5הגדלה משמעותית של היצע התדרים הזמין למתן שירותי תקשורת בדור 5; שדרוג משמעותי של יכולות הרשתות הציבוריות והלא-ציבוריות בדור 5 לתמיכה בשירותים דיגיטליים מתקדמים, שימצבו את ישראל בין המדינות המתקדמות בעולם.
2.    קידום חדשנות בתשתית, בשירותים וביישומים מתקדמים הקצאת תדרי דור 5 באופן שיאפשר ויעודד אספקת שירותים מתקדמים במגוון של מגזרי פעילות שונים וכן הפעלת יישומים מתקדמים וחדשניים מעבר לשימושי הסלולר המוכרים כיום.
3.    תחרות - שמירה על התחרות וקידום תחרות טכנולוגית בתשתיות ושירותי דור 5 לרווחת הציבור ולהגברת הפריון המשקי.

עיקרי המכרז:
  • מצאי התדרים שמוצע במכרז כולל 25 פסי תדרים (סה"כ 2,500 מה"ץ) בתחום תדרי 26 גה"ץ.
  • המציעים במכרז הם חברות הסלולר בלבד.
  • תוך 6 חודשים לכל היותר הזוכים צפויים לקבל את התדרים ואת תיקון הרישיון, בכפוף לעמידה בתנאי המכרז.
עדכון  13.9.23: כל חברות הסלולר שהשתתפו במכרז דור 5 - סלקום, גולן טלקום, אקספון, פלאפון, פרטנר והוט: כולן בפנים. כולן זכו במכרז משרד התקשורת השני להקצאת תדרים נוספים במסגרת הדור החמישי. החברות אמורות לקבל את התדרים ואת הרישיון כבר בחודשים הקרובים, ובתוך כך תעברנה לקופת המדינה עשרות מיליוני ש"ח כל אחת. ההליך הנבחר ע"י משרד התקשורת הוא מכרז דינמי מקוון (און-ליין) בזמן אמת, ששילב מספר אסטרטגיות מתחומי תורת המשחקים ומספר שיטות מכרזים. את הפיתוח להליך הובילה חברת הייעוץ הבינלאומית Mashik
 



 
 
Bookmark and Share