Telecom News - פורסם קול קורא לקבלת פתרונות טכנולוגיים להגנה על ילדים במכשירי הסלולר

פורסם קול קורא לקבלת פתרונות טכנולוגיים להגנה על ילדים במכשירי הסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פורסם קול קורא לקבלת פתרונות טכנולוגיים להגנה על ילדים במכשירי הסלולר
משרד התקשורת פרסם קול קורא לקבלת הצעות ופתרונות טכנולוגיים להגנה על ילדים במכשירי הסלולר
מאת: מערכת Telecom News, 28.9.23, 11:14ילדה ברשת
 
המטרה: לאפשר שימוש בטוח ומוגן לילדים ברשתות בכלל ובסלולר בפרט.
 
הצוות הבינמשרדי למוגנות ילדים ברשת בהובלת משרד התקשורת פרסם היום קול קורא למציאת פתרונות טכנולוגיים להגנה על ילדים במכשירי הסלולר.  נוכח החשיבות הלאומית בקידום ההגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט, החליט שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי על הקמת צוות בנושא מוגנות ילדים ברשת ("הצוות"), שיבחן פתרונות אסדרתיים וטכנולוגיים לשיפור המוגנות של ילדים ברשת בכלל, ותוך שימוש במכשירי הסלולר בפרט.
 
הצוות הוקם ביולי האחרון ולאחר למידת הנושא ע"י הצוות וביקור במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - מוקד 105, הוחלט, שטיפול במוגנות ילדים ובני נוער בעת שימוש במכשיר סלולרי באמצעות פתרונות טכנולוגיים, יאפשר את השינוי המהיר והאפקטיבי ביותר.
 
הצוות מבקש להיוועץ בציבור ובבעלי עניין בסוגיות שונות כגון: אוכלוסיות היעד שנכון להתמקד בהן במסגרת עבודת צוות זו והפתרונות הייעודיים להן, זיהוי ומיפוי כלים טכנולוגיים בשלים לשיפור מוגנות ילדים במכשירי הסלולר, אופן בחירת הכלים הטכנולוגיים לשימוש הציבור, פירוט הדרכים לשיתוף הפעולה המיידי של הורים עם מהלכי הצוות ושימורו לטווח הארוך ועוד.
 
מבקר המדינה, בדוח הביקורת מ-2022 (הגנה על קטינים במרחב המקוון), קבע ,שישנה חשיפה מוקדמת לתכנים פוגעניים ברשת בשיעורים גבוהים אצל ילדים, וכן עלייה חדה של ביוש ("שיימינג") בין קטינים. בנוסף לכך, מנתוני מרכז המחקר של הכנסת, שפורסמו ב-2017 עולה, שגיל החשיפה בישראל לתכנים פורנוגרפיים הוא גיל 8, מהמוקדמים בעולם, ושהחשיפה מתבצעת בעיקר במסגרת השימוש בטלפונים ניידים. לאור ממצאים אלה ניכרת חשיבות פעילותו של צוות המוגנות שהוקם.
 
הקול קורא המלא - כאן.
 
התייחסויות לקול הקורא יש להעביר לדוא"ל child_safety@moc.gov.il לא יאוחר מ-19.10.23.

ילדות ברשת

בנוסף לכך, המשרד לביטחון לאומי - המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 פרסם אזהרה בדבר תכנים פוגעניים כלפי ילדים ובני נוער ב"עמודי בידור" ברשתות החברתיות ובעיקר באינסטגרם. מדובר בתכנים חמורים ופוגעניים, מביישים ומשפילים, ולעיתים אף אלימים ומיניים כנגד ילדים ובני נוער שמתפרסמים בימים האחרונים ברשת, כ"עמודי בידור" המשויכים לאזורים גיאוגרפיים בהתאם לערים ולרשויות שונות.

מוקד 105 מקבל פניות רבות על הפצת תכנים פוגעניים ב״עמודי בידור״ אלה מילדים ובני נוער, מהורים ומגורמים חינוכיים. מבדיקת התופעה עולה, שמנהלי "עמודי הבידור" הם לעתים קרובות קטינים בעצמם הפועלים תחת מסווה אנונימי ומעודדים כתיבת פוסטים פוגעניים כנגד בני נוער או ילדים אחרים שהם מכירים. דוגמאות  להודעות  שפורסמו: "* התנשקה עם *", "* הומו", "* שכבה עם כל השכבה" ועוד. מדובר בתכנים פוגעניים ומשפילים אשר פוגעים בפרטיותם ועלולים להגיע לכדי עבירה פלילית.

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת פועל במקביל גם ישירות מול חברת META להסרת התכנים הפוגעניים. קיימת חשיבות רבה לדיווח ישיר לאפליקציות באמצעות מרכזי העזרה הייעודיים,  גם כאשר ישנם מקרים בהם נפתחים דפים חדשים תחת אותם הדפים שהוסרו. חשוב לדעת, כי שפנייה ישירה לאפליקציה מקצרת את התהליכים להסרת העמודים הפוגעניים, וככל שהאפליקציה מקבלת יותר דיווחים מפונים רבים יותר, כך העמוד הפוגעני יוסר מהר יותר.

במקרים רבים הפרסומים כוללים השמצות, אמירות פוגעניות ומשפילות ופגיעה בפרטיות, אך לא בהכרח מהווים עבירה פלילית.  

המלצות המשרד לביטחון לאומי באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת:
הורים - שוחחו עם ילדיכם על התופעה, הסבירו להם מדוע התנהגות זו פסולה ופוגעת ובמקרים מסוימים אף עלולה להגיע לכדי עבירה פלילית. ודאו איתם שהם אינם שותפים למעשים דומים והנחו אותם כיצד לפעול אם נפגעו ברשת.
דווחו על כל חשד לפגיעה - ככל שהפרסום מהווה עבירה פלילית, הוא עשוי להיות מטופל גם בציר המשטרתי - כלפי מנהלי העמוד.
נפגעתם? דווחו מייד להורים, ולצוות החינוכי, תעדו את הפגיעה באמצעות צילומי מסך ופנו מייד למוקד 105 הפועל 24/7.



 
 
Bookmark and Share