Telecom News - שר התקשורת אישר לחברת הלוויינים סטארלינק לפעול בארץ וברצועת עזה

שר התקשורת אישר לחברת הלוויינים סטארלינק לפעול בארץ וברצועת עזה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שר התקשורת אישר לחברת הלוויינים סטארלינק לפעול בארץ וברצועת עזה
שר התקשורת אישר לחברת הלוויינים סטארלינק לפעול בארץ וברצועת עזה
מאת: מערכת Telecom News, 14.2.24, 22:05לוויינים
 
הפעלת שירותי החברה בבעלות אילון מאסק תהיה מוגבלת בתחילה ובהמשך צפוי שימוש נרחב יותר. בכל מקרה, שר התקשורת שינה לפתע את דעתו לגבי רצועת עזה ב-180 מעלות.
 
 
שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי אישר היום לפעול בארץ לחברת הלוויינים סטארלינק בבעלות אילון מאסק ובתפעול SpaceX מפעילה שירותי תקשורת הכוללים אינטרנט פס רחב באמצעות לוויינים וללא תלות במרכזי תקשורת הנמצאים על הקרקע.
 
המשמעות: רשויות מקומיות, כיתות כוננות, גופים ממשלתיים ועוד, יוכלו להמשיך לצרוך שירותי תקשורת מתקדמים עם פס רחב, גם במקרה של תקלות תקשורת קווית וסלולרית. הפעלת שירותי החברה תהיה מוגבלת בתחילה ובהמשך צפוי שימוש נרחב יותר.
 
בנוסף, שר התקשורת ונציגי החברה הגיעו להסכמות בנוגע לכניסת סטארלינק לרצועת עזה.
 
היום אישרו גורמי הביטחון הכנסת יחידה אחת כזו לבית חולים שדה של איחוד האמירויות ברפיח.
 
החיבורים המהירים בשיהוי נמוך של סטארלינק, יאפשרו שיחות ועידה עם בתי חולים אחרים ואבחונים מרחוק בזמן אמת.

יש לציין, שרשת "סטארלינק" היא רשת תקשורת לווינית, שפותחה ע"י SpaceX - חברת הטיסות לחלל של מאסק, כדי לספק אינטרנט בעלות נמוכה למקומות מרוחקים. ללוויין סטארלינק יש תוחלת חיים של כ-5 שנים.

לגבי רצועת עזה:

יש לציין, שב-28.10.23 שר התקשורת שלמה קרעי, בתגובה להצהרתו של אילון מאסק על כך שיחבר את האו"ם וארגוני הסיוע ברצועת עזה לאינטרנט באמצעות שירות סטארלינק, אמר כי "ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בזה. חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה. חמאס הוא דאעש". קרעי הוסיף כי "מאסק יכול להתנות זאת בשחרור התינוקות, הבנים, הבנות, הקשישים החטופים שלנו. כולם!. עד אז, משרד התקשורת בראשותי ינתק כל קשר עם סטארלינק".

בנוסף, ב-29.10.23: ערוץ 7 פרסם את תגובת אילון מאסק: "אנחנו לא נאיבים. כל התחברות לרשת שלנו תעבור בידוק בתיאום עם הממשל הישראלי והאמריקאי. נוודא שהשימוש נעשה לצרכים הומניטריים בלבד".

כ"כ, פורסם באותו הם ב-N12
: האיש העשיר בעולם התקשר לכמה גורמים בישראל, בהם ראש השב"כ ולשכת נתניהו, והבטיח שפעילות סאטרלינק ברצועה תופנה רק ל"צרכים הומניטריים". מאסק טען שהוא "לא ממהר להפעיל תקשורת לוויינית בעזה", כפי שהשתמע מהציוץ שלו הבטיח שיעמוד בקשר עם גופי הביטחון בישראל.

ב-10.12.23 אילון מאסק חזר בו: המיליארדר ובעליה של X הודיע כי לא יאפשר לעזתים חיבור לרשת האינטרנט בלווין "סטארלינק" שבבעלותו.

היום, השר שינה את דעתו ודווקא אישר את הכנסת סטארלינק לרצועה. מה קרה כעת שהביא לשינוי גישתו?
 
 



 
 
Bookmark and Share