Telecom News - אזהרה לציבור: פגיעה מינית בילדים/נוער באמצעות טכנולוגיית AI

אזהרה לציבור: פגיעה מינית בילדים/נוער באמצעות טכנולוגיית AI

דף הבית >> חדשות עולם הסייבר >> אזהרה לציבור: פגיעה מינית בילדים/נוער באמצעות טכנולוגיית AI
אזהרה לציבור: פגיעה מינית בילדים/נוער באמצעות טכנולוגיית  AI
מאת: מערכת Telecom News, 22.2.24, 16:35105

לאחרונה מתרחבת תופעה של יצירה והפצת תמונות מיניות מזויפות באמצעות טכנולוגיית AI (בינה מלאכותית) ותוכנות עריכת תמונות (דוגמת פוטושופ). במרבית המקרים הפוגעים משתמשים בתמונה קיימת של צעיר/ה יוצרים תמונת עירום מזויפת באמצעות AI או תוכנות עריכת תמונות, ומפיצים אותה בקבוצות ובאמצעות הרשתות החברתיות.

במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - יחידה 105 מכירים את התופעה של שימוש ב-AI ובתוכנות עריכת תמונות ליצירת תכנים פוגעניים ברשת ע"י בני נוער הפוגעים בבני נוער אחרים ובעיקר בנערות. במקרים רבים הפוגעים והנפגעים מכירים זה את זה בעולם הפיזי, ולא פעם מדובר בבני נוער הלומדים באותו בית ספר או מתגוררים בשכנות. חלק מהפגיעות הן פגיעות של מבוגרים כלפי קטינים ובגירים, בחלקן מדובר בזרים ואף בעבריינים ממדינות שונות.

לאחרונה יש עלייה בפגיעות מסוג זה. במהלך 2023 התקבלו עשרות פניות במוקד בנושא עריכת תמונות מיניות של נערות בפלטפורמות שונות. יש לציין, שהדבר מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין, לרבות הפצה ושיתוף של תכנים אלה, על-פי תיקון מס' 10 לחוק למניעת הטרדה מינית חוק הסרטונים. העונש על עבירה זו יכול להגיע עד ל-5 שנות מאסר ובנוסף מוסמך בית המשפט לפסוק פיצוי של עד 120,000 ש"ח לנפגע ללא הוכחת נזק. גם שיתוף בלבד של תכנים אלו מהווה עבירה פלילית.

התופעה חמורה במיוחד בשל חוסר היכולת של הנפגעות והנפגעים להתגונן ולמנוע אותה. לכן חשוב להעלות את הנושא למודעות בקרב הציבור בכלל, ובפרט בבתי הספר ובקרב הורים ואנשי מקצוע. זאת, כדי לצמצם את התופעה, למזער את הפגיעה, להבין לעומק את ההשלכות הקשות וארוכות הטווח, ולהכיר את החקיקה והענישה בנושא, כמו גם לעודד פניה לעזרה.

אירועים מסוג זה מטופלים במוקד 105 כפי שמטופלים מקרים של הפצת תמונות וסרטונים מיניים. בכל מקרה בו יש ראיות להפצת תמונות או סרטונים מיניים פועלים לאיתור המפיצים ולפתיחת חקירה נגדם.

אתרים בין-לאומיים המסייעים בהסרת תכנים מהרשת:  



 
 
Bookmark and Share