Telecom News - קליטה סלולרית או קנס ביהודה ושומרון

קליטה סלולרית או קנס ביהודה ושומרון

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> קליטה סלולרית או קנס ביהודה ושומרון
קליטה סלולרית או קנס ביהודה ושומרון
מאת: מערכת Telecom News, 3.3.24, 17:01אנטנות
 
משרד התקשורת באמצעות קמ״ט תקשורת במינהל האזרחי מוסמך כעת להטיל קנסות על חברות תקשורת ביהודה ושומרון המפרות את הוראות רישיונן מבחינת העדר כיסוי סלולרי.
 
 
שלשום (1.3.24) נכנסו לתוקף צווי קנסות, שיאפשרו לראשונה הטלת קנסות כספיים על חברות תקשורת, אם תפרנה את מחויבויותיהן ברחבי יהודה ושומרון, בדומה לשאר חלקי הארץ. הצווים יחייבו את חברות הסלולר להעניק לצרכנים קליטה וכיסוי של 95% מכל כביש בכבישי יהודה ושומרון, בדומה למחויבותן בשאר חלקי הארץ.
 
יחידת קמ"ט תקשורת במינהל האזרחי ביו״ש תבצע פיקוח ואכיפה על מתן שירותי תקשורת ביהודה ושומרון שנעשים בכל רחבי הארץ, תוך שתחייב את חברות הסלולר להעניק לצרכנים קליטה וכיסוי מירבי בכל יישוב וכביש באזור יהודה ושומרון, בדומה למחויבות המשרד בשאר חלקי הארץ.
 
הצפי: עלייה בקצב הקמת האתרים הסלולריים החדשים, פריסת תשתיות נייחות ועוד, שתבאנה לרווחת התושבים ותתרומנה להצלת חיי אדם. כיסוי וקליטה סלולריים מסייעים בהגברת הביטחון האישי.

עדכון 4.3.24: קבוצת בזק דיווחה לבורסה כאן: "הנדון: דיווח מיידי - הסכמות בין החברה לבין נציגות העובדים של החברה בנוגע לפעילות החברה לביטול ההפרדה המבנית
.1 החברה פועלת בשנים האחרונות לביטול חובת ההפרדה המבנית בינה לבין החברות הבנות שלה כאשר לעמדת החברה התמלאו זה מכבר התנאים המחייבים את ביטולה. לעניין זה ראו גם סעיף 1.7.3 לפרק תיאור עסקי התאגיד בדוח התקופתי לשנת .2022
.2 במסגרת זו, על מנת לקדם את פעילות החברה בנושא שהינו בעל חשיבות עליונה לקבוצת "בזק", פנתה החברה לנציגות עובדי החברה ("נציגות העובדים") בבקשה להירתמותה לסיוע וקידום השלמתו המוצלחת של המהלך, בשלב זה בכל הנוגע לפעילות לביטול ההפרדה המבנית בין החברה לבין החברה הבת יס שירותי טלוויזיה ותקשורת בע"מ ("yes").
.3 ביום 3.3.2024 הודיעה נציגות העובדים, בתיאום עם נציגות העובדים של yes, על הסכמתה לבקשת החברה להירתמות למהלך תוך הגעה להסכמות בין הצדדים הכוללות שיתוף ועדכון של נציגות העובדים בפעילות החברה בנושא, ובכלל זה:
.3.1 יידוע והיוועצות עם נציגות העובדים לפני כל צעד המהווה שינוי מבני במסגרת התהליך.
.3.2 הסדרת השלכות הצעדים בתהליך על עובדי החברה ועובדי yes בהסכם קיבוצי (או דרך מוסכמת אחרת) כאשר כל צעד בעל השלכות כאמור לא יצא לפועל באופן חד צדדי טרם הסדרתו בסבירות והוגנות בין הצדדים, תוך שמשא ומתן כאמור יכלול גם דרישות להסדרת תמורות כלכליות לטובת העובדים.
.3.3 החלת ההסדר בשינויים המחויבים על כל מהלך דומה שתנקוט החברה בעתיד ביחס לחברות בנות אחרות.
.4 החברה מאמינה כי הירתמות נציגויות העובדים של החברה ו-yes יוסיפו ויתרמו למאמצי החברה לביטול ההפרדה המבנית בין שתי החברות."

עדכון 2.4.24: שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הציג אתמול בפני ראשי הרשויות של יהודה ושומרון ונציגי מועצת יש״ע תוכנית להגברת הקליטה הסלולרית ביהודה ושומרון. התוכנית, בעלות כוללת של 50 מיליון ש"ח תאפשר בשלב הראשון הקמת אתרי סלולר ב-20 נקודות שנבחרו ע"י המנהל האזרחי ומופו כדחופות ומהירות לביצוע בדגש על נתיבי תנועה שבהן התקשורת הסלולרית היא צורך בטחוני. בהמשך צפויים לקום עוד עשרות אתרי סלולר ברחבי יהודה והשומרון, בתיאום עם ראשי הרשויות ובהתאם לצורך.
 

 
 



 
 
Bookmark and Share