Telecom News - הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל קנס על חברת פרטנר תקשורת בע"מ

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל קנס על חברת פרטנר תקשורת בע"מ

דף הבית >> חדשות >> מבזקים על סדר היום >> הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל קנס על חברת פרטנר תקשורת בע"מ
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל קנס על חברת פרטנר תקשורת בע"מ
מאת: מערכת Telecom News, 10.4.24, 17:07אל תתקשר אלי
 
זאת, בשל פניות שיווקיות לרשומים במאגר "אל תתקשר אלי". איך נרשמים למאגר?
 
בשל פניות שיווקיות לצרכנים על אף היותם רשומים במאגר "אל תתקשר אלי", הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת פרטנר על כוונתה להטיל עליה קנס בסך 147,456 ₪. החברה לא הפרה את הוראות החוק ב-5 השנים שקדמו להפרה זו ולכן הקנס הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. (הסכום המקורי היה 184,320 ₪).

יודגש, שלחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל קנס והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

רקע:
תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן הקובע, בין היתר, מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות ומחייב עוסק המבצע שיחת שיווק באמצעות הטלפון או בדרך אלקטרונית לברר האם מספר הטלפון שאליו מתבצעת השיחה רשום במאגר אל תתקשר אליי.
 
לצורך כך נקבע, שהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תקים ותנהל מאגר, שבו יירשמו מספרי טלפון של צרכנים, שאינם מעוניינים, שיבוצעו למספר הטלפון שלהם שיחות שיווק ושעוסקים המבצעים פנייה שיווקית לא יפנו לצרכנים שנרשמו במאגר. עוסק שירצה להתקשר אל הצרכן יצטרך לבדוק קודם לכן האם הצרכן נרשם למאגר, ורק אם המספר של הצרכן לא מופיע במאגר העוסק רשאי להתקשר אליו.
 
החקירה החלה בעקבות קבלת תלונות של צרכנים כנגד החברה, בגין פניות שיווקיות, שנעשו לצרכנים על אף היותם רשומים במאגר, מהחקירה עולה כי:
החברה מציעה בין היתר שירותי תקשורת סלולרית ומשווקת את שירותיה באמצעות שיחות טלפון יזומות לצרכנים.
 
במהלך השנה נרשמו במאגר צרכנים, ולמרות הרשמתם למאגר והאיסור להתקשר אליהם, ביצעה החברה פניות שיווקיות למספרי הטלפון שלהם. מעשה המהווה הפרה, שבגינה ניתן להטיל עיצום כספי לכל הפרה.
 
כיצד נרשמים למאגר:
  • אינטרנט - למאגר הוקם אתר אינטרנט ייעודי בכתובת: https://dnc.fta.gov.il, ניתן להיכנס אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
  • טלפון - ניתן להירשם באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו 1-800-071-171.
  • טלפון - הוקם מוקד ייעודי אנושי לרישום ותמיכה לצרכנים שמספרו 1-800-071-170 (שעות פעילות: יום א' 14:00-17:00, ימים ב'-ה' 9:00-13:00).
  • וואצאפ - לינק ישיר נמצא באתר המאגר.
המדריך לעסקים "אל תתקשרו אלי" של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן - כאן. במדריך יש הסברים על החוק, על חובות כעוסקים בשימוש במאגר, הבהרות ותשובות לשאלות נפוצות.
 
 
 



 
 
Bookmark and Share