Telecom News - BOB, סטארטאפ ישראלי-פלסטיני זכה בפרס היזמות בכנס Go4Europe

BOB, סטארטאפ ישראלי-פלסטיני זכה בפרס היזמות בכנס Go4Europe

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> BOB, סטארטאפ ישראלי-פלסטיני זכה בפרס היזמות בכנס Go4Europe
בלעדי: 12 סטארטאפים נבחרו והוצגו בפני מאות משקיעים ומנהלים, שהגיעו מכל רחבי אירופה לכנס Go4Europe, שנערך (זו הפעם ה- 11) ביוזמת בית השקעות קוקירמן וקרן ההשקעות קטליסט.
מאת: אבי וייס, 28.10.13, 20:00
אדי קוקירמן

כנס Go4Europe כפי שתיראנו כאן, שנערך היום (28.10.13) בת"א, ריכז סביבו כ- 400 אורחים מכל רחבי אירופה ועוד כמה מאות יזמים, משקיעים, מנהלים, אנליסטים וסטארטאפיסטים מישראל. במהלך הכנס קיבל דן פרופר, יו"ר אוסם, את פרס ההישגים של Go4Europe על תרומתו לפיתוח השת"פ הכלכלי עם אירופה. חברת ההזנק הישראלית-פלסטינאית BOB זכתה בפרס היזמות (פרטים נוספים בהמשך הכתבה). לקראת האירוע גם נחנך ספר חדש על תחום החדשנות והיזמות הישראלית, כמתואר כאן

אדוארד קוקירמן (בתמונה), יו"ר קוקירמן בית השקעות ושותף מנהל בקרנותCatalyst :​ "אנו חוגגים השנה 20 שנה להולדת חברת קוקירמן וזו השנה ה- 11 שאנו מקיימים את אירוע Go4Europe. אנו מעורבים בהשקעות ואקזיטים רבים המתרחשים בין חברות ישראליות ואירופאיות. יחד עם קטליסט, הקמנו קרן הון סיכון עם השקעות לא מעטות במיזמים ישראליים מבטיחים. הגעת מאות אורחים בכירים מחו"ל, מכל רחבי אירופה, מצביעה על האמון, שנותנים בנו באירופה בתחום החדשנות הנולדת בישראל. השנה הוספנו פאנל לתחום האנרגיה, כי אנו מאמינים, שמציאת מאגרי הגז בישראל תוליד תעשיות חדשות ויוזמות מעניינות בתחום האנרגיה, חדשנות המעניינת גם את מדינות אירופה". 

ד"ר עוזי לנדאו, שר התיירות: "אנו היינו עם הארץ המובטחת, עם הארץ הקדושה וכעת אנו גם עם החדשנות וארץ הגז. תרומת מדינות אירופה להקמת מדינת היהודים החלה הרבה לפני הצהרת בלפור, שהיה שר החוץ הבריטי ב- 1917. נפוליאון, שהגיע לארץ ישראל כמאה ועשרים שנה לפני הלורד בלפור, הרבה שנים לפני שהבריטים התעניינו בשטח ארץ זה, הכריז וכתב, שהגיעה העת לחדש את המסורת היהודית של שלטון עצמי בפלסטינה, כמדינה עצמאית ליהודים. הצבעת האומות המאוחדות ב- 1947 על חלוקת הארץ והקמת מדינה יהודית לצד ערבית, הביאה לחידוש המדינה היהודית בשטח שהיה ריק לגמרי במאה ה- 18, כפי שתיאר זאת מרק טוויין, שסייר אז בארץ ישראל, אך לפני כ- 150 שנה. מאז, קרה כאן מהפך, שרואים אותו בעיניים בכל מקום בו הולכים ברחבי ארץ ישראל. אנו בתהליך מתמשך של בניית המולדת שלנו. סביבנו יש רעידת אדמה אדירה הנקראת בשם 'האביב הערבי', אבל אין בו כל אביב וזו מהפכה, שלא הביאה את הדמוקרטיה לעמי האזור. הקונפליקטים עם הרדיקליזם האיסלמי החמיר והידרדר בשנים האחרונות. 

היחסים הטובים שלנו עם אירופה מכסים כל תחום, החל מעולם ההיי-טק וכלה בתחומי המודיעין למלחמה בטרור. כל האנשים המובילים בעולם מגלים עניין בישראל. החל מוורן באפט וכלה בביל גייטס. אך לפני שבוע גם פייסבוק גילתה את ישראל ורכשה כאן חברת הזנק והיא פותחת מרכז מו"פ בישראל. אני קורא להמשיך ולהדק את הקשרים עם אירופה, כי זה אינטרס של כולנו". 

פייר ללוש, נשיא הפרלמנט של נאט"ו ושר בממשלת צרפת: "מהניסיון האישי שלי, כשהייתי צעיר, הייתי מתנדב בקיבוץ עין דור. הקיבוץ הזה היום הוא לא בדיוק קיבוץ. הוא הפך לעסק משגשג בזכות תעשיית פיתוח צ'יפים שיש בו. אולי זה הסימבול של מה שקרה למדינת ישראל בעשורים האחרונים. לפני 45 שנה, כשהייתי בקיבוץ בכלל לא חשבתי ולא חלמתי, שזה יהיה כיוון ההתפתחות של הקיבוץ והחברה בכלל בישראל. 

היו תקופות של חוסר אמון בישראל, מצד מדינות באירופה, ששכחו די מהר את האחריות של אירופה לשואה. אולם, כיום, יש הערכה רבה לישראל. היו תקופות בישראל, שכל האנרגיות של היזמים כאן הופנו לפתח קשרים עם ארה"ב. אולם, אני סבור, שב- 25 השנה האחרונות חלו שינויים גם באירופה. המשבר הכלכלי באירופה פתח חלון נוסף להידוק היחסים עם ישראל. ישראל הפכה בשנים האחרונות למקום מבוקש, בגלל הצמיחה המרשימה שלה, החדשנות והאפשרויות לעשות עסקים, שלאחרונה הועצמו בגלל מציאת הגז.

חצי מהייצוא של ישראל הולך כיום לאירופה וזו התפתחות מעודדת. ארה"ב נמצאת לדעתי כיום בשקיעה מסיבית, שרואים אותה היטב. רואים זאת גם בחוסר הרצון או היכולת שלה לממש כוח צבאי בסוריה וצמצום תקציבים לתחום הביטחון שם. זה בסיס טוב להעצים, דווקא כעת, את היחסים של ישראל עם אירופה. 

כשר צרפתי המכיר את ישראל היטב, אני מצפה לשת"פ יותר הדוק עם ישראל ומצפה להגברת היצוא והיבוא עם ישראל. זה אינטרס משותף של כל הצדדים להדק את השת"פ ולהעצים אותו".

במהלך הכנס הוצגו בפני המשקיעים 12 חברות הזנק ישראליות, שנבחרו מבין כל החברות שנבחנו, והן קיבלו הזדמנות יוצאת מן הכלל להיחשף ולחשוף חידושים בפני האורחים שהגיעו בהמוניהם מאירופה.

החברות שהוצגו:

א.BOB. חברת הזנק משותפת ישראלית-פלסטינית הנתמכת ע"י עמותת "גבהים" במסגרת האקסלרטור TheHive. הסטארטאפ הזה נמצא עדיין בבטא, מפתח ומספק פתרון להתמכרות לאינטרנט ולסלולר, בדגש על התמכרות לשימוש באינטרנט הסלולרי. 

ב. NLT-SPINE, מפתחת פתרונות בתחום הרפואי לטובת הניתוחים החכמים.

ג. FST21, פיתחה מערכת בתחום האבטחה וזיהוי חשודים ע"י צילום בווידיאו תוך כדי הליכה.

ד. QualiTest, פיתחה מערכת לבדיקת תוכנות.

ה. הרמוני (Harmin.ie), פיתחה יכולת עבודה קבוצתית ניידת על כל מכשיר קצה ובכל אפליקציה. 

ו. Payoneer, פיתחה פתרונות תשלומים בינלאומיים בכל תצורות העברת כספים בינלאומית. 

ז. Galmed Pharmaceuticals, פיתחה פתרונות בעולם הרפואה לתרופות למחלות כבד.

ח. Screemo, פיתחה פתרונות לקמפיינים סלולריים.

ט. Senso-Optics, מפתחת פתרונות בתחום האלקטרו-אופטיקה.

י. EnStorage, מפתחת ומציגה פתרונות של אחסון אנרגיה חשמלית.

י"א. Respinova, מפתחת פתרונות בתחום הרפואי למחלות ריאה.

י"ב. QRlead, הציגה פתרונות חדשניים בתחום כרטיסי ביקור, עם פתרון חדש בשם W2P לכרטיס ביקור סלולרי, שמספק פתרון להכרות בין אנשי עסקים ויכולת העברה מהיר של "לידים" בין מכשירי סלולר. 
סטארטאפים מצליחים



 
 
Bookmark and Share