Telecom News - אקסלרטור חדש בגליל: שת"פ בין עיריית כרמיאל למכללת אורט בראודה

אקסלרטור חדש בגליל: שת"פ בין עיריית כרמיאל למכללת אורט בראודה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> אקסלרטור חדש בגליל: שת"פ בין עיריית כרמיאל למכללת אורט בראודה
ראשונים לדווח: לאחר הקמת אקסלרטור פנימי בתוך המכללה להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, עומדת להיפתח תכנית חדשה לתושבי הגליל בשת"פ בין עיריית כרמיאל למכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ולראשי התעשייה בגליל.
מאת: אבי וייס, 25.2.17, 18:13רמי גזית

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה (השוכנת בכרמיאל) בשת"פ עיריית כרמיאל וגורמים נוספים, שייחשפו בקרוב, פותחים אקסלרטור חדש ליזמים מכל רחבי הגליל. כך, חשף באזננו רמי גזית, (בתמונה משמאל), תושב הגליל (במשגב), שותף בצוות ההקמה של האקסלרטור, מנטור ותיק בעולם היזמות ומרצה בטכניון ובאורט בראודה בתחום היזמות.

ב-2013 הוקם בתוך אורט בראודה "מרכז יזמות" שממשיך בפעילותו הענפה במכללה. כעת, מתוכנן לקום בכרמיאל אקסלרטור חדש, בראייה רחבה, עם שת"פ מלא עם העירייה המקומית וגורמים נוספים מהגליל, שמיועד לכלל תושבי הגליל ולראשי התעשייה והמסחר בגליל.

רמי גזית: "האקסלרטור החדש מוקם ביוזמה של ראשי אורט בראודה, שהחליטו ומימשו שת"פ עם העירייה בכרמיאל וזה נעשה בשת"פ מלא עם מפעלים ומוסדות הנמצאים באזור מרכז הגליל. כך, שיוקם כאן אקוסיסטם שלם של התעשייה בגליל, שיתמוך ויהיה חלק מהאקסלרטור החדש בכרמיאל.

האקסלרטור יישב במבנה, שהקצתה עיריית כרמיאל בסמוך למכללה להנדסה, ובמחזור הראשון נקלוט עד 10 סטארטאפים. המחזור הראשון מתוכנן להתחיל ב-20.7.17.

מדובר באקסלרטור ייחודי בגליל וגם בארץ משום שאנו נקלוט לתוכו 2 סוגים של יזמים:
  • יזמים המביאים פתרונות חדשים מעולם ההייטק עבור עולם התעשייה המסורתית הקיים בגליל, כולל סיוע בהטמעת פתרונות IoT בתעשייה המסורתית וקידום התעשייה המסורתית לכיוון של "תעשייה חכמה". 
  • יזמים מבריקים בעלי רעיונות בכל התחומים, לקידום הגליל ותושביו, כשהתנאי הוא שהיזמים הם בעצמם תושבי הגליל. 
כבר מהשמועות על התכנית לפתיחת האקסלרטור החדש, התחלנו לקבל פניות מיזמים מכל רחבי הגליל. בקרוב מאוד נפתח אתר להרשמה מסודרת ונפרסם את תהליכי המיון והקריטריונים לבחירה של יזמים. 

אני מגיע לתחום הקמת האקסלרטור הזה, כי התנסיתי בהקמת האקסלרטור של הטכניון בשם BizTech, אותו יזמתי עם כמה שותפים מתוך הטכניון לפני למעלה מ-4 שנים. האקסלרטור הזה זכה להצלחה רבה והוציא מתוכו חברות מאוד מצליחות ברמה עולמית. בהמשך הייתי מעורב בסיוע בהקמה והרצה של אקסלרטורים נוספים דוגמת Gvahim TheHive ,MindCET ואני עוסק מזה שנים לא מעטות במנטורינג לסטארטאפים. 

הרעיון להקמת האקסלרטור החדש התגבש בוועדת היזמות בראשותו של נשיא מכללת בראודה, בשת"פ עם גורמים רבים, שרתמנו לרעיון הזה מכל הסביבה. האקסלרטור שלנו הוא קודם כל אקסלרטור ציוני, כשעקרונות הציונות יובילו אותו, לטובת קידום הגליל, התעשייה בגליל ובכלל מדינת ישראל. 

מבחינת תפיסת עולמי היזמית, כיזם ותיק וכמנטור ליזמים, אני בעלים של חברת הייעוץ Rami Gazit - Lean Startup Consulting ומהשם הזה אתה מבין כבר הכל. אני חסיד גדול של גישת ה-Lean Startup ומרצה על כך בטכניון ובאורט בראודה. את הגישה הזו נשתדל להנחיל באקסלרטור החדש, שאנו מקימים, ליזמים, שיתקבלו לתכנית". 

עדכון 22.4.17, 13:01: טופס הרשמה - הגשת מועמדות - כאן.
מכללת אורט בראודה



 
 
Bookmark and Share