Telecom News - עוד מתנה ענקית לחברות הסלולר: אין צורך בהשלמת "פריסה אוניברסלית"

עוד מתנה ענקית לחברות הסלולר: אין צורך בהשלמת "פריסה אוניברסלית"

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עוד מתנה ענקית לחברות הסלולר: אין צורך בהשלמת "פריסה אוניברסלית"
שימוע, שהחל ב-2014 לגבי "פריסה אוניברסלית" של כל הארץ כולל יו"ש, לחברות הסלולר, לגבי התכנית לאכוף פריסה כזו על חברות הסלולר, הסתיים ב"פלופ" המוסתר מהציבור: עוד מתנה של מאות מיליוני ש"ח לחברות הסלולר (למה רק לבזק ולהוט מגיעות מתנות ענק ממשרד התקשורת?). ציבור משלמי המיסים מממן פריסה והקמת אנטנות רק ביו"ש, כאשר בשאר המדינה הן מפורקות בקצב.
מאת: אבי וייס, 26.2.17, 19:40שלמה פילבר

אחרי "המתנות הגדולות", שקיבלו בזק והוט ממשרד התקשורת, הגיע התור של חברות הסלולר. הן כבר קיבלו בחודשיים האחרונים כמה "מתנות" בשווי של עשרות מיליוני ש"ח, למשל: "מתנה" שהסתתרה בתוך "ההודעה הצרכנית" של משרד התקשורת, שלא נועדה אלא למטרה אחת בלבדלהוריד את שעות הפעילות של מוקדי שירות הלקוחות של חברות הסלולר מ-13 שעות ביום ל-10 שעות ביום. הנושא הזה נמצא כעת בחקירה, לאור תלונות של סיני ליבל. יש עוד מתנות, למשל העזרה הצמודה של שמילה מימון לסלקום ולפרטנר (כאן) בענייני "שוק סיטונאי" כביכול. 

אולם, עד כה אלו היו מתנות רק של עשרות מיליוני ש"ח לשנה. היום, נחשף בהודעה תמימה כביכול של בזק לבורסה, שחברות הסלולר קיבלו ביום 23.2.17 (דבר שלא פורסם בשום מקום) מתנה עוד יותר גדולה, הפעם בשווי של מאות מיליוני ש"ח: ביטול החובה להשלים "פריסה אוניברסלית" במדינת ישראל. הרישיונות של חברות הסלולר תתוקננה כך, שמה שיש להן עד עתה זה בסדר ומספק ועונה על דרישות "הפריסה האוניברסלית".

הנה צילום על דיווח אודות ההחלטה, שלא תחשבו, שהמצאתי משהו מדמיוני (כמו שמנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בתמונה משמאל, נוהג להשמיע ספינים בקצב מסחרר ומערבב דימיון עם מציאות). 
צילום פלאפון

השורה הכי חשובה בצילום הזה: "רישיונות המפעילים יתוקנו באופן שבו יהיה על המפעילים לעמוד בדרישות כיסוי התואמות למצב הכיסוי הקיים". 

השימוע ל"פריסה אוניברסלית" בוצע ב-2014 (כאן, זה פורסם באתר רק בעקבות הלחץ שלי ב-29.5.17) והתייחסות פלאפון לשימוע ב-2014 (כאן). לפתע, אחרי כ-3 שנים, התכנון, שפורסם בתכנית העבודה של משרד התקשורת ל-2016, לחייב את חברות הסלולר להשלים "פריסה אוניברסלית", מת מוות טבעי (בלי מודעות אבל או פרסום סדרי הקבורה) וללא כל פרסום רשמי לציבור. במקביל, הבעיה של הפריסה ביו"ש וגם בשאר המדינה - נפתרה, בהחלטה חשאית שלא היינו יודעים עליה, אלמלא מה שנחשף בדיווח של בזק לבורסה.

למי ששכח, את הפריסה של חברות הסלולר ביו"ש אתם משלמים (הכוונה שלי לאלה המשלמים מיסים מבין הקוראים). זאת, לאור הפטנט, שהמציא שלמה פילבר, שביו"ש, ציבור משלמי המיסים דרך משרד האוצר באמצעות המנהל האזרחי, יקים ויתחזק את אנטנות הסלולר עבור כל חברות הסלולר (במקום בו אין מספיק כיסוי ביו"ש). 

כך, רק ביו"ש בונים ומוסיפים אנטנות ע"י קבלן של צה"ל - המנהל האזרחי, במימון כספי משלמי המיסים ובפיקוח אישי של חברת "ש. פילבר - JV בע"מ, שירותי הקמת תשתיות סלולר במהירות ביו"ש", באמצעות קמ"ט יו"ש במשרד התקשורת - דוד כהן. מסתירים זאת מהציבור תחת מעטה של סודיות, בוועדה סודית של ועדת החוץ והביטחון. ככה זה עובד. 

ומה עם שאר שטח מדינת ישראל ושאר תושבי ישראל?
הרי מוקמות כל הזמן שכונות חדשות (תשאלו את שר האוצר ושר הבינוי והשיכון) והביקושים לשירותי סלולר עולים, בכל מקום ברחבי הארץ! ברור שעוד שכונות ועוד ביקושים דורשים עוד פריסה סלולרית! זה מוגדר היטב בחוק וברישיונות הסלולר, מה המשמעות של "פריסה אוניברסלית" של חברות הסלולר.

לפי תנאי מכרז דור 4 (כמו תנאי מכרז דור 3) ותנאי הרישיון של חברות הסלולר לרבות פלאפון, מזמן הפריסה של החברות הייתה אמורה להיות של 100% משטח המדינה (ולא פחות מ-95% כיסוי מכל שטח של יישוב או כביש בישראל), כולל ביו"ש, ברמת "איכות שירות" שמוגדרת היטב ברישיון (למשל בנספח ה').

טוב, הבעיה הקטנה הזושמילה מימון של "פריסה אוניברסלית" מלאה, נפתרה בצורה עוד יותר יצירתית: מפרקים אנטנות ובקצב (מעל ל-1,500 אנטנות פורקו בשנתיים האחרונות, מכל חברות הסלולר, פחות מחצי מזה זה של גולן טלקום). הכל בחסות של שלמה פילבר ושמילה מימון (בתמונה משמאל), שמתעסקים ממש כעת, משום מה, בדור רביעי בתדרי 2.6 גיגהרץ, במקום לעסוק בדור חמישי. ככה חוסכים לחברות הסלולר כסף ובגדול.

כך, בשקט בשקט, משרד התקשורת חיסל ובסתר את "הפריסה האוניברסלית" של חברות הסלולר ובמקום לנקוט סנקציות על אי עמידה בדרישות הפריסה ופירוק אנטנות, הן מקבלות מתנה: הכל בסדר. לא בודקים בכלל את צד הביקוש (כלומר: מה הצרכים של הלקוחות, התחרות והציבור הרחב - הפרטי והעסקי בישראל, שמשתמש בשירותי הסלולר). הציבור הרחב, קידום התחרות, הכיסוי הסלולרי, קיום תנאי המכרז לדור 3 ולדור 4 וקיום החוק ותנאי הרישיון, כל אלה הם דברים פעוטי ערך וחסרי כל חשיבות, בעיני צמרת משרד התקשורת הישראלי. 

אם לא הבנתם, אז אנו, תושבי ישראל, נפלנו בבור יותר עמוק ממה שניתן לחשוב, בתחום שירותי הסלולר במדינת ישראל. אין תחתית לבור הזה.  

עדכון 27.2.17, 18:00:
משרד התקשורת העלה לאתר המשרד (כאן) בשקט ובלי כל פרסום, את ההחלטה המאוד חריגה (ולא חוקית) שנחשפה בידיעה כאן למעלה, החלטה שנושאת את התאריך 22.2.17

ככה, 2 פקידים ממש זוטרים, חתמו (כנראה בהוראה של שמילה מימון הבוס שלהם ובהוראה מלמעלה של שלמה פילבר), בחוסר סמכות מוחלט ונגד החוק, על תיקוני רישיונות חברות הסלולר, תיקונים שחיסלו את חובת "הפריסה האוניברסלית" מעל חברות הסלולר. הטבה אדירה של מאות מיליוני ש"ח במצטבר ל-5 שנים לכל החברות.
לא ייאמן - אבל זה בדיוק מה שקרה. 
 
אנטנות סלולר



 
 
Bookmark and Share