Telecom News - מי ייבחר בשבוע הבא לסמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת?

מי ייבחר בשבוע הבא לסמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מי ייבחר בשבוע הבא לסמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת?
צמרת משרד התקשורת חסרה בכירים רבים, אחד החשובים שבהם זה סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש. "האישה החזקה", שמילאה את התפקיד הזה בעשורים האחרונים (תמי לשם), פרשה בטרם מונה מחליף. המחליף ייבחר בשבוע הבא וכנראה זה יהיה  מועמד מחוץ למשרד. עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 14.9.17, 21:10תמי לשם

ניתוח: "האישה החזקה" במשרד התקשורת (תמי לשם, בתמונה משמאל) פרשה בסוף החודש האחרון מתפקידה (אחרי הארכת מועד הפרישה פעמיים, לפי בקשת השר איוב קרא), בטרם מונה לה מחליף.

"ועדת בוחנים" של נציבות שירות המדינה תתכנס ביום 18.9.17 כי לבחור מבין המועמדים לתפקיד, את הראוי ביותר (מינוי הדורש עוד כמה תהליכי אישור, אבל בד"כ החלטת "ועדת הבוחנים" היא ההחלטה הסופית המתממשת בפועל, בתחום המינויים בשירות המדינה). 

עדיין טרם ברור אם המחליף יקבל את כל הסמכויות, שהיו לתמי לשם עד פרישתה, מה שהפך אותה ל"אישה החזקה" במשרד, מי שהייתה מעורבת בהחלטות רגולטוריות לא מעטות, והאחרונה והחשובה שבהן: ההחלטה של מועצת הכבלים והלוויין להכריז על ערוץ 20 כזוכה במכרז ההפקה של ערוץ הכנסת (נושא מאוד משמעותי, שנדון כעת בבג"ץ מכמה היבטים). 

מי שלא תתמודד ב"ועדת הבוחנים" על התפקיד היא מועמדת מתוך המשרד: רונית בן טל. היא נכשלה בשלב הראשון של המיונים במכרז. גם העובדה, שהיא התמודדה על תפקיד הסמנכ"ל הבכיר וגם שהיא נכשלה כבר בשלב המיון הראשון, זה סיפור המסעיר כעת את משרד התקשורת בתוכו.

ככל הנראה, האווירה במשרד פנימה ובקשרים עם נש"מ, לאור האירועים האחרונים (ובמיוחד כשלון הניסיון "לתפור מכרז" ע"י המנכ"ל שב"נבצרות" לעוזרת המנכ"ל, כדי שתקבל או את תפקיד סמנכ"ל בכיר לכלכלה ותקציבים או את תפקיד סמנכ"ל בכיר לפיקוח ולאכיפה, ללא עמידה בתנאי הסף לתפקידים הללו), לא מאפשרים כעת "שטיקים" נוספים בנש"מ. היות ובשבוע הבא מתכנסת הוועדה לבחור סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש, עוד יותר "חשוד", שתמי לשם עזבה, ממש ימים ספורים לפני שנבחר המחליף או המחליפה שלה.

למי ששכח, רונית בן טל הייתה יו"ר ועדת העובדים במשרד התקשורת בירושלים (וחלק גדול מהשנים גם שימשה כיו"ר ועד העובדים של שתי השלוחות: ת"א וי-ם). יצויין, שתמי לשם ציידה את רונית במכתב המלצה למינויה לתפקיד הזה. למה אנו לא היינו מופתעים מהעניין? טלקום ניוז עסק רבות בחוסר התקינות שבה רונית בן טל, שמשמשת כמנהלת בכירה באגף מינהל ומשאבי אנוש בכפיפות ישירה לסמנכ"לית, תיפקדה במקביל כיו"ר ועד עובדים. השיא היה בשיתוף הפעולה של רונית ב"שינוי הארגוני" במשרד ובחשיפת טלקום ניוז כי בדיוק ביום תחילת יישום השינוי, הוציאו הנהלת המשרד והוועד את עובדי המשרד ל"יום כיף", והתמיכה של הוועד בשינוי התמוה הזה, התקבלה בצורה עקומה לגמרי.

לאחר סדרת חשיפות של טלקום ניוז ופניות חוזרות ונשנות להסתדרות, הוחלפו ועדי העובדים במשרד התקשורת בירושלים ובתל אביב. אין מחלוקת כי מבחינה חוקית לא הייתה כל מניעה, שרונית בן טל תתמודד על תפקיד הסמנכ"ל למינהל ומשאבי אנוש (ככל שהיא עונה על דרישות הסף של התפקיד).

אולם, לעניות דעתנו, לנוכח הכאוס המוחלט, שבו נמצא משרד התקשורת כמעט בכל נושא: "תפירת מכרזים", ביזבוז כספים בלי שום חשבון, שיפוצים מיותרים ושכירת משרדים מיותרים בעלויות עתק, מעקבים חשאיים והקלטות סתר בסיטונות, חשדות לשוחד, טרפוד כל התקדמות בתחומי המיחשוב, טרפוד כל ניסיון לשקיפות בפעילות ובתהליכי קבלת ההחלטות, החלטות רגולטריות רבות מוזרות ואף חשודות כבלתי חוקיות, ועד ועוד, אין מנוס מהבאת מועמד/ת חיצוני בעל שיעור קומה וחסר אינטרסים במשרד, לתפקיד החשוב הזה של סמנכ"ל בכיר ומשאבי אנוש, שיוכל לחשוף ולתקן את כל הכשלים (שרק את חלקם חשפנו), וכך יוכל לתקן (אם המנכ"ל או השר לא יפריעו), את העיוותים בהקצאת המשאבים בתוך משרד והצעדתו קדימה, מהמאה ה-19 למאה ה-21.

בנוסף, ובלי כל קשר ישיר, כפי שטלקום ניוז חשף, טלי פלג (שהייתה הממונה על חוק חופש המידע במשרד התקשורת) פרסמה הודעה לעובדי המשרד בה היא עדכנה, שהיא עוזבת את העבודה בסוף השבוע (כלומר: מחר). נקווה, שייבחר מחליף או מחליפה ראויים לתפקיד זה מתוך מאגר עובדי המשרד. יאמר לזכותה של טלי פלג, שהיא מילאה את התפקיד בצורה טובה הרבה יותר מכל קודמותיה, ואף הקפידה לפרסם ובזמן מידי שנה ׁ(בכמעט שנתיים שהיא הייתה בתפקיד) את "דו"ח חופש המידע", שהוא אחד החובות החשובים המוטלים בחוק, על בעל התפקיד הזה. 

עדכון 18.9.17אביבית מסבנד (בתמונה משאביבית מיסבנדמאל, מועמדת חיצונית, עבדה במערכת בתי המשפט) נבחרה לתפקיד. הודעת דובר משרד התקשורת מצויה כאן למתעניינים.

נאחל לה הצלחה בתפקיד המאתגר שלקחה על עצמה. 


בחירת מועמד
 



 
 
Bookmark and Share