Telecom News - תיק 4000: עדות אבי אלקלעי והמשך עדכונים בתיקי האלפים 12-19.9.23

תיק 4000: עדות אבי אלקלעי והמשך עדכונים בתיקי האלפים 12-19.9.23

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> תיק 4000: עדות אבי אלקלעי והמשך עדכונים בתיקי האלפים 12-19.9.23
תיק 4000: העדות של אבי אלקלעי שהיה עורך בוואלה! והמשך עדכונים בתיקי האלפים מ-12.9.23 עד 19.9.23 כולל
מאת: מערכת Telecom News, 12.9.23, 21:57אבי אלקלעי צילום מסך

לאחר פגרה ארוכה חזרו הדיונים בתיקי האלפים לביהמ"ש המחוזי בירושלים. למרות שהרכב השופטים הודיע לפרקליטות שראוי להסיר את סעיף השוחד בתיק 4000 ולשקול את סיום המשפטים כולם (תיקי 1000 ו-2000) - הפרקליטות מסרבת. זאת, כדי להשאיר את נתניהו במצב של "נאשם בתיק פלילי" וב"ניגוד עיניינים" ולהגביל עי"כ את פעולותיו כראש ממשלה, וגם כדי לדחות את המועד בו יתחיל הציבור לבוא עימה חשבון על תפירת תיקי האלפים. כ"כ, 2 משפטי הצוללות (תיק 3000) ממשיכים גם הם. הכתבה עוסקת בעדכונים בתיקי האלפים מ-12.9.23 עד 19.9.23 כולל, ובכלל זה בסיום חקירת פקד עומר יוחנן ובעדותו של אבי אלקלעי שהיה העורך בוואלה! 

הכתבה: עם סיום הפגרה: המשך עדכונים בתיקי האלפים ומדיוני ביהמ"ש בתיקי האלפים, שהפרקליטות מסרבת לסיים, מ-6.9.23 עד 11.9.23 כולל - המשך העדות של ינון מגל וחקירת עומר יוחנן  כאן.

הכתבה: עדכונים בתיקי האלפים והאזנות הסתר בזמן פגרת ביהמ"ש מ-20.7.23 עד 5.9.23 כולל - כאן.

הכתבה על עדותו של ינון מגל בחקירה הראשית ב-18.7.23 ועל תחילת החקירה הנגדית ב-19.7.23 לפני פגרת ביהמ"שתיק 4000: עדויות "עדי וואלה!" והמשך עדכונים בתיקי האלפים מ-10.7.23 עד 19.7.23 - כאן.

12.9.23:
אאלי ציפורי פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: שערוריית תיק "הצוללות" (תיק 3000): האישור של מנדלבליט לחקור את נתניהו, למרות שלא היה חשוד. הפרקליטות מבוהלת ומפוחדת מבירור האמת בבית המשפט - כאן.

ב. בעקבות החלטת ביהמ"ש העליון (כאן) לבטל את מחיקת 2 מ-3 סעיפי האישום ב"תיק בזק" בביהמ"ש המחוזי בת"א, תוך קביעה ש"תיק בזק" יחזור להתנהל בביהמ"ש המחוזי, על כל סעיפיו, כולל הסעיפים שבוטלו, הפרקליטות הגישה כתב אישום מעודכן, גם כנגד כל הנאשמים בתיק וגם בסעיף שעסקו בו בשנה החולפת (סעיף התשלומים של YES לספקיה), מאז ביטול 2 הסעיפים ע"י השופטת המחוזית בת"א ועד הדיון הזה בערר בעליון. כתבי האישום המעודכנים הם כאן (כתב האישום הכולל לכל הנאשמים בכל הפרשיות) ו-כאן (כתב האישום בסעיף האחד, שעסקו בו בחצי השנה האחרונה), ובמסמך כאן הפרקליטות מסבירה מה עודכן בכתב האישום המעודכן לסעיף האחד הזה (תשלומי YES לספקיה). 

ג. סיום חקירת עומר יוחנן בביהמ"ש המחוזי בי-ם
אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
מסמך בדיקת הכתבות שהתביעה העבירה (בדיקה ע"י ההגנה), מסמך שהוגש לביהמ"ש - כאן

עו"ד עידו שיפוני פרסם בטוויטר:
עידו שיפוני

אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי

ד. חקירה ראשית של אבי אלקלעי (בתמונה למעלה, צילום מסך) ע"י עו"ד יהודית תירוש (בתמונה משמאל).תירוש

למי ששכח, אבי אלקלעי היה עובד ויד ימינו של אילן ישועה עוד מימיו כמנהל במט"ח, והיה בעל השקפות דומות (ושליליות בצורה קיצונית) לגבי הימין בכלל ונתניהו בפרט, כמפורט כאן.

אלי ציפורי פרסם אודותיו ב-10.9.21 מאמר נוקב - כאן.
כבר לפני שנים אבי וייס טען והוכיח ש"נתניהו דפק את בזק, הוא כלל לא עזר לה". 

כצפוי, בחקירה הראשית, אבי אלקלעי נתן בהחלט "מופע", שלווה ב"מונחים אקזוטיים", וביטא את תפיסתו, בהתאם למה שמצופה ממנו ע"י הפרקליטות, (שכאמור מסרבת לסיים את המשפט למרות שהרכב השופטים הציע לה להסיר את סעיף השוחד ושמסרבת להכיר בראיות - כמו כמות ותוכן הפרסומים עצמם (ולא תפיסות ומחשבות) המוכיחות, שאתר וואלה! היה דווקא נגד נתניהו). להלן כמה "פנינים" מתוך דיווחי האתרים: וויאנט, מעריב והארץ:

עו"ד יהודית תירוש: "באיזו מידה נתקלת בהתערבויות הקשורות למשפחת נתניהו במהלך עבודתך בוואלה!?"
אלקלעי: "המונח 'נתקלתי' אינו המונח הנכון. ב-2015 ו-2016 התרחש 'אונס מנטלי' מאוד אגרסיבי בכל הקשור לתכנים שנוגעים למשפחת נתניהו".

במסגרת תכתובת בין ישועה לאלקלעי, שבה ישועה הפציר באלקלעי לשנות כתבות לפי דרישתו:
אלקלעי: "כל ידיעה על נתניהו בראשית אושרה גם על ידי וגם על ידי ישועה, כי הוא היה בלחץ שיתפלק משהו לא טוב".

לגבי תכתובות בין ישועה לאלקלעי, שבהן צוינו המילים "שים יותר או פחות פפריקה", "יאללה תן ביס", "שיפודיה": 
אלקלעי: "בתפיסה שלי וואלה! באותה תקופה לא היה עיתון, הוא היה מסעדה שמשרתת לקוח - משפחת נתניהו... היה עולם מונחים שלם - 'הרבה פטרוזילה' זה היה הרבה תמונות של שרה נתניהו. 'פחות פפריקה' זה פחות חריף. הכינוי לנתניהו היה 'קים' - על שם שליט צפון קוריאה ששולט בעיתונות". 

13.9.23:
א. שופטי ביהמ"ש המחוזי בי-ם החליטו להיעתר לבקשת הפרקליטות להגיש לביהמ"ש מסמכים (שהוצאו מהאינטרנט) של דפים מאתר "וואלה!", מסמכים שיוגשו במקביל לעדותו הצפויה בקרוב של תנ"צ (בדימוס) אלי אסייג, למרות שאלי אסייג לא היה זה שהוציא בפועל את המסמכים מהאינטרנט. ההחלטה - כאן

מעניין אם אלי אסייג "יאבד את זכרונו", כמו עדים רבים מקרב קציני המשטרה הבכירים, כשיגיע להעיד בבית המשפט המחוזי בי-ם. כולל סביר להניח שישכח כיצד אמור היה לקבל כ-80 אלף ש"ח לחודש מחברת NSO....

ב. המשך חקירה ראשית של אבי אלקלעי.
אלקלעי: "היה לחץ להכניס אייטמים שייטיבו עם משפחת נתניהו".
תירוש: "אני מציגה התכתבויות בין ישועה לאלקלעי בקשר לכתבה שבה שרה נתניהו ביקרה בבית ספר בלוד. בהודעה כותב אלקלעי לישועה: 'אנחנו היום אלו שהגישו שיפודי עמוס רגב (העורך לשעבר של ישראל היום), אפשר למנף מול הרוטוויילר'״...שאתה אומר למנף מול הרוטוויילר, למה אתה מתכוון?"
אלקלעי: "הרוטווילר היה כינוי המקובל בין אילן לביני לניר חפץ".

עו"ד עידו שיפוני פרסם בטוויטר:
עידו שיפוני

אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
פניית אבי אלקלעי לעו"ד יהודית תירוש - כאן

ג. חקירה נגדית של אבי אלקלעי ע"י עו"ד ז'ק חן (בתמונה משמאל, צילום מסך).ז'ק חן צילום מסך
עו"ד עידו שיפוני דיווח בטוויטר:
עידו שיפוני
עידו שיפוני
ההתחייבות של אבי אלקלעי לא לדבר עם התקשורת (או כל אדם אחר למעט עורך דינו) על חקירתו (כולל אזהרה מהחוקרת הראשית): כאן וכאן

גם אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי

עו"ד עידו שיפוני פרסם בטוויטר:
עידו שיפוני
הציוץ של חיים לוינסון - כאן

גם אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ההתכתבויות של אבי אלקלעי עם אילן ישועה וגם עם גידי וייץ: כאן, כאן, כאן וכאן

עו"ד עידו שיפוני פרסם בטוויטר:
עידו שיפוני

אלי ציפורי סיכם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי

עו"ד עידו שיפוני סיכם בטוויטר:
עידו שיפוני

לסיכום: כבר ביום הראשון של החקירה הנגדית, "המופע" "המוצלח" של אבי אלקלעי, שלווה בחקירה הראשית בביטויים מפוצצים (כמו "אונס מנטלי") ובשמות קודים קשים לפיצוח מצד פצחני סייבר מצויים (כמו "רוטווילר"), ושסיפק כמובן כותרות מתאימות ("אונס מנטלי") לתקשורת המגויסת, החל לקבל את התפנית המוכרת לקראת הפיכתו של עד התביעה מס' 67 אלקלעי, כמו כל קודמיו, לעד הגנה. הפארסה המשפטית ובזבוז הזמן והכסף הציבורי ימשיכו בשבוע הבא.

14.9.23
א. אלי ציפורי פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: מופע האימים של אבי אלקלעי, עורך אתר 'וואלה' לשעבר: המסרון לתובעת יהודית תירוש, ההופעה בטלוויזיה אצל רביב דרוקר, והפגישה עם אילן ישועה בעקבות ציוץ של העיתונאי חיים לוינסון - כאן.

ב. עורכי דינו של אבריאל בר יוסף ("תיק הצוללות") הגישו בקשה לקיים דיון נוסף בעליון בעניין הפיכת צווים שיפוטיים ל"חומר מודיעיני" - כאן.

ג. ועדת החקירה של רכש הצוללות פרסמה רשימה מעודכנת של העדים והראיונות שהוועדה עשתה. יצוין, שכולם קשורים ב"תיק הצוללות".... לא ברור למה "ועדת הרוגלות" לא אמורה להתעסק בתיקים פעילים כשוועדה זו מזמנת עדים וראיונות בתיקים (שניים) פעילים. הפרסום של הוועדה - כאן. רשימת העדים - כאן, רשימת המרואיינים - כאן

ד. אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי

15.9.23:
אאלי ציפורי פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: פרוטוקול החקירה שריסק את תיק "הצוללות" ואת ה"תחקיר" של רביב דרוקר: פרקליטו של גנור חושף בבית המשפט שברקת היה "סוכן כפול" ולכן נזרק כנציג המספנה בניגוד לתיאוריה שהודח לטובת מיקי גנור - כאן.

באלי ציפורי פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: בדרך לנתניהו מצפצפים על חוק יסוד. מדינת פרקליטות ומשטרה: ראש יחידת 'להב 433' בטוח שאפשר לשאול בחקירות על ראש ממשלה ולחקור על ראש ממשלה, בלי הצורך לבקש אישור מהיועמ"ש, על פי חוק יסוד - כאן.

18.9.23:
א. אלי ציפורי פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: פרוטוקול החקירה שריסק את תיק הצוללות ואת ה"תחקיר" של דרוקר. פרקליטו של גנור מפתיע את ברקת עם מסמך שקיבל 20 מיליון יורו עמלות. ברקת: "אני נדהם".  עו"ד ניר מראה לו דרישות תשלום חתומות על ידו, בין היתר להעביר חלק מהסכום לחשבון בהולנד. ברקת: "אני מופתע" - כאן.

ב. המשך חקירה נגדית של אבי אלקלעי ע"י עו"ד ז'ק חן
היום השני של החקירה הנגדית של אלקלעי, שבחקירה הראשית העיד בביטחון שנאנס לפרסם ו/או להוריד כתבות אך כבר ביום הראשון של החקירה נגדית נתפס בשקריו:

אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ההתכתבויות של אבי אלקלעי עם אילן ישועה ועם גידי וייץכאןכאןכאן וכאן

גם עו"ד כנרת בראשי פרסמה בטוויטר:
כנרת

אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי

עו"ד כנרת בראשי פרסמה בטוויטר:
כנרת

גם עו"ד עידו שיפוני פרסם בטוויטר:
עידו שיפוני

אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי

עו"ד עידו שיפוני פרסם בטוויטר:
עידו שיפוני

אלי ציפורי סיכם בטוויטר:
ציפורי

עו"ד כנרת בראשי סיכמה בטוויטר:
כנרת

עו"ד עידו שיפוני פרסם בטוויטר את סיכום יום העדות השלישי של אבי אלקלעי - כאן. בין היתר כותב שיפוני: הנושא האחרון ששב ועלה לאורך כל העדות היום, הוא כי כטענת ינון מגל, גם אלקלעי העיד שמערכת וואלה כולה עוינת את נתניהו באופן קיצוני, ומעבר לכך הייתה מורכבת מאנשים בלתי מקצועיים, ובניגוד לתמונה שהוצגה בכתב האישום, ישועה הוא זה שפנה לאלוביץ' וביקש לפטר אותם ולהביא במקומם אנשים אחרים (כפי שאכן נעשה בעניין אבירם אלעד שהחליף את אלקלעי בשנת 2016), ולא היה זה אלוביץ' כביכול במצוות נתניהו שביקש לפטרם, כנטען בכתב האישום".

19.9.23:
 אאלי ציפורי פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: הפרוטוקול שריסק את תיק הצוללות ואת ה"תחקיר" של דרוקר! פרקליטו של מיקי גנור מוכיח לשייקה ברקת שהוא המשיך לעבוד עם המספנות, בניגוד לסיפורים שלו אצל דרוקר, בן כספית ובבית המשפט. ברקת: "אני מסתכל לעיניים של בית המשפט ושלך אני חושב שלא. יכול להיות" - כאן.

באלי ציפורי פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: משפט נתניהו: מופע האימים של עד התביעה אבי אלקלעי. בחקירה הנגדית של אבי אלקלעי, לשעבר עורך 'וואלה', הוא הודה בפועל שאתר 'וואלה' העניק סיקור אוהד ליצחק הרצוג בבחירות 2015, כאשר הרצוג התמודד מול בנימין נתניהו - כאן.

גהמשך חקירה נגדית של אבי אלקלעי ע"י עו"ד ז'ק חן
אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי

ד. עורכי הדין של ההגנה בראשות עו"ד עמית חדד הגישו בקשה נוספת לביהמ"ש לקבל את כל המסמכים הנוגעים לאישורים (כביכול) של היועמ"ש לפתוח בחקירה בעניינו של רוה"מ בתיק 1000. כ"כ, ביקשו לקיים דיון בנושא זה, לאחר שכל החומרים (כולל הקלטות) יוגשו קודם לשופטים ואח"כ להגנה. הפנייה במלואה - כאן

ההמשך בכתבה: תיק 4000: העדות של החוקרים נעם משולמי, אופיר זילברשטיין, גלעד ורדי ואופיר איכנולד והמשך עדכונים בתיקי האלפים החל מ-20.9.23 עד 30.11.23 - כאן.
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס