Telecom News - עדכונים ממשפט תיק הצוללות (תיק 3000) החל מ-12.3.24 והלאה

עדכונים ממשפט תיק הצוללות (תיק 3000) החל מ-12.3.24 והלאה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מאמרי מערכת >> עדכונים ממשפט תיק הצוללות (תיק 3000) החל מ-12.3.24 והלאה
כתבת המשך של הכתבה: עדכונים ממשפט תיק הצוללות (תיק 3000) מ-11.1.24 עד 7.3.24, שעסקה בעדות החוקר עודד שאטה במשפט הזוטא בתיק 3000 והמשיכה עם עדות מיקו גנאדי, ליאור נוי ושגיא מריאן. כתבה זו באה בהמשך לכתבה מי הניע את חקירת "תיק הצוללות" (תיק 3000)? - לא מה שחשבתם! שעסקה ב"הרמת מסך", שנשענת רק על מסמכים! מעל החלקים הנסתרים של "תפירת תיק 3000" שמתנהל, משום מה, ב-2 אולמות במקביל בביהמ"ש המחוזי בת"א, פרשה חמורה ביותר של "תפירת תיק" הנמצאת בתסבוכת משפטית, כולל דיווחים לקראת "משפט זוטא" בעניין הודאותיו של "עד המדינה לשעבר" - מיקי גנור, ודיווחים על תחילת המשפט עצמו - כולל 5 ימי עדותו של ניצב מוטי לוי מפקד להב 433. כתבה שדיווחה על הנושא הזה מ-23.7.23 עד 4.1.24 כולל.SUBMARINE FREE

הכתבה הנוכחית עוסקת בעדות החוקר אורי קנר גם כן במשפט הזוטא בתיק 3000 בעניין הודאותיו של "עד המדינה לשעבר" - מיקי גנור, החל מ-12.3.24 והלאה. עדכון אחרון: 9.5.24.

מאת: מערכת Telecom News, 12.3.24, 14:22

רפ"ק אורי קנר העיד גם בתיק 4000. הכתבה - כאן.

12.3.24: חקירה ראשית של אורי קנר:
א. 
אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
אורי קנר הגיע היום לעדות במשפט הזוטא של מיקי גנור. מר קנר הגיע עם שני מאבטחים! לא חסר תקציב במשטרת ישראל…

הופה! אורי קנר מודה: החקירה בתיק הצוללות התבססה על ה״תחקירים״ (הכוזבים) של רביב דרוקר. המשמעות: ״עיתונאים״ הופכים לאוספי מידע שקרי, מן סוכנות מודיעין כוזבת עבור המשטרה והפרקליטות - והכל מפוזיציה פוליטית (והורסים חייהם של אנשים). ואחר כך ה״עיתונאים״ נהנים מחסינות של הפרקליטות.

לא להאמין! תראו מה אמר קנר לגנור באחת מחקירותיו: קנר לגנור: ״אז בעצם שרון (הבת של מיקי גנור) היא הקורבן פה בסיפור, אתה הקרבת את הבת שלך בשביל להגן על עו״ד שמרון שמגן על כל מיני פונקציות אחרות גבוהות למעלה״ (התכוון לנתניהו). איזו אמירה דוחה וגם הרמז הבוטה על נתניהו זה בלי אישור יועמ״ש.

גנור לקנר באחת החקירות: "אני רוצה לעזוב אחרי החיים ולהכין צוואה". קנר היום בבית המשפט: "הוא לא אמר שהוא רוצה להתאבד, הוא אמר שהוא רוצה לעזוב את החיים והוא אמר את זה בנינוחות".

דרמה במשפט הזוטא של מיקי גנור בתיק הצוללות: החוקר אורי קנר מודה שנשאלו שאלות על מעורבות נתניהו בתיק הצוללות (וזה בלי אישור יועמ״ש וזאת למרות שנתניהו רשמית לא היה חשוד בתיק) אבל מפיל את האחריות על מנדלבליט  - ״שיקפנו לו בישיבות את הכל, לא הסתדרנו דבר״. כך או אחרת, כל בדיקה וכמובן חקירה נגד ראש ממשלה מחייבת אישור יועמ״ש על פי חוק יסוד - וזה לא ניתן.

לא להאמין! קנר נשאל מדוע אמר לגנור ש״מה שיש לך בראש יכול להפיל ממשלות״. קנר בתשובה מוזרה בבחינת על ראש הגנב בוער הכובע: "אני שולל את הטענות (על כך שרצה להפיל ממשלה). אני לא נכנסתי לתחום הפוליטי, בדקנו את הכול, אם היה מתברר שנתניהו ושטיינץ היו מעורבים, זה היה בהכרח משפיע על הממשלה (כלומר, הוא כן כיוון/התכוון להפלת הממשלה).

ב. עו"ד עידו שיפוני סיכם בטוויטר:
שיפוני

14.3.24: פורסם פרוטוקול נוסף מדיוני "תיק הצוללות" בביהמ"ש המחוזי בת"א, שוב דיון "בדלתיים סגורות" בלי שום פירוט: 12.3.24

11.4.24: כבוד השופטת טלי חיימוביץ ב"תיק הצוללות" החליטה להמתין להגנה כיצד להמשיך בבקשות ההגנה בעניין עו"ד דוד שמרון - כאן

1.5.24
אאלי ציפורי פרסם בטוויטר: תיק הצוללות: מי רצה להפיל את ממשלת נתניהו? החוקר אורי קנר שיגיע מחר לחקירה נגדית במשפט הזוטא של מיקי גנור:  "עם כל הכבוד לא נכנסתי לתחום הפוליטי, בדקנו את הכל, ואם היה מתברר שנתניהו או שטייניץ היו מעורבים אני חושב שבהכרח זה היה משפיע על הרכב הממשלה". זו התשובה הדי מוזרה ותמוהה שענה קנר כבר בחקירה הראשית לשאלה - למה אמר למיקי גנור שמה שיש לו בראש יכול להפיל ממשלות (את הממשלה של נתניהו כמובן). תזכורת: נתניהו לא היה חשוד בתיק הצוללות באופן ״רשמי״, אבל בפועל שמו ריחף מעל החקירות כל העת. קנר הודה כבר שרצה להגיע גבוה ככל האפשר (נתניהו) וזה בהכרח מפיל ממשלות או משנה הרכב ממשלות לדבריו. תארו לכם מה יקרה מחר בחקירה הנגדית. 

ב. הוגשו הסיכומים של התביעה (הפרקליטות) ב"תיק ליבר" בפני כבוד השופט שגיא (ראה הסברים כאן למה יש 2 תיקים בנושא הצוללות), והמסמך המלא נמצא - כאן

ג. פורסמו פרוטוקולים מדיוני "תיק הצוללות" בפני כבוד השופטת חיימוביץ בביהמ"ש המחוזי בת"א: 4.1.24 חלק ראשון, 4.1.24 חלק שני, 11.1.24 חלק ראשון, 11.1.24 חלק שני, 18.1.24 חלק ראשון, 18.1.24 חלק שני, 25.1.24 חלק ראשון, 1.2.24 חלק ראשון, 1.2.24 חלק שני, 13.2.24 חלק ראשון, 13.2.24 חלק שני, 15.2.24 חלק ראשון, 15.2.24 חלק שני, 22.2.24 חלק ראשון, 22.2.24 חלק שני, 29.2.24 חלק ראשון, 29.2.24 חלק שני, 7.3.24 חלק ראשון, 12.3.24 חלק ראשון, 12.3.24 חלק שני. 

2.5.24:
א. אלי ציפורי פרסם בטוויטר: עוד הוכחה שנתניהו נחקר בפועל בתיק הצוללות בלי אישור יועמ״ש: כך ניסה החוקר אורי קנר לבדוק עם דוד שרן את מודעות נתניהו לצוללות כבר ברכב לאחר החיפוש אצלו בבית; ששרן ענה בשלילה אמר קנר: ״לא ידעתי שנתניהו כזה תמים״. אורי קנר: "יובל (שטיינץ) מודע או לא מודע לכל ה... לכל הדברים, לתרומות, לכספים שאתה מקבל ממיקי (גנור) באמצעות אנשים אחרים, זה השאלה הגדולה , אתה כבר אה… לא משנה מה תגיד, תגיד לא תגיד אנחנו חזקים לגמרי. ידע או לא ידע יובל?" דוד שרן: "על מה עכשיו?" אורי קנ : "על התרומות, על הכספים שאתה מקבל באמצעות זו השאלה…." החוקרת אפרת אלגריסי: "ונוספים" (הכוונה לנתניהו). אורי קנר : "אה דוד?" דוד שרן: "אין לו מה לדעת ולא היה לו מה לדעת, זה לא קשור לכלום, מה, מה הוא (נתניהו) קשור למשהו". אורי קנר: "לא קשור. תגיד לי ראש הממשלה שלנו הוא כזה תמים? לא חשבתי שהוא כזה תמים". דוד שרן: "באיזה עניין? הוא לא יודע ש... ששמרון מייצג את אה... מיקי במספנות. מאיפה אני צריך לדעת מה זה...". אורי קנר : "תמים איזה תמים פששש (על נתניהו). אנחנו צריכים להיות מודאגים אם ראש הממשלה שלנו כזה תמים".

ב. חקירה נגדית של אורי קנר:

ג. אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
דרמה במשפט הזוטא של מיקי גנור; החוקר אורי קנר מודה בפועל: נבדקו חשדות נגד נתניהו (למרות שלא אישור יועמ״ש): עו״ד עמית ניר, פרקליטו של מיקי גנור: "האם במסגרת התיק שלנו ביררתם חשדות נגד ראש ממשלה?" אורי קנר: "אחסוך לך הרבה שאלות, היו חשדות בתחקיר העיתונאי (של רביב דרוקר) שגם ראש הממשלה מעורב ויודע וגם שטייניץ. בדקנו את כל הכיוונים. שאלתי שאלות על שטיינץ וראש הממשלה וזה חלק מהעניין .אתה לא יכול לדון ברכש צוללות, אני מזכיר לך שחלק מהדברים הראשונים שהיו שזה היה מייל של בן ארי שדוד שומרון אומר כמצוות ראש הממשלה צריך להפסיק את המכרז. השם של נתניהו ושטייניץ עלו אז בדקנו" (המשמעות: קנר עבד לפי ה״תחקיר״ של דרוקר). ניר: "תסכים איתי שביררתם חשדות נגד ראש הממשלה ושטייניץ". קנר: "בדקנו כדי להגיע לתמונה המלאה. ביררנו כל כיוון אפשרי" (תזכורת: גם בדיקה חייבת באישור יועמ״ש).

לא להאמין! אורי קנר מודה בפועל: זימנו את נתן מילקובסקי ז״ל (בן דודו של נתניהו) לעדות בעקבות תחקיר עיתונאי (על מניות נתניהו) כדי לבדוק את מודעות נתניהו לעניין הצוללות (הקשר למספנה הגרמנית). המשמעות: ״תחקירים״ עיתונאים כמו של כספית ודרוקר וגידי וייץ הפעילו את המשטרה נגד נתניהו.

בום! קנר אומר בפועל: מנדלבליט וליאת בן ארי ידעו על הכל (השאלות על נתניהו): אורי קנר: "אני רק רפ״ק במשטרת ישראל לא הדמות הבכירה וגם לא השנייה ולא השלישית בחקירה הזו, מי שהתעסק בזה היה הפיקוד (התכוון גם לפרקליטות, הזכיר מאוחר יותר את ליאת בן ארי ויוני תדמור) שידעו כל מה ששאלתי ושהתעסקו באישורים… אני לא התעסקתי באישורים… מה אני קשור לאישורים? פעלתי בסמכות. אף אחד לא פנה אליי מהמשטרה ומהפרקליטות ושאלו למה פעלתי כמו שפעלתי…בדקנו את כל התמונה. השתתפתי ב-2 פגישות אצל היועמ״ש. הוצגה לו תמונה שקופה מה יש ומה אין בחקירות".

אורי קנר: "זה לא תפקיד שלי לחקור את רוה״מ. שטייניץ היה שותף לחטא הקדמון . שר אוצר לא יודע למה גנור הגיע אליו, נכון? אחר כך התברר לנו על התרומות האסורות. אני כן חושב שנכון היה לחקור אותו תחת אזהרה ואני המלצתי שכן לחקור אותו אבל לא קיבלו את ההמלצה שלי. לגבי רוה״מ לא היה דבר. מכל השאלות לא עלה על מודעות ומעורבות ולכן זה לא מספיק בחקירה באזהרה" (קנר שוב מודה שהייתה בדיקה לגבי נתניהו וגם בדיקה מחייבת אישור יועמ״ש).

ואוו! כבר בחקירה הראשונה של מיקי גנור מבקש אורי קנר לבדוק את המודעות של נתניהו לקשרים של דוד שמרון עם מיקי גנור וכשגנור עונה בשלילה הוא מבקש מגנור ״לישון על זה בלילה״ בתא.

בלתי נתפס! אורי קנר שוב מאשר: "רציתי להגיע הכי גבוה שאפשר בתיק הצוללות, לנתניהו, רציתי להגיע למחולל הפשיעה". מסע דיג קלאסי אחרי ראש ממשלה נבחר בלי ראיות ורק על בסיס של הבלים של ״עיתונאים״.

שיא השיאים! אורי קנר פונה לשופטת טלי חיימוביץ׳ ומתלונן שהקהל מחייך ומגחך לאור תשובותיו - כשהוא התכוון בעיקר לכנרת בראשי וגם לי (אלי ציפורי). זה היה לאחר שקנר נשאל מדוע אמר שהירשזון *גם* מושחת אחרי שאמר שנתניהו לא תמים וכנראה ידע על הקשרים של דוד שמרון עם מיקי גנור. קנר השיב בצורה משעשעת, שרצה דווקא להציג את נתניהו באור חיובי. כנרת בראשי לשופטת: "המשפט פומבי, אני נציגת ציבור, מותר לי לחייך". השופטת לקנר: "מותר לה לחייך, תסתכל אליי".

אורי קנר במהלך הדיונים: ״אני יודע שסומנתי, כבר לא אקודם במשטרה״.

עכשיו זה רשמי: פרקליטיו של מיקי גנור יבקשו לזמן לעדות במשפט הזוטא את ליאת בן ארי, יוני תדמור (שהיה סגנה בזמנו ולאחר מכן החליף אותה כפרקליט מחוז ת״א מיסוי וכלכלה) ואלעד פנחס, שהיה הפרקליט המלווה בתיק הצוללות ופרש במפתיע לפני תחילת המשפט. הפרקליטות המבוהלת מתנגדת כמובן בטענה המשעשעת שזה ״לא רלבנטי״, למרות ששלושתם היו מעורבים מאוד בהסכם עד המדינה של גנור. השופטת טלי חיימוביץ החליטה: יתקיים דיון על כך. האינטרס הציבורי, כפי שכתבתי (אלי ציפורי), מחייב את זימונה של בן ארי לעדות.

אלי ציפורי סיכם את היום בטוויטר: בעדותו היום הרבה קנר להזכיר את המושג ״תחקיר״ עיתונאי או ״פורסם בתקשורת״. מה שמדהים הוא שקווי חקירה ושאלות על נתניהו נקבעו רק על בסיס ה״תחקיר״ (כשהכוונה בעיקר ל"תחקיר" של רביב דרוקר בתיק הצוללות). זה צריך להטריד כל אזרח בישראל, שחקירות משטרה נפתחות רק על בסיס ״תחקירים״ של ״עיתונאים״ עם אג׳נדות פוליטיות מובהקות. זה קרה עם גידי וייץ בתיק 4000, זה קרה עם בן כספית בתיק 1000 וזה קרה עם רביב דרוקר וכספית בתיק 3000. למשטרה ולפרקליטות לא הייתה שום תשתית ראייתית - זולת מוחם הקודח של ה"עיתונאים". ואחר כך אותם ״עיתונאים״ תמכו בחקירות שהן המציאו והיללו את השוטרים והפרקליטים המעורבים בהן.

ד. עו"ד עידו שיפוני סיכם את היום בטוויטר:
שיפוני
כ"כ, הדיון עסק בהסברו של קנר, מדוע הוא אינו משתמש במילים "עד מדינה" כשהוא מפעיל על גנור לחץ להפוך לעד מדינה. רמז: כי אסור לו להציע לו להיות עד מדינה, אז הוא מציע לו את זה ומפעיל עליו לחצים להסכים, רק בלי לומר את המילים שאין לומר את שמן: "עד מדינה".

9.5.24: חקירה נגדית של אורי קנר: (קנר הגיע לדיון עם מאבטח...)
אאלי ציפורי פרסם בטוויטר:
בום!  עוד הוכחה שהפרקליטות והמשטרה חיפשו את ראשו של נתניהו בתיק הצוללות: עו״ד עמית ניר: "אמרת למיקי גנור - 'אתה תמשיך לשמור על הגדולים למעלה ותאכל את כל החרא לבד'. למי התכוונת ב'גדולים'״?" אורי קנר: "שטייניץ ונתניהו".

לא להאמין! השיטה: שימוש בחיים הפרטיים כדי לפעול נגד נחקרים: עו״ד עמית ניר לאורי קנר: "הילכת אימים ואיימת על מיקי גנור כשאמרת לו שיש לו רומן ולא יהיה לו איפה לישון". קנר: "מיקי גנור חי בזוגיות כפולה, אין קונוטציה של איום, בסך הכל שיתפתי איתו אינפורמציה".

עוד הוכחה שחיפשו את ראשו של נתניהו בתיק הצוללות:  במהלך המו״מ להסכם עד מדינה נשאל מיקי גנור ע״י אורי קנר על המודעות של נתניהו לפרשה דרך קשריו עם עו״ד שמרון (נתניהו לא היה כלל חשוד!). קנר מאשר זאת: "זה טבעי, אין שום בעיה עם זה, השם של נתניהו עלה בכמה צמתים, רצינו לדעת את התמונה המלאה, יואב תלם היה שם ולא העיר… רצינו לדעת מה שמרון אומר לביבי".

בלתי נתפס! אורי קנר מאשר בפועל: רצינו להפוך את דוד שרן לעד מדינה נגד יובל שטייניץ ובנימין נתניהו: ״הוא היה פיבוט״.

אלי ציפורי סיכם בטוויטר: אורי קנר סיים עדותו במשפט הזוטא של מיקי גנור, בשבוע הבא יגיע לעדות יואב תלם; סיכום עדותו של קנר היום: השתמש בחייו הפרטיים של מיקי גנור בצורה מכוערת, אמר לו שהם יודעים שהוא מנהל רומן ושלא יהיה לו איפה לישון; התירוץ המגוחך של קנר: ״הייתה לגנור זוגיות כפולה, לא איימתי עליו, שיתפתי אותו באינפורמציה״.אישר שוב שניסה להגיע לנתניהו (למרות שלא היה חשוד כלל) כשאמר לגנור ״אתה תמשיך לשמור על הגדולים ותאכל את כל החרא. אישר בפועל שרצו להפוך את דוד שרן לעד מדינה נגד נתניהו ושטייניץ. קנר טינף בצורה מכוערת ומרושעת על שרן ולמעשה ״הרשיע״ אותו בלי משפט.

ב. עו"ד עידו שיפוני סיכם את היום בטוויטר:
שיפוני
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס